نماد سایت مجله سلامتی ایران

بهترین تولید کننده فرش مسجد کاشان کدام است؟ راهنمای خرید فرش مسجد

بهترین تولید کننده فرش مسجد کاشان کدام است؟ راهنمای خرید فرش مسجد یا سجاده ای: این روزها با توجه به تورم، افزایش قیمت مواد اولیه، الیاف و نخ، متولیان مساجد سعی دارند که با بودجه ای که در دستشان است، فرش مسجدی با کیفیت بالا خریداری می کنند تا دوام و استحکام زیادی داشته باشد.

اما برای داشتن بهترین انتخاب، لازم است یک سری نکات را رعایت کنید تا در هنگام خرید بتوانید بهترین فرش سجاده ای کاشان را انتخاب کنید.

راهنمای خرید فرش سجاده ای کاشان از سجاده کارپت

1- فرش مسجد بدون پرز و ایجاد حساسیت: اولین نکته برای تهیه فرش مسجد  این است که به دلیل تماس مداوم نمازگزاران با سجاده فرش و نشست و برخاست روی آن، بهتر است به بدون پرز بودن فرش توجه کنیم.

بهترین جنس نخ برای فرش سجاده ای، نخ صد در صد اکرولیک است که البته خود این نخ پرز دارد. شما می توانید نخ اکرولیک هیت ست شده را استفاده کنید که بدون پرز است و همان حداقل  پرزها با چندین بار جارو زدن به مرور از بین می روند.

به طور معمول الیافی که برای بافت فرش سجاده ای ماشینی به کار می روند یا اکرولیک هستند ویا غیراکرولیک. الیاف غیراکرولیک اصلا پرز ندارند و شامل پلی استر، بی سی اف و ویرجین هستند. اما از لحاظ کیفی مناسب نبوده و به مسجدی ها توصیه نمی شود.

2- تراکم و تو پور بودن فرش مسجدی: متراکم بودن فرش و تراکم بالای آن، باعث استحکام بیشتر فرش می شود. به تعداد گره ها در طول فرش، تراکم می گویند. هرچه تعداد شانه و تراکم بالاتر می رود، گره ها و ریشه ها متراکم تر می شوند. وقتی شما دست خود را لا به لای فرش سجاده ای می کشید نباید توخالی باشد و کف فرش را ببینید.

معمولا فرش مسجد 700 شانه  440 – 500 شانه در بعضی مواقع هم 1200 شانه برای فرش مسجد استفاده می شود. معمولا تراکم، 3 برابر شانه و یا بیشتر است.

3– ارتفاع نخ خاب یا ضخامت فرش محرابی: به دلیل تماس مستقیم زانوها و نشست و برخاست مردم روی فرش نماز، نرم و گوشتی بودن فرش سجاده بسیار مهم است.

بهترین فرش خوب برای مسجد، ضخامتی بین 8 الی 10 میلی متر داشته باشد تا نمازگزار احساس راحتی داشته باشد. هر چقدر شانه و تراکم پایین تر باشد، فرش نرم تر بوده و ضخامت آن بیشتر است.

4– رنگ مناسب فرش سجاده ای با رنگ چرکتاب: طیف رنگ هایی که غالبا برای مساجد، حسینیه ها و اماکن مذهبی استفاده می شود، رنگ های سبز، آبی،  قرمز و لاکی، سرمه ای، گردویی و یا در بعضی مناطق کرم یا فیلی هستند.

برای انتخاب سجاده فرش در محیط های مذهبی، علاوه بر رنگ دکوراسیون، کاشی ها و پرده ها، باید به چرکتاب بودن آن رنگ نیز توجه کرد.

چرا که اینطور فضاها شلوغ و پر رفت و آمد بوده و پاخور بالایی دارند. رنگهای روشن لک ها و آلودگی ها را بسیار نمایان می کنند اما رنگ هایی چون سبز و آبی اینطور نیستند.

رنگ های تیره ای چون سرمه ای نیز فضای مسجد را دلگیر کرده و از احساس نشاط نمازگزاران می کاهد. انتخاب رنگ مناسب برای عبادتگاه ها بسیار در ایجاد حس معنوی، آرامش و نشاط تاثیر می گذارد. شما می توانید با مراجعه به سایت پینترست فرش مسجد،تصاویر طرح ها را جستجو کنید یا به سایت فرش مسجد یوتیوب مراجعه کنید و نمونه فرش های مسجدی را به صورت فیلم مشاهده کنید.

بهترین تولیدکننده فرش مسجد کاشان کدام است؟

یکی از موارد بسیار مهم در انتخاب برند فرش، میزان خدمات تولید کننده به مشتریان است. خدماتی چون مشاوره، راهنمایی، اندازه گیری، تولید به موقع، اعلام قیمت منصفانه، نصب دقیق، خدمات پس از فروش و ضمانت نامه کتبی فرش برای مسجد از سجاده کارپت به نشانی اینترنتی (https://sajadecarpet.com/) دریافت کنید.

مشاوره خرید فرش مسجد: بسیاری از مساجد و اماکن مذهبی بودجه ای را در دست دارند اما نمی دانند چه نوع نخ با چه شانه و تراکمی را انتخاب کنند.

شرکت محراب نقش با نام سجاده کارپت در این زمینه شما را کاملا راهنمایی خواهد کرد. بهتری است همین حالا با کارشناسان ما در سجاده کارپت با شماره 09133617256 آقای مهندس سلمانی تماس حاصل فرمایید.

قیمت و پرداخت خرید فرش سجاده ای: در زمینه پرداخت مبلغ نهایی فاکتور نیز، مدیریت مجموعه نهایت همراهی را با تمامی مسجدی ها خواهد داشت. چرا که افتخار سجاده کارپت زینت بخشی به خانه های خداست و در این زمینه از هیچ راهنمایی و کمکی فروگذار نخواهیم کرد.

اندازه گیری فرش مسجدی: اگر شما می توانید نقشه فضای مدنظرتان را با ابعاد دقیق اندازه گیری کنید که چه بهتر! در غیر اینصورت واحد پشتیبانی این امکان را دارد که در هر شهری که باشید، نیروهای متخصص خود را برای اندازه گیری محل اعزام کند.

نصب سجاده فرش نماز یا سجاده ای: بعد از تولید فرش محرابی، عملیات نصب آن توسط نصابان سجاده کارپت برای شما انجام می شود. معمولا نصاب ها به ازای هر  متر مربع مبلغی را دریافت می کنند.

اما محراب نقش این کار را به صورت رایگان و به عنوان خدمات پس از فروش برای شما انجام می دهد.

برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09133617256 آقای مهندس سلمانی مدیر فروش فرش سجاده ای در کاشان با بیش از 20 سال سابقه آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد خرید فرش مسجد است.

منبع: خرید فرش  مسجد (https://sajadecarpet.com/sajade-carpet-price/)

خروج از نسخه موبایل