نماد سایت مجله سلامتی ایران

کاربرد نایلون عریض در کشاورزی چیست؟

 امروزه با گسترش تولیدات نایلون‌های پلاستیکی، بسیاری از صنایع برای انجام امور خود از نایلون استفاده می‌کنند. نایلون عریض یکی از انواع نایلون‌های پرکاربرد در صنایع مختلف به خصوص صنعت کشاورزی است که با فراهم آوردن شرایط مناسب رشد محصول، به پرورش و کشت گیاهان کمک می‌کند. صنعت کشاورزی خود به حوزه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که در هریک از آن‌ها نایلون عریض کاربرد متفاوتی دارد. همراه ما باشید تا در این مقاله با کاربرد نایلون عریض در کشاورزی آشنا شویم.

معرفی نایلون عریض

نایلون عریض نوعی پوشش پلاستیکی از جنس پلی اتیلن است که در ترکیب با افزودنی‌ها، خواص منحصر به ‌فردی پیدا می‌کند. به طوری که در صنایع مختلفی چون صنعت کشاورزی، ساختمانی و… کاربرد می‌یابد. نایلون عریض به قدری در صنعت کشاورزی استفاده می‌شود که امروزه آن را با نام نایلون کشاورزی هم می‌شناسند.

این نایلون با مقاومت بالا در برابر خراش و ضربه و همچنین مقاومت در برابر حرارت نور خورشید، در قسمت‌های مختلف کشاورزی از گیاهان در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند و سبب رشد بهتر آن‌ها می‌شود. افزودنی‌های موجود در این نایلون‌ هم با توجه به نیاز مشتری به صورت سفارشی به نایلون عریض افزوده شده و خواصی متناسب با شرایط کاربردی ایجاد می‌کند. بنابراین شما با وجود هر شرایط و چالشی می‌توانید از پلاستیک عریض کمک بگیرید.

ویژگی‌های نایلون عریض

نایلون عریض با توجه به مواد اولیه و مشخصات فیزیکی خود از ویژگی‌هایی برخوردار است که باعث کاربرد بالای آن در صنایع مختلف می‌شود. همچنین وجود افزودنی‌ها و افزایش خواص نایلون عریض، این محصول را بیش از پیش محبوب کرده است. به طور کلی از ویژگی‌های پلاستیک عریض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

شفافیت

ضخامت بالا از 20 تا 400 میکرون

 مقاومت در برابر ضربه

تولید در گستره وسیع عرضی

تنوع تعداد لایه و رنگ

خاصیت کششی مناسب

مقاومت در برابر پارگی

و در صورت وجود افزودنی‌ها می‌توان به ویژگی‌های چون مقاومت در برابر اشعه یووی خورشید، عدم جذب گرد و غبار، امکان ضدعفونی کنندگی و… اشاره کرد.

مزایا نایلون عریض

همانطور که اشاره شد این نایلون از ویژگی‌های زیادی برخوردار است که از مهم‌ترین آن می‌توان به عرض زیاد اشاره کرد. این ویژگی‌ها در کنار هزینه پایین آن، مزایا زیادی برای بخش‌های مختلف صنعت کشاورزی ایجاد می‌کند که باعث کاربرد زیاد نایلون عریض در صنعت کشاورزی شده است. این مزایا عبارتند از:

بهتر است برای تهیه پلاستیک عریض، نمونه‌ای مطابق با شرایط محیطی و محل کاشت گیاه سفارش دهید و با استفاده از افزودنی‌ها، خواص موردنیاز را در نایلون ایجاد کنید تا از مزایا بیشتری بهره مند شوید.

کاربرد نایلون عریض کشاورزی

نایلون عریض کشاورزی به دلیل تنوع بالا در قسمت‌های مختلفی از صنعت کشاورزی کاربرد دارد که در هر کدام از آن‌ها به نحوی به فرآیند تولید محصول کمک می‌کند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین کاربردهای نایلون عریض در کشاورزی می‌پردازیم.

پوشش گلخانه

گلخانه به عنوان محیطی خاص برای رشد گیاهان در فصول مختلف، نیازمند شرایط ویژه است. ایجاد شرایط گلخانه‌ای با متریال‌های مختلفی امکان پذیر است که نایلون عریض یکی از به صرفه‌ترین آن‌ها است. پلاستیک عریض به عنوان یک پوشش مقاوم می‌تواند گزینه مناسبی برای بدنه و سقف گلخانه باشد که با وزن سبک به راحتی نصب می‌شود. همینطور شما می‌توانید نایلون عریض را در هر ابعاد و با هر ضخامتی مطابق با شرایط محیط تهیه کنید. امکان استفاده از افزودنی در ترکیب این نایلون به شما در جلوگیری از عبور اشعه فرابنفش  کمک می‌کند و با عبور نور مناسب، شرایط دمایی و گرما بهینه گلخانه فراهم می‌شود.

نایلون مالچ

نایلون مالچ یکی از انواع نایلون‌های عریض کشاورزی است که با کنترل نور به جلوگیری از رشد علف هرز در خاک کمک می‌کند. نایلون مالچ می‌تواند بستر خاک را گرم نگه دارد و به رشد بهتر گیاهان کمک کند. همچنین جلوگیری از هدر رفتن آب اطراف ریشه توسط این نایلون، باعث مصرف کمتر آب و صرفه جویی در آن می‌شود. این نایلون عریض کشاورزی در رنگ‌های مختلف شفاف و مات وارد بازار می‌شود و به طور کلی از مزایا آن می‌توان به جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش کیفیت محصول و جلوگیری از خروج مواد مغذی خاک اشاره کرد.

نایلون سیلو

نگهداری خوراک دام و علوفه معمولا با چالش‌های مختلفی در برابر عوامل خارجی همراه است. نایلون سیلو که نوعی نایلون عریض کشاورزی شناخته می‌شود، با بسته بندی سیلو غذایی در ابعاد و اشکال مختلف، به حفظ سلامت و تازگی آن کمک می‌کند. نایلون سیلو با بسته بندی منظم و اصولی، باعث راحتی جابه‌جایی و کاهش هزینه نگهداری مواد می‌شود. این نوع نایلون عریض معمولا در ضخامت‌های 200 تا 400 میکرون تولید می‌شود و از سیلو در برابر نور خورشید و تغییرات آب و هوایی محافظت می‌کند. همچنین نایلون سیلو با مقاومت مکانیکی بالا از محصولات در برابر فشار و ضربه هم محافظت می‌کند و با جلوگیری از فساد آن‌ها، باعث افزایش ماندگاری محصول می‌شود.

نایلون آبیاری و نایلون ضدعفونی کننده خاک نوع دیگری از نایلون‌های عریض کشاورزی هستند که به ترتیب به آبیاری گیاهان و کاهش مصرف آب و ایجاد بستر مناسب جهت رشد گیاه کمک می‌کنند. نایلون ضدعفونی کننده خاک با پیشگیری از ایجاد آفات و بیماری‌ها، بستر بهداشتی و سالمی برای کاشت گیاه ایجاد می‌کند و استفاده از کودهای شیمیایی را به حداقل می‌رساند. بنابراین به طور کلی می‌توان گفت که استفاده از نایلون عریض در بخش‌های مختلف صنعت کشاورزی صرفه اقتصادی زیادی دارد و از بسیاری از خسارات جلوگیری می‌کند.

جمع بندی

نایلون عریض یکی از انواع پلاستیک‌های پرکاربرد در صنعت کشاورزی و دیگر صنایع است که مزیت اصلی آن عرض زیاد نایلون است. وجود عرض زیاد در کنار ویژگی‌هایی چون مقاومت بالا، خاصیت کششی مناسب، شفافیت، امکان دریافت افزودنی و… به مصرف کنندگان این امکان را می‌دهد تا بتوانند در شرایط محیطی و کاربردی متفاوت از این نایلون استفاده کنند.

بخش‌های مختلف صنعت کشاورزی برای رشد محصول، همواره به پوشش‌های مقاوم نیاز داشته است که تولید نایلون عریض بسیاری از چالش‌ها را برطرف کرد. شما عزیزان مس‌توانید جهت خرید نایلون عریض از اینجا اقدام کنید. ما در این مقاله با کاربردهای نایلون عریض در صنعت کشاورزی و مزایا آن آشنا شدیم تا شما برای تهیه این نایلون از اطلاعات کافی برخوردار باشید.

خروج از نسخه موبایل