عمومیکسب و کار

چه قدر طول می کشد تا سایتم سئو شود؟

اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که سئو سایت چقدر طول می کشد؟ یا به عبارتی پس از سفارش سئو؛ چقدر طول می کشد تا رتبه 1 را برای کلمات کلیدی خود کسب کنید. پاسخ چندان ساده نیست، زیرا این سوال تا حد زیادی به موارد مختلفی بستگی دارد.در گذشته استراتژی سئو متمرکز بر شناسایی کلمات کلیدی بود که بیشترین ارتباط را با کسب و کار شما داشتند، بیشترین بازدید را داشتند و خیلی رقابتی نبودند.

قبلاً شما 5 تا 10 کلمه کلیدی را پیدا می کردید که “کلمات کلیدی طلایی” شما بودند و بیشترین میزان بازدید را برای شما به ارمغان می اوردند. اما در حال حاضر پیروی از این اشتباه است، زیرا به استثنای برخی موارد، هیچ کلمه کلیدی و گروه کوچکی از کلمات کلیدی وجود ندارد که بازدیدکنندگان زیادی را به وب سایت شما هدایت کند.

امروزه سئو به طور فزاینده ای توسط جستجوی زبان طبیعی هدایت می شود و افراد از ابزارهایی مانند Siri و Google Now استفاده می کنند تا جستجوهای خود را انجام دهند، نه اینکه آن را تایپ کنند. دلیل استفاده از این ابزارها این است که آستانه ی تحمل همه پایین تر آمده است و افراد می خواهند سریع تر جواب سوال خود را پیدا کنند و جزئیات بیشتری را در جستجوهای تایپ شده خود قرار می دهند. بنابراین سوالی که باید بپرسید این است که “چه مدت طول می کشد تا SEO شروع به تولید لید و فروش کند؟” هفت چیز در زمان نتیجه دادن تأثیر می گذارد. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت این موارد چه می باشند و چگونه می توان آن ها را بهبود داد.

مدت زمان لازم برای سئو سایت چقدر است؟

این سوال یکی از ناامیدکننده ترین سوالات است گرچه شما به طور قابل توجهی به دنبال پاسخ قطعی هستید، اما به دلیل متغیرهای دخیل در نتیجه، راهی برای پاسخ قطعی آن وجود ندارد. این بدان دلیل است که علاوه بر تمام متغیرهایی که در بهینه سازی وب سایت شما نقش دارند، شما همچنین باید همان متغیرها را در تلاش های بهینه سازی رقبا ارزیابی کنید. در حالت کلی سئو سایت بر اساس متغیرهای اصلی زیر تعیین می شود:

  • رقابت
  • پیوندهای ورودی
  • محتوا
  • تبلیغات
  • قدرت یک وب سایت
  • خطاها، مسائل میزبانی
  • طراحی ، ساختار و معماری SEO

ذکر این نکته مهم است که حتی با وجود این متغیرها، هیچ فرمولی برای پاسخ به این سوال وجود ندارد که سئوی سایت چقدر طول می کشد. مشخص کردن اینکه SEO شما به چه مدت زمان نیاز دارد، باید در ابتدا ارزیابی داده ها انجام شود سپس  ارزیابی می کنید که چگونه سریعتر نتایج را مشاهده کنید.

نقش رقابت در مدت زمان نتیجه گرفتن از سئو

همانطور که تصور می کنید، هرچه صفحات وب با رقابت بیشتری روبرو شود، صعود به بالای نتایج جستجو بیشتر طول می کشد. این از الگویی پیروی می کند که در آن صفحات کم رقابت تر سریع تر نتیجه می گیرند، اما برای بالا بودن در نتایج جستجو، به طور قابل توجهی تلاش و زمان بیشتری را می طلبد. این امر هم به دلیل رقبا است و هم به این دلیل است که صفحات دارای رتبه برتر حاصل تلاش افراد با تجربه ی بالا در سئو می باشند. جنبه ای از رقابت که اغلب نادیده گرفته می شود، این رابطه بین حجم رقابت در یک مکان خاص و شایستگی متخصصان سئو در صفحات وب با رتبه ی بالا است.

تقاضا شرکت ها را به سمت جایگاهی سوق می دهد و منجر به افزایش رقابت می شود. این رقابت آن ها را به سمت ارائه معاملات رقابتی تر سوق می دهد، به این معنی که آن ها باید سود بیشتری از بازار را به دست آورند تا همچنان در رتبه ی بالا باقی بمانند.اگر در این وضعیت قرار دارید، نبرد طولانی تر و سخت تری پیش رو دارید. بنابراین شما باید تمام جنبه های سئو رقبا را ارزیابی کنید، اما باید فراتر از موقعیت فعلی آن ها بنگرید. این فقط یک نقطه شروع است. شما همچنین باید فعالیت آنها را در طی چند ماه گذشته بررسی کنید و سپس فعالیت های آنها را ادامه دهید. برای اینکه از رقبای خود سبقت بگیرید، باید تلاش کنید بهتر از آن ها باشید و ارزش افزوده ای را برای مخاطبان خود ایجاد کنید.

معیار های تاثیر گذار در نتیجه سئو

تاثیر اعتبار و سن یک وب سایت در SEO

سن دامنه فاکتور قابل توجهی برای رتبه بندی SEO نیست، اما ویژگی های مرتبط با عمر وب سایت شما وجود دارد. مت کاتس، مهندس سابق گوگل، قبلاً ادعا کرده بود که سن دامنه ارتباط چندانی با روند رتبه بندی ندارد با بیان اینکه “تفاوت دامنه شش ماهه در مقابل یک ساله واقعاً اصلاً زیاد نیست. تا زمانی که حداقل برای چند ماه در این زمینه حضور داشته باشید، باید مطمئن شوید که می توانید در نتایج جستجو ظاهر شوید “.

با وجود این ادعا، بسیاری از مطالعات اخیر نشان می دهد دامنه های قدیمی تر از دامنه های جدید، راحت تر سئو خود را بهبود می بخشند.دلیل این امر این است که وب سایت های قدیمی لینک بیشتری دارند و باعث می شود وب سایت برای موتورهای جستجو بیشتر قابل اعتماد باشد. اگر وب سایت شما جدید است، می توانید با بدست آوردن بک لینک به سرعت در مقابل گوگل قابل اعتماد تر بشوید.

اگر محتوای جامعی را تولید کرده و آن را به خوبی تبلیغ کنید، پیوندها به طور طبیعی به وجود می آیند، این معمولاً به معنای قدیمی تر و معتبر بودن دامنه شما است، با گذشت هر سال تعداد پیوندهای بیشتری ایجاد می کند. اما فقط پیوندها نیستند که در اینجا تغییر ایجاد می کنند. دامنه های قدیمی بلاگ های غنی دارند و گوگل هنگام رتبه بندی همه این موارد را در نظر می گیرد.این نباید کسی را به هیچ وجه دلسرد کند. فقط توجه داشته باشید که قبل از اینکه دامنه جدیدی را ثبت کنید باید تلاش بیشتری کنید. بهترین راه برای انجام این کار استفاده و پایبندی به بهترین روش های بهبود SEO است.

لینک های دریافتی

لینک سازی یک چالش بسیار زمانبر است. با این حال ، این یک جز اساسی الگوریتم گوگل است. هنگام ایجاد پیوند، از همه روش های کلاه سیاه و یا غیر قانونی خودداری کنید، زیرا رفع مجازات گوگل پرهزینه است. بهترین راه برای ایجاد پیوندها، تولید محتوای با کیفیت و جذاب به طور منظم است. برای تبلیغ متقابل محتوا و تشویق به جذب مخاطب از بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کنید. برای استفاده بیشتر از وقت و تلاش خود، به دنبال روش های اضافی برای استفاده مجدد از محتوا در قطعه ها و پست های کوتاه تر باشید، که به شما فرصت بیشتری می دهد تا در زمینه های دیگر تمرکز کنید و موفقیت SEO خود را بیشتر کنید.

به یاد داشته باشید، وب سایت های قدیمی تر در اینجا یک مزیت دارند. آن ها به طور طبیعی بک لینک گسترده تری دارند، به همین دلیل است که برای رتبه بندی نسبت به رقبای شما اغلب زمان لازم است. بسیاری سعی می کنند با پیوندهای پولی راه حل سریعی برای حل این مشکل پیدا کنند، که در یک زمان نتایج سریعی به همراه داشت، اما این پیوندهای پولی به عنوان یک مورد فریبنده سئو طبقه بندی می شوند.

در عوض، بازاریاب ها باید فقط بر تعداد پیوندها تمرکز نکنند کیفیت آن ها نیز مهم می باشد. پیوندها به سایت های بی اعتبار و بی کیفیت فایده ندارند و مانع تلاش شما برای بهینه سازی می شوند. اگر در مدت زمان کوتاهی تعداد قابل توجهی پیوند بدست آورید، Google احتمالاً شک خواهد کرد و تصور می کند رویکردتان غیر قانونی است.

خطاها، مشکلات میزبانی

قبل از اینکه دچار هرگونه مشکلی شوید و از خود بپرسید که تأثیرگذاری SEO چقدر طول می کشد، آسیب های ایجاد شده را برطرف کنید. خطاهای جستجوگرها، میزبانی غیر قابل اعتماد وب سایت و مجازات گوگل مدت زمان بیشتری برای بازیابی نیاز دارند و سئو شما را طولانی تر می کند.

بسته به تعداد 404 خطا، لینک های خراب، 301 تغییر مسیر و بهینه سازی ناسازگار، حل این خطاها می تواند نتایج مثبتی را طی دو هفته نشان دهد. با این حال، توجه داشته باشید که گوگل همه تغییرات را یک باره فهرست نمی کند. ممکن است از بعضی جنبه ها به سرعت افزایش داشته باشید، اما نه در همه.به عنوان مثال، اگر چند پیوند را در نقشه سایت به روز کرده باشید، ممکن است در عرض یک هفته نتایج را مشاهده کنید. با این وجود، اگر پیوندهای متعددی را به روز کرده باشید، ممکن است چند هفته طول بکشد. سایت های قدیمی سریع تر به روز می شوند.

طراحی، ساختار و معماری مناسب SEO

مولفه بزرگی از بازدید و رتبه بندی وب سایت نیز شامل طراحی سایت،  سیستم CMS و  ساختار URL شما می شود. اگر به درستی کنترل نشود، این عوامل می توانند رتبه بندی صفحه شما را کاهش دهند. شما باید اطمینان حاصل کنید که ساختار سایت و ساختار URL شما از بهینه سازی مناسب برای یک رتبه بالا پشتیبانی می کند

طراحی رسپانسیو برای بهینه سازی تلفن همراه بسیار حیاتی است، زیرا بیش از نیمی از جستجوهای اینترنتی از دستگاه های تلفن همراه ناشی می شود. بعلاوه، بیش از 90٪ از کاربران اینترنت می گویند که از صفحه نمایش دستگاه های متعددی استفاده می کنند. با داشتن یک طراحی رسپانسیو، اطمینان حاصل خواهید کرد که وب سایت شما به درستی در همه دستگاه ها کار می کند.گوگل همچنین هنگام تعیین نمایه سازی و تعیین رتبه، ابتدا صفحات تلفن همراه را بررسی می کند. اگر تجربه کاربری ضعیفی در موبایل دارید، به احتمال زیاد به موقعیت شما در SERP آسیب رسانده می شود. بسایت خود از طریق Google Mobile-Friendly Test بررسی کنید و در صورت لزوم از یک برنامه نویس برای تسریع روند کمک بگیرید.

هدف گذاری کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقبا

شما می توانید با تجزیه و تحلیل رقبا چیزهای زیادی بیاموزید، به خصوص اگر آن ها بر نتایج جستجو جایگاه گرفته باشند. گرچه نمی توانید اسرار آن ها را بدزدید، می توانید بینش های ارزشمندی را برای استراتژی SEO خود مانند کلمات کلیدی، الگوها و روش های جدیدی که باید امتحان کنید پیدا کنید. تجزیه و تحلیل رقبا همچنین به شما کمک می کند کلمات کلیدی بهتری را در ارتباط با صنعت خود هدف قرار دهید.

این فرایند زمان بر است، اما خبر خوب این است که در طولانی مدت نیز باعث صرفه جویی در زمان می شود. الگوبرداری از رقبا، به شما بینشی در مورد استراتژی های واقعی می دهد، این بدان معناست که شما لازم نیست از ابتدا شروع کنید. خوشبختانه، تعداد زیادی از ابزارها وجود دارند که می تواند به شما کمک کند ارزیابی و تجزیه و تحلیل رقبای خود را انجام دهید.از آنجا که رقابت در برخی حوزه ها بسیار شدید است، دیدن نتایج سئو احتمالاً طولانی تر خواهد شد. اگر به طور فعال می خواهید بفهمید که تلاش شما برای جستجوگرها چه مدت طول می کشد، باید در میزان رقابت و تقاضا پیرامون محصول یا صنعت خود نقش داشته باشید.

استراتژی محتوا

به گفته کاپوست، کسانی که را در کار دارند، به میزان 8٪ افزایش در بازدید وب سایت مشاهده خواهند کرد. در واقعیت، ما اغلب موارد بیشتری را مشاهده خواهیم کرد. همه ما می دانیم که محتوای با کیفیت برای تولید نتایج بهتر در جستجوگرها غوغا می کند. بنابراین، شما باید زمان زیادی را صرف ایجاد یک استراتژی محتوا و اجرای موثر آن کنید.

سئو داخلی و خارجی

سئو خارجی ممکن است کمی بیشتر زمان ببرد، زیرا باید به وب سایت های معتبر لینک دریافت کنید. برای بهینه سازی خارجی، نظرات وبلاگ و نقل قول ها، وبلاگ نویسی مهمان و به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی را در نظر بگیرید.