در این مقاله قصد داریم در مورد تاثیر رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری بر سئو سایت صحبت کنیم، اما ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که رپورتاژ آگهی چیست؟ رپورتاژ یکی از جدیدترین و موثرترین روشهای تبلیغات و برندسازی است که شما محتوایی را در یک وب سایت مطرح برای دیده شدن منتشر میکنید. خوانندگان این سایت مقاله شما را میخوانند و با خدمات شما آشنا میشوند.
اگر متن محتوا به خوبی نوشته شده باشد و سرویس شما بتواند نیاز خوانندگان را برآورده کند، روی سایت شما کلیک کرده و وارد آن میشوند. رپورتاژ آگهی در مدت زمان بسیار کوتاه، ترافیک سایت شما را تا حد زیادی افزایش میدهد و کسب و کارتان را رونق میبخشد. ارسال رپورتاژ خبری دائمی و منظم به سایتهای معتبر و پرطرفدار تاثیر مثبت زیادی بر سئوی سایت خواهد داشت و همچنین باعث بهبود رتبه سایت شما میشود.
رپورتاژ آگهی و تاثیر آن بر سئو
تبلیغات ابزاری است که به ما در افزایش فروش در هر کسب و کاری کمک میکند و سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. درواقع برای موفقیت در دنیای رقابتی موتورهای جستجو، به ابزارهای قدرتمندی برای افزایش بازدید سایت خود نیاز دارید. در سالهای اخیر با رشد کسب و کارها و آشنایی آنها با مفهوم سئو و ورود حداکثری آنها به این روش دیجیتال مارکتینگ، رقابت بسیار زیادی به وجود آمده است و تمام سایتها نیاز به قرار گرفتن در رتبه های برتر گوگل دارند. سایر موتورهای جستجو جهت بهبود سئو و تبلیغات هزینه اضافی دریافت میکنند.
در حال حاضر سایتهایی که بدون استفاده از روشهای تبلیغاتی (از جمله سئو و ادز) خود در صدر نتایج گوگل قرار دارند، به زودی با ترویج استفاده از این ابزار در بین رقبای خود، از میدان رقابت حذف خواهند شد. راههای مختلفی برای تبلیغ سایت وجود دارد، از جمله تبلیغات گوگل، تبلیغات رسانه های اجتماعی، تبلیغات کلیکی و موارد دیگر. اما در بین این روشها تنها روش رپورتاژ خبری دائمی، بیشترین تاثیر را در سئو و رتبه سایت در موتورهای جستجو دارد.
یکی از عواملی که گوگل برای رتبه بندی سایتها در نظر میگیرد، تعداد و کیفیت بک لینکهایی است که از سایتهای دیگر دریافت میکنید. بک لینکها در واقع لینکهایی هستند که مخاطبان از طریق آن مستقیما از سایتی وارد سایت دیگر میشوند. این بدان معناست که سایت شما توسط سایت دیگر تایید شده است.
در صورتی که معتبری باشد، اعتبار کسب کردهاید. با این روش تبلیغاتی، اعتبار سایت شما نزد گوگل افزایش مییابد، درحالی که اگر از سایتهای خوب بک لینک دریافت نکنید، میتواند بر اعتبار و رتبه شما تاثیر منفی بگذارد. در واقع بک لینکهای قوی باعث بهبود رتبه سایت میشوند و بک لینکهای ضعیف تاثیر منفی روی آن میگذارند؛ این نشاندهنده اهمیت استفاده از خدمات رپورتاژ خبری دائمی معتبر است. در ادامه به پرسش ذهنی شما درخصوص اینکه مزایای رپورتاژ آگهی چیست پاسخ خواهیم داد.
تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت
رپورتاژ خبری دائمی میتواند مزایای زیادی برای افراد داشته باشد. این روش قادر است به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند عمل کند و باعث موفقیت و پیشرفت شما در کسبوکار و حیطه فعالیتتان شود. ازطرفی انجام این کار باعث بهبود سئوی سایت میشود و میتواند شهرت و اعتبار بالایی در موتورهای جستجو به سایت مدنظر شما ببخشد.
تعداد بک لینک ها را افزایش می دهد
بک لینک در دنیای اینترنت دقیقا مشابه معرفی یک فروشگاه یا برند به دوستان و آشنایان است. بطورمثال زمانی که بارها تعریف خدمات یا محصولات یک شرکت یا فروشگاه را از نزدیکان خود میشنوید، مطمئن خواهید شد که محصولات و خدمات موردنظر از کیفیت مناسب و قابل قبولی برخوردار هستند. گوگل دقیقاً ازهمین روش برای سنجش اعتبار سایتهای مختلف استفاده میکند. هرچه تعداد افرادی که از سایتهای دیگر به سایتی بیایند و از آنها بک لینک بگیرند بیشتر باشد، گوگل اعتبار بیشتری به این سایتها خواهد داد.
کیفیت بک لینک ها را افزایش می دهد
ممکن است برایتان این سوال به وجود بیاید که تاثیر کیفیت و تعداد بک لینک و رپورتاژ آگهی چیست و چه اهمیتی دارد؛ باید بگوییم که افزایش تعداد بک لینکها باعث افزایش اعتبار و تاثیرمثبت آن بر سئو سایت میشود، به حدی که بسیاری از سایتها از بک لینکهای جعلی برای رشد خود استفاده میکنند. تا همین اواخر، الگوریتمهای گوگل بهاندازه کافی برای شناسایی بک لینکهای جعلی پیشرفته نبودند، اما مطمئن باشید که الگوریتم های جدید گوگل به راحتی میتوانند این ترفندها و هرزنامه ها را شناسایی کرده و سایت را حذف کنند.
پس از این روش کلاهبرداری خودداری نمایید! درج رپورتاژ خبری دائمی در سایتهای معتبر علاوه بر افزایش کیفیت باعث ایجاد بک لینک میشود. همانطورکه کاربران از سایتهای معتبر وارد سایت شما میشوند، گوگل بک لینکهای شما را به درستی تشخیص میدهد و اعتبار سایت شما را بالا میبرد.
همیشه بک لینک از سایت های بسیار قوی دریافت نمایید و هیچوقت بخاطر قیمت کمتر سایت های ضعیف به سراغ لینک های ضعیف نروید
جامعه هدف را انتخاب می کند
از تاثیرات مثبت رپورتاژ خبری دائمی این است که میتوانید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و تبلیغات خود را به آنها محدود نمایید تا در مدت زمان کوتاهتری به نتیجه دلخواه برسید. برای قراردادن رپورتاژ آگهی، باید سایتهایی را انتخاب کرد که با برند و خدمات مدنظر شما مرتبط باشند چرا که مخاطبان بالقوهای هستند که میتوانند به مشتریان واقعی شما تبدیل شوند.
آیا رپورتاژ آگهی بر سئو تاثیر دارد؟
اگر میخواهید سایت خود را سئو کنید، باید به فکر رپورتاژ خبری دائمی باشید و هرماه مبلغ قابل توجهی را صرف این امر نمایید تا بتوانید در رتبههای برتر گوگل قرار بگیرید. بدیهی است که هرچه بیشتر در این بخش سرمایه گذاری کنید، نتایج و رتبه سایت شما بهتر میشود. برای سایتهای معروف، این اهمیت برجسته تر خواهد بود.زیرا چنین سایتهایی دارای رقبای فعال و حرف های در موتورهای جستجو هستند که سرمایه گذاری زیادی در این بخش میکنند. برای انتشار هر رپورتاژ در سایتهای مختلف، میتوانید یک یا سه لینک داخلی سایت خود را در متن آنها قرار دهید که میتواند روی انکر تکستهای مختلف قرار داده شود یا به صورت URL منتشر شود. تاثیر رپورتاژ آگهی بر روی سئو در اینجا مشخص میشود.
چرا که با این کار سایت شما لینکهای ارزشمندی را از یک سایت پربازدید و معتبر دریافت کرده است و نمیتوان تاثیر بک لینک در سئو را نادیده گرفت. از آنجایی که بک لینکها معمولا با رپورتاژ دنبال میشوند،میتوانند اعتبار دامنه سایت شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهند و همچنین توجه بیشتر خزندههای گوگل را به خود جلب کنند.از تاثیراتی که رپورتاژ آگهی بر سئو میگذارد میتوان به این مورد اشاره کرد که باعث انتخاب گسترده درجستجوهای گوگل میشود.
وقتی سایتی بک لینکهایی با کلمات کلیدی از سایتهای دیگر دریافت میکند، رباتهای موتورهای جستجو متوجه این نکته میشوند و سایت شما و سایتی که محتوا را درج میکند در رتبههای اول نتایج جستجو قرار میدهند.این کار ترافیک سایت شما را تا حد زیادی افزایش میدهد و رتبه گوگل شما را بهبود میبخشد.برای رپورتاژ آگهی خبری، بهتراست بهترین و جذابترین متن را ارائه دهید تا تاثیر این روش را دوبرابر حس کنید.
در نهایت یک توصیه برای شما داریم؛ اگر قصد دارید از رپورتاژ آگهی فقط برای تأثیرگذاری بر سئوی خود استفاده کنید، بهتر است به سراغ رپورتاژ آگهی ارزان بروید. اگر علاوه بر لینک بیلدینگ و ارتقاء سئو، برندسازی و معرفی خود به کاربران یک سایت پربازدید را هدف دارید، باید برای سایتهای معتبر و پربازدید رپورتاژ بنویسید. البته این روش بسیار گرانتر از روش اول است، اما نتایج فوقالعادهای برای وبسایت و برند شما خواهد داشت.
رپورتاژ آگهی، سکوی پرتاب شما
آنچه در این مقاله سعی کردیم توضیح دهیم پاسخ به پرسش رپورتاژ آگهی چیست و تاثیر آن بر سئو بود. به خاطر داشته باشید که اگرچه گوگل با بک لینکهای پولی مخالف است، اما این دلیلی برای عدم استفاده از خدمات رپورتاژ آگهی نمیباشد.
بهتر است نگران جریمههای گوگل نباشید، زیرا اگر گوگل تبلیغ شما را به دلیل لینکهای رپورتاژ خبری جریمه کند، میتوانید با حذف لینکها، جریمه گوگل را حذف کنید. باید بدانید شما با رپورتاژ خبری دائمی درمدت زمان کوتاه به موفقیتهای قابل توجهی دست پیداخواهید کرد. سایت تسمینو (Tesmino.com) کار را برایتان آسان کرده تا رپورتاژ را مطابق با استانداردهای گوگل سفارش دهید.