علمی و پزشکیکسب و کار

آیا دندان روکش شده خراب میشود؟

آیا دندان های روکش شده آسیب دیده اند؟ بسیاری از افراد این سوال را دارند و همیشه از متخصصان می پرسند که آیا دندان زیر کلاهک آسیب می بیند؟ پاسخ باید مثبت باشد، دندان بیرون زده به دلیل عدم رعایت بهداشت فرد ممکن است آسیب ببیند. اگرچه روکش های دندانی سطح محافظتی بیشتری در برابر میکروب ها دارند.

روکش های دندانی مشابه روکش های فلزی-سرامیکی هستند که ترکیبی از پوشش های دو و زیرکونیوم هستند که برای افزایش عملکرد دندان و بهبود زیبایی دندان روی دندان ها قرار می گیرند.

آیا دندان بسته مضر است؟

خب بعضی ها فکر می کنند استفاده از روکش های فلزی یا سرامیک و زیرکونیا برای همیشه از آسیب تاج دندان جلوگیری می کند در حالی که اینطور نیست. اما علت آسیب چیست؟ این به این دلیل است که مرز چسبندگی بین دندان و روکش در نزدیکی لثه وجود دارد، جایی که هنوز احتمال آسیب دندان وجود دارد. پس در پاسخ به این سوال که آیا دندان اضافی خراب می شود باید بگوییم بله امکان پذیر است. برای جلوگیری از این امر، بیمار باید مانند دندان های طبیعی از روکش ها مراقبت کند تا بهداشت را حفظ کند.

روکش های چینی یکی از بهترین راه ها برای پنهان کردن دندان های آسیب دیده و نامرتب و بهبود لبخند شماست. با این حال، بسیاری از بیماران تعجب می کنند که آیا این روکش چینی به دندان آسیب می رساند و باعث از دست دادن دندان می شود یا خیر. پاسخ به این سوال منفی است; روکش به دندان شما آسیب نمی رساند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با ونیرهای چینی بیشتر آشنا شوید و لبخند زیبای خود را بازیابی کنید. هنگامی که پاسخ تمام سوالات خود را در مورد ونیرهای چینی یافتید، برای مشاوره با پزشک متخصص ما تماس بگیرید.

آیا دندان های روکش شده خراب می شوند؟

در واقع در حین درمان دندانپزشکی ابتدا بدشکلی مانند پوسیدگی را از بین می برد و سپس روی دندان قرار می دهد و تاج مناسبی برای دندان ترمیم شده می سازد. با این حال، پس از مدتی، دندان های مسموم می توانند دوباره بدتر شوند و دلیل آن عدم مراقبت از دندان بیمار است.

چه مشکلاتی برای دندان پوشیده شده ممکن است ایجاد شود؟

یکی از مشکلات ایجاد شده می تواند پوسیدگی باشد. همانطور که گفته شد ممکن است به دلیل تماس مرز کلاهک و لثه با محیط دهان، دندان دچار پوسیدگی شده و نیاز به برداشتن کلاهک و درمان آن باشد. نکته دیگری در مورد کلاهک دندان در مورد عفونت احتمالی باید در نظر گرفته شود یا می توان عصب را از دندان بیرون کشید و یا سطح تخریب و پوسیدگی عمیق تر شده و عفونت ایجاد می شود. در این موارد نیاز به برداشتن تاج دندان و درمان عفونت است و پس از آن باید دوباره روکش را نصب کرد.

بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا دندان دارای روکش آسیب می بیند یا خیر، باید بگوییم بله و فرد باید توصیه هایی را برای حفظ سلامت روکش دندان رعایت کند. همچنین پیشنهاد میکنیم ایمپلنت دندان شیراز را در بهترین دندان پزشکی انجام دهید. جهت گرفتن نوبت دندانپزشک شیراز اینجا کلیک کنید.

روکش ها به دندان های طبیعی شما آسیب نمی رسانند. روکش ها به گونه ای طراحی شده اند که متناسب با دندان های طبیعی شما باشند و زیبایی طبیعی شما را دو چندان کنند. برای اینکه این روکش ها به دندان ها آسیب نرسانند، باید نحوه عملکرد آنها را بدانید. به پزشک ما مراجعه کنید، او بهترین پوشش را برای دندان های شما توصیه می کند. تاج روی دندان های شما قرار می گیرد و سپس به دندان ها متصل می شود. دندانپزشک روکش را با یک رزین کامپوزیت به دندان ها می چسباند که تحت نور خاصی خشک می شود. هنگامی که روکش به دندان چسبانده شد، شکل آن به صورت و دهان شما تنظیم می شود و سپس تمیز می شود. سپس دندانپزشک زیبایی از تمیز و بی نقص بودن دندان ها و پوشش اطمینان حاصل می کند. هدف پزشک ما اطمینان از رضایت شما با یک لبخند جدید است.

پزشک, پوست, پوسیدگی دندان

از چه روکش دندانی استفاده کنیم؟

نکته مهمی که در استفاده از روکش دندان باید در نظر گرفت این است که دندانی که رویش می کند آسیب دیده است. خواص روکش دندان مهم است. با گذشت زمان، روکش دندان تغییر جنسیت داد. اگر بخواهیم انواع آنها را نام ببریم می توان گفت روکش سرامیکی و زیرکونیایی یا فلزی. این نوع پانسمان از نظر کیفیت و دوام متفاوت است. گاهی اوقات می توان از گوه کم توان استفاده کرد و پس از مدتی دندان در حال رویش به دلیل از بین رفتن گوه از بین می رود.

توصیه ما برای استفاده از روکش دندان استفاده از روکش های سرامیکی و زیرکونیایی است. زیرا این لباس از زیبایی و استحکام بالایی برخوردار است. امروزه با تکنولوژی پیشرفته کم هزینه، روکش های سه بعدی دندان برای ارائه زیبایی شگفت انگیز دندان های انسان تولید می شود.

در دندانپزشکی، دکتر. سعید کریمی خدمات ترمیم دندان با استفاده از تکنولوژی روز و انواع ترمیم دندان از جمله روکش دندان با تکنولوژی پیشرفته lov-code انجام می شود. ساخت روکش های دندانی به صورت سه بعدی زیبایی منحصر به فردی را به دندان ها می بخشد. درمان روکش های دندانی باید با رعایت اصول دندانپزشکی انجام شود تا طول عمر تاج افزایش یابد.

ونیر چه تاثیری روی دندان دارد؟

رزین کامپوزیت مورد استفاده برای چسباندن روکش دندان برای دندان بی ضرر است. بنابراین روکش ها به دندان های زیرین آسیب نمی رسانند. همچنین مینای دندان با سطح دندان شما یکی نیست. به همین دلیل پوست هایی که از مینا ساخته نشده اند دارای مزایایی هستند. در نتیجه روکش ها مانند دندان های طبیعی رنگ نمی گیرند. می توانید قهوه و سایر مایعات تیره را بدون تسلیم شدن بنوشید و نگران لکه دار شدن دندان های خود نباشید. علاوه بر این، روکش‌ها نسبت به دندان‌های طبیعی سخت‌تر و مقاوم‌تر هستند. می توان گفت که روکش ها نه تنها دندان ها را از آسیب محافظت می کنند، بلکه از لکه ها و آسیب ها نیز محافظت می کنند.

آیا تاج از بین می رود؟

اگرچه روکش های چینی برای زیبایی لبخند شما طراحی شده اند، اما تصادفات اجتناب ناپذیر هستند. پوشش ممکن است بشکند یا بیفتد. البته دلایل زیادی برای شکستن و افتادن لباس وجود دارد. دلیل هر چه باشد، باید در اسرع وقت مشکل را برطرف کنید. اگر مشکلی با تاج دندان خود دارید، برای حل این مشکل به خواندن این مقاله ادامه دهید.

چه چیزی باعث ریزش پوشش می شود؟

دلایل زیادی برای ترک خوردن و نشت روکش ها وجود دارد. برخی از دلایل رایج این امر عبارتند از:

پیری پوشش

به طور معمول، روکش ها باید تا ده سال دوام داشته باشند. در همین حال، چسبی که روکش را روی دندان نگه می دارد ضعیف می شود. هنگامی که چسب استحکام خود را از دست می دهد، ممکن است پوسته جدا شود.

دندانپزشک شما به درستی روی تاج قرار نگرفته است

اگر تاج جدید شما در حال افتادن است، احتمالاً دندانپزشک شما آن را به درستی چسبانده است. اگر این اتفاق برای شما افتاد، به دندانپزشک دیگری نروید و با پزشک ما قرار ملاقات بگذارید.

دندونت خرابه

پوسیدگی دندان می تواند باعث افتادن روکش شود. اگر دندان طبیعی شما آسیب دیده باشد، چیز زیادی برای چسبیدن روکش باقی نمانده است. خوشبختانه، شما می توانید با انتخاب شیوه زندگی صحیح از پوسیدگی دندان یا پیشرفت پوسیدگی جلوگیری کنید. برخی از داروها می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند.

شما به درستی از روکش های دندان مراقبت نمی کنید

اگر به خوبی از پوشش های خود مراقبت نکنید، احتمال شکستن یا افتادن آن ها زیاد است. پوشش ها معمولا مقاومت بالایی دارند. با این حال، اگر اجسام سفت مانند بستنی یا شیرینی را روی دندان بجوید یا آسیاب کنید، طول عمر آنها کوتاه می شود. جویدن غذای سفت و دندان قروچه می تواند به فلس ها و دندان ها آسیب برساند. بنابراین، بهتر است هر چیزی که می تواند به پوشش آسیب برساند را کنار بگذارید.

آیا کلاه ها را می توان دوباره جمع کرد؟

اگر تاج بیفتد، معمولاً به درستی از روی دندان خارج می شود. اما اگر خودتان سعی کنید آن را بچسبانید، بیشتر به آن آسیب خواهید رساند. بیشتر چسب های موجود برای باندینگ دندان مناسب نیستند. به همین دلیل پوشش را برای مدت طولانی در جای خود نگه نمی دارند. دندانپزشک از چسب و سیمان مخصوص برای رفع تاج استفاده می کند. همچنین، چسب معمولی سمی است و استفاده از آن در دهان ایده خوبی نیست. بنابراین باید در نظر داشته باشید که هرگز نباید روکش را به دندان بچسبانید. تلاش برای چسباندن مجدد ونیرها برای سلامت عمومی دهان و دندان خطرناک است.

چگونه می توانم روکش افتاده را تعویض کنم؟

تنها راه حل مشکلات مربوط به روکش دندان، گرفتن وقت قبلی با دندانپزشک است. پزشک ما دهان شما را معاینه می کند تا ببیند آیا مناسب است که همان روکش قبلی را ببندید یا خیر. دندانپزشک برای مصارف دندانپزشکی از چسب و سیمان طبی با مقاومت بالا استفاده می کند. معمولاً وقتی آستر می شکند، پزشک استفاده از آستر جدید را پیشنهاد می کند. گاهی اوقات پزشک نمی تواند پوشش شکسته را ترمیم کند.

روکش چنده؟

پوشش بیمار به عوامل زیادی بستگی دارد. تعداد پوشش هایی که دریافت می کنید بر هزینه کل تأثیر می گذارد. همچنین از پزشک خود در مورد هزینه پوشاندن چندین دندان به طور همزمان سوال کنید. پزشک ما بهترین گزینه ها را در اختیار شما قرار می دهد. هدف کلینیک ما لبخند زدن دوباره به بیماران است.

آیا می خواهید دندان های خود را بپوشانید؟

آیا می خواهید در مورد روکش مناسب برای دندان های خود اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ با تیم ما تماس بگیرید بیماران ما می توانند به صورت رایگان از ما درخواست کنند. در مورد لبخند زیبای خود بعد از روکش با پزشک خود صحبت کنید. منتظر زیباتر شدن لبخند شما هستیم.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.