عمومیکسب و کار

چگونه برق هود را قطع کنیم؟

در نظر داشته باشید که گاهی برخی ایرادات و مشکلات در هود ها باعث می شوند که آنها به صورت یکسره کار نمایند. در واقع دستور خاموشی اجرا نمی شود. برخی از خرابی ها ممکن است مانند خرابی دکمه خاموش و روشن، کم هزینه باشند. مجموعه شهر کانال ، نمایندگی تعمیرات هود آشپزخانه در تهران همواره آماده ارائه خدمات تعمیر هود در محل به کاربران می باشد.

برق

اما در برخی موارد نیز خرابی هایی چون عدم کارکرد صحیح برد فرمان هزینه بر هستند. توجه به ایرادات هود از چندین حیث دارای اهمیت است:

  • دلیل روشن نشدن هود و مشکلات موجود، در برخی موارد بسیار حساس هستند.
  • اگر به مشکلات در مراحل اولیه توجه نشود، گاها هزینه های گزافی برای تعمیر باید پرداخت نمود.
  • در صورت عدم توجه به خرابی ها، ممکن است سایر قطعات هود نیز دچار مشکل و خرابی شوند.

از همین رو زمانی که مشکلی در عملکرد صحیح هود مشاهده می نمایید، لازم است تا سریعا مراتب پیگیری و تعمیر را به عمل آورید تا به طور مثال علت روشن نشدن هود را بیابید.

علت خود به خود روشن شدن هود آشپزخانه

 

برای اینکه شما بتوانید اقدام به عیب یابی هود ها کنید، لازم است تا در گام اول با انواع هود های موجود در بازار آشنا شوید. به صورت کلی می توان هود های آشپزخانه را در 6 دسته کلی طبقه بندی نمود:

  1. زیرکابینتی: هود هایی که در زیر کابینت نصب می شوند. این هود ها اغلب زیر اجاق گاز ها نصب می شوند و لوله خروج هوای آنها توکار است.
  2. هود های مورب: این هود ها به صورت مورب بالای گاز نصب می گردند. جنس آنها می تواند از شیشه، استیل یا ترکیب آنها باشد.
  3. هود های مخفی: این هود ها به صورت توکار نصب می شوند و برای آشپزخانه های کوچک مناسب می باشند. مکش این هود ها نسبت به سایرین کمتر است.
  4. هود های شومینه ای: این هود ها در بین کابینت ها قرار می گیرند و مکش بالایی دارند.
  5. هود های جزیره ای: اگر اجاق گاز روی جزیره نصب شود، باید از این هود هایی استفاده نمایید که بالای اجاق نصب می گردند، بسیار لوکس هستند و مکش بالایی دارند.
  6. هود های تلسکوپی: این هود ها طراحی مدرنی داشته و فضای کمی اشغال می نمایند اما قیمت بالایی دارند. تمیز نمودن این هود ها که ریلی هستند، کمی دشوار است.

علت خود به خود روشن شدن هود چیست؟

یکسره شدن هود یکی از مشکلات رایج هود ها می باشد. اگر شما نیز با این چالش روبرو هستید پیشنهاد می کنیم که ادامه مقاله را از دست ندهید تا با علت خود به خود روشن شدن هود آشنا شوید.

ممکن است برد تاچ هود خراب شده باشد:

اگر پنل لمسی هود خراب شود، مانع خاموش شدن آن خواهد شد. برای عیب یابی هود در این حالت باید پنل تاچ لمسی بررسی گردد.

ممکن است دکمه OFF/ON خراب شده باشد:

خرابی دکمه خاموش و روشن نیز می تواند علت خود به خود روشن شدن هود باشد. در این صورت هود خاموش نخواهد شد. فشار دادن زیاد دکمه، اتصالی دکمه، خرابی مدار و شکستن فنر از جمله دلایل رخداد این مشکل هستند.

احتمال خراب شدن برد الکترونیکی وجود دارد:

اگر برد هود شما دچار مشکل شود، می تواند به یکسره کار نمودن هود ختم شود. گاها برخی از قطعات هود اتصالی می نمایند یا برد می سوزد که این مشکل ایجاد می شود.

ممکن است برد فرمان هود خراب شده باشد:

برد فرمان در پشت صفحه تاچ لمسی قرار دارد. اگر این بخش به هر دلیلی دچار مشکل شود، اتصالات از بین رفته و مدار به خوبی کار نمی کند.

مشکل سیم کشی:

گاها در عیب یابی هود مشخص می شود که سیم ها شل شده اند. این مورد باعث روشن شدن خود به خود هود در برخی موارد خواهد شد.

خراب شدن سنسورهای حرارتی:

یکی دیگر از موارد که در بحث دلیل روشن شدن خود به خود هود ، بیان می شود، خرابی سنسورهای حرارتی است. در این وضعیت دمای مناسب برای روشن شدن تشخیص داده نمی شود. لذا موجب می گردد که هود دچار مشکل شود.

آشنایی با علت خود به خود روشن شدن هود آشپزخانه

پس از اینکه دلایل خود به خود روشن شدن هود را یافتید، نیاز است تا آن را تعمیر نمایید. اما انجام موارد ایمنی، پیدا نمودن قطعه خراب و تعمیر نمودن قسمت معیوب در این پروسه اهمیت بالایی دارد. در برخی موارد نیز باید قطعه خراب را به صورت کامل تعویض کنید.

  • همانگونه که در بالا بیان شد، یکی از علت های یکسره کار کردن هود، خراب شدن دکمه روشن و خاموش می باشد. در برخی موارد این دکمه گیر نموده و مانع از حرکت درست می شود. در این حالت باید دکمه معیوب تعویض یا تعمیر گردد.
  • در مواردی که تاچ لمسی دچار مشکل می شود باید قطعه معیوب آن را یافت و سریع تعمیر نمود زیرا این پنل فرامین را به برد اصلی می رساند.
  • برد فرمان یکی از بخش های اصلی هود است. در واقع می توان بیان نمود که اگر برد فوق به درستی کار نکند، هود فعالیت نخواهد داشت. اما در نظر داشته باشید که باز نمود این برد و تعمیر آن نیاز به دانش و تخصص دارد.
  • هنگام یکسره شدن عملکرد هود برای عیب یابی چه نکاتی را باید رعایت کرد:

یکسره شدن هود می تواند بسیار خطرناک باشد. در برخی موارد این مشکل باعث بروز آتش سوزی خواهد شد. از همین رو توصیه می شود تا پس از رویت مشکل سریعا اقدام به عیب یابی هود کنید. در این پروسه لازم است تا موارد ایمنی متفاوتی را در نظر بگیرید که برخی از مهمترین گزینه ها در زیر لیست شده اند:

  1. حتما ابتدا جوانب ایمنی را در نظر بگیرید. به طور مثال با دست خیس به هود دست نزنید یا در زمان روشن بودن، اقدام به عیب یابی هود نکنید.
  2. حتما قطعا به کار رفته در هود را بررسی نمایید. با این کار به سرعت می توانید قطعه ای که درست فعالیت نمی نماید یا دچار اختلال شده است را شناسایی و تعمیر نمایید.
  3. اگر احیانا نیاز به تعویض قطعه ای بود، حتما این کار را انجام دهید. مواردی که به برد اصلی مرتبط می باشند، اغلب نیاز به تعویض دارند.
  4. در نظر داشته باشید که تعویض یا تعمیر یک قطعه کار بسیار حساسی می باشد و نیاز به مهارت و دانش دارد. از همین رو بیان می شود که از خدمات تعمیرگاه ها و شرکت های معتبر استفاده نمایید تا نسبت به خدمات ارائه شده و گارانتی محصولات مطمئن باشید.

در واقع می توان بیان داشت جهت جلوگیری از هرگونه مشکل مانند یکسره شدن هود یا رویت ایراد در عملکرد هود از جمله روشن شدن خود به خود، نیاز است تا حتما مشکل توسط اشخاص حرفه ای و مطمئن پیگیری شود.

عیب یابی هود ها در این وضعیت به صورت زیر خواهد بود:

ابتدا بررسی نمایید که دلیل یکسره شدن هود چیست. دلایل محتمل در بالا ذکر شده اند که می توانید آنها را بررسی نمایید. برای انتخاب یک راه حل خوب باید موارد زیادی را در نظر داشته باشید. به طور مثال لازم است تا دقت نمایید که هود شما چند ساله است؟ آخرین باری که سرویس شده است چه زمانی بوده است؟ حتی تعداد دفعات سرویس نیز در این مرحله مهم می باشند. در مورد وسایل آشپزخانه بسیار مهم است که از ساده ترین مسائل بررسی های خود را انجام داده و سپس به سراغ موارد پیچیده تر بروید. اما می توان بیان نمود که این عیب در بیشتر مواقع به یکی از فاکتور های زیر بستگی دارد:

  • کلید روشن/خاموش خراب
  • سیم کشی بد
  • برد الکترونیکی معیوب

بررسی علت خود به خود روشن شدن هود آشپزخانه

راهکارهای قطع نشدن هود آشپزخانه چیست؟

تا به اینجا تلاش شد که علت روشن شدن خود به خود بیان گردد. در این قسمت قصد داریم بررسی نماییم که راهکار های قطع نشدن هود آشپزخانه کدامند؟ به صورت کلی توصیه می شود تا موارد زیر را همواره در نظر داشته باشید:

  1. لازم است تا برد الکتریکی هود را به صورت دوره ای بررسی نمایید. چنانچه کوچکترین ایرادی در برد رخ داد، نیاز است تا به سرعت بررسی و رفع گردد.
  2. اگر برد فرمان نتوانست به خوبی در مدار کار کند. حتما اتصالات آن را بررسی نمایید. همچنین دقت داشته باشید که دکمه خاموش و روشن گیر نکرده باشد. زیرا این مورد نیز موجب ایراد در عملکرد خواهد شد. گاها نیاز است برای فعالیت درست، سیم معیوب تعویض گردد.
  3. اگر صفحه لمسی هود به درستی کار نمی کند حتما سریع اقدام به تعمیر یا تعویض آن کنید. البته این کار تخصصی است و باید از تعمیرکار های حرفه ای کمک بگیرید.
  4. در برخی موارد اتصال بین دکمه خاموش/روشن و برد الکترونیکی برقرار نمی باشد. در این صورت می توانید مجدد ارتباط را برقرار نمایید تا مشکل حل شود.

با توجه به اینکه امروزه انواع متفاوتی از هود ها در بازار وجود دارند لذا ممکن است تعمیر و عیب یابی هود ها نیز کار بسیار دشواری باشد. برخی از مصرف کنندگان تصور می نمایند که با دانستن علت بروز مشکل می توانند آن را به راحتی حل کنند. اما باعث می شوند تا مشکلات بزرگتری ایجاد شود. عیوبی که در بالا بیان شدند همگی نیاز به دانش و تخصص دارند تا برطرف گردند. در همین راستا توصیه می شود تا کار عیب یابی و تعمیر را به افراد حرفه ای بسپارید تا سریع و با کمترین هزینه مشکل را حل نمایند. اگر هود شما بسیار حساس باشد قطعا به عیب یابی تخصصی نیز نیاز خواهید داشت.

آیا خراب شدن فرمان برد یا برد کنترل باعث یکسره کار کردن هود می شود؟

یکی از مشکلاتی که اغلب هود های آشپزخانه با آن روبرو هستند، خراب شدن برد فرمان می باشد که باعث یکسره شدن هود می گردد. زمانی که این برد به خوبی فعالیت نکند، هود آشپزخانه از کار کردن باز نمی ایستد. به صورت کلی در نظر داشته باشید که:

  • برای اینکه فرمان خاموشی به درستی منتقل شود، نیاز است تا برد فرمان به درستی فعالیت نماید.
  • اگر برد فرمان نتواند با سایر قطعات ارتباط داشته باشد، ممکن است که فرمان خاموشی هود اجرا نشود.
  • چنانچه برد فرمان دچار ایراد شود، لازم است تا جهت تعمیر به صورت کامل باز شود.
  • باز کردن برد فرمان یک فعالیت حرفه ای می باشد که نیاز به دانش و تجربه دارد.
  • اگر برد فرمان را بدون مهارت باز نمودید، ممکن است آسیب های چند برابر به سایر قطعات وارد نمایید.

پایان بندی

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، دلایل روشن شدن خود به خود هود آشپزخانه می تواند با توجه به شرایط، متفاوت باشد. ولیکن با انجام یکسری فعالیت ها قادر خواهید بود مشکل را رفع نمایید. علت یکسره شدن می تواند به خرابی برد الکترونیکی، نوع سیم کشی، خرابی دکمه off/on و .. مربوط باشد. عموما تعمیر یا تعویض قطعه معیوب زمان بر است. لذا توصیه می شود که در صورت رویت خرابی سریعا با یک تعمیرکار حرفه ای تماس حاصل نمایید.