خدمات در نظر گرفته شده برای جذب مشتریان و ایجاد حس وفاداری در مشتریان اشکال مختلفی دارد. برخی از کسب و کارها تصمیم میگیرند که تنها از یک مدل ارائه خدمات به مشتریان خود استفاده کنند، درحالیکه برخی دیگر برای پیشرفت بیشتر چندین خدمات برای مشتریان خود در نظر میگیرند. امید داریم این مقاله برای شما ارزشمند باشد و به شما در انتخاب بهترین نوع خدمات وفاداری مشتری که با خواسته مشتریان شما و رفع نیازهای تجاری شرکت مفید است، با راه اندازی باشگاه مشتریان کمک کند.
- خدمات نقطه ای
خدمات نقطهای رایجترین خدمات در سراسر جهان تجارت میباشند، زیرا سادهترین روش میباشند. این خدمات از یک اصل ساده پیروی میکنند: برای بدست آوردن سود بیشتر، بیشتر خرج کنید.
هر بار که مشتری در فروشگاه یا وب سایت شما خریدی انجام میدهد، بسته به میزان خرید خود، امتیاز مشخصی دریافت میکند. این امتیاز به نوعی پاداش برای او تبدیل خواهد شد. حال تخفیف باشد یا رفتاری ویژه با مشتری. در این گونه موارد به نظر میرسد که مشتریان در تلاش هستند تا امتیاز بیشتری کسب کنند تا پاداش بیشتری برای خود جمع آوری کنند.
- خدمات مبتنی بر هزینه
در این نوع خدمات، مشتری به ازای مبلغی که در یک فروشگاه یا کسب و کار خرج میکند، اعتباری دریافت میکند. درک، ایجاد و نگهداری این خدمات بسیار ساده است. همچنین ثابت شده است که این روش برای افزایش مبالغ تراکنش و کاهش نرخ ریزش بسیار موثر بوده است.
- خدمات پله ای
یکی از راههای دست یابی به تعادل بین پاداشهای قابل دستیابی و مطلوب، پیاده سازی یک سیستم پاداش پلهای است که به اولین خرید مشتری پاداش میدهد و او را برای خریدهای بعدی تشویق میکند. به طور خلاصه، این خدمات بر اساس سطح وفاداری و خرید مشتری است. مشتری هر زمان که خریدی انجام میدهد امتیاز میگیرد و یک پله بالاتر میرود. هر چه امتیاز بیشتری دریافت کند، سطح بالاتری خواهد داشت و پاداش بیشتری خواهد گرفت.
- خدماتی پولی- باشگاه اعضای VIP
مشتریان برای پیوستن به باشگاه اعضای VIP شما و دسترسی به خدمات ویژه، تخفیفها یا فرصتهای منحصر به فرد، هزینهای را بطور ماهیانه یا سالیانه میپردازند. خدمات پولی شما باید برای مشتریانتان مزایایی داشته باشند که منحصرا برای اعضای باشگاه VIP است و باید به قدری جذاب و مفید باشد که اگر مشتری دیگر عضو باشگاه نباشند و نتواند به خدمات ویژه دسترسی داشته باشد، تلاش کند تا دوباره عضویت باشگاه را بدست آورد.
- خدمات مبتنی بر ارزش
اگر یک باشگاه مشتریان را اندازی کردهاید که با ارزشهای مشتریان شما همسو باشد، آنها به احتمال خیلی زیاد تبدیل به سفیران برند شما خواهند شد. یک سوال جذاب در این خصوص این است که: چطور بدون پاداش دادن به مشتریان خود، به آنها حس ارزشمند بودن بدهیم؟
ابتدا، بسیار مهم است که ارزشهای خود را تعریف کنید. تصور کنید شما یک فروشگاه آنلاین پوشاک و لوازم کودک دارید و میدانید که مخاطبان شما برای رفاه کودکانشان ارزش زیادی قائل هستند. یکی از کارهایی که ممکن است انجام دهید این است که یک سیستم راه اندازی کنید، همانند سیستم امتیازدهی، که در آن خرید مشتریان به پول تبدیل میشود. سپس هر بار که مشتری به عنوان مثال خریدی 500 هزار تومانی انجام میدهد، 50 هزار تومان را به یک سازمان خیریه اهدا میکنید با برای کودکان بی سرپرست لباس و لوازم تهیه میکنید.
این پاداش در هنگام خرید، خدمتی مبتنی بر ارزش نام دارد و ارتباطی که با مشتریان برقرار میشود بسیار عمیقتر خواهد بود و مشتری رابطه ای قوی و اخلاقی با باشگاه شما برقرار خواهد نمود.
- خدمات مشارکتی
مشارکت استراتژیک برای مشتریان جذاب خواهد بود و در حفظ مشتری بسیار موثر است، زیرا این فرصت را در اختیار آنها قرار میدهید که بتوانند تواناییهای خود را بروز دهند. در عین حال باعث میشود تا شما با ایجاد روابط تجاری جدید با عنوان مشارکت، کسب و کار خود را رونق دهید.
در عین حال که موجب میشوید که مشتری احساس ارزشمندی کند، نشان میدهید که آنها را درک میکنید و نظرات و حضور آنها برایتان بسیار با اهمیت است.
- هیجان ایجاد کنید
همه عاشق هیجان هستند. یک ایده جذاب، خدمات خود را هیجان انگیزتر کنید. مشتریان را برای خریدهای تکراری یک محصول تشویق کنید، مشتریان را اینگونه وارد بازی هیجان انگیزی کنید و وجهی برند خود را به روشی سرگرم کننده تقویت کنید.
اطلاعات بیشتر را میتوانید در سایت نرم افزاران به نشانی اینترنتی (https://narmafzaran.com/ ) مشاهده نمایید.