نماد سایت مجله سلامتی ایران

اسباب بازی مناسب کودکان

اسباب بازی های پلیسی 6 تا 12 سال نقش مهمی در زندگی و رشد ذهنی کودکان در این گروه سنی دارد و سرگرمی خوبی برایشان محسوب می‌شود. کودکان به وسیله اسباب بازی مناسب گروه سنی 6 تا 12 سال مهارت‌هایی جدید و ضروری را می‌آموزند و موجب یادگیری ارتباط با همسالان و رقابت سالم با آنان می‌شود. بنابراین انتخاب لباس پلیس راهنمایی و رانندگی برای  6 تا 12 سال برای سلامت روان کودک اهمیت فراوانی دارد که کارشناسان هدهد فرآیند انتخاب را برای شما آسان کردند و مجموعه‌ای از بهترین اسباب‌بازی‌ها را جمع‌آوری کردند که می‌توانید در این صفحه مشاهده و خرید کنید.

پیشنهاد اسباب‌بازی‌های نظامی بچه گانه ویژه کودکان 6 تا 12 سال

بچه‌های دبستانی درک بهتری از دنیای اطراف خود پیدا کرده‌اند و اکنون به دنبال مهارت‌هایی می‌روند که زمانی انجام دادن آن‌ها دشوار بود؛ مانند گرفتن توپ فوتبال یا بافتن موهای یک دوست. در این بازه سنی، توانایی‌های فیزیکی مانند مهارت‌های حرکتی درشت و ظریف، اصلاح می‌شوند. بچه‌ها دوچرخه‌سواری، سر خوردن با اسکیت‌برد  و… را یاد می‌گیرند. ساخته‌های هنری و کارهای دستی کودکان پیچیده‌تر می‌شود و شاید ساعت‌ها مشغول بافتن دستبند دوستی یا طراحی کمیک‌استریپ باشند.

در 6 تا 12 سالگی، ارتباط با همسالان اهمیت بیش‌‍تری پیدا می‌کند. شاید فرزند شما به بازی با همکلاسی‌های خود علاقه‌ بیش‌تری نشان دهد تا بازی با شما؛ اما به یاد داشته باشید که حتی وقتی فرزندتان بالغ می‌شود، شما همچنان مهم‌ترین همبازی او هستید. انجام بازی‌های خانوادگی در شب‌نشینی‌ها یا جمع‌های خانوادگی، یکی از راه‌های وقت گذراندن با کودک است.

اسباب‌بازی‌های حرکتی

اسباب‌بازی‌های لباس ارتشی بچه گانه حرکتی کودک را به جنب‌و‌جوش می‌اندازد. گاهی کودک مجبور می‌شود بپرد یا جست‌و‌خیز کند. تمام این پرش‌ها و هماهنگی‌هایی که در طی بازی انجام می‌‌دهد، رشد حرکت‌های درشت و مهارت‌ حل مسئله را در او تقویت می‌کند.

بازی‌های صفحه‌ای

بازی‌های رومیزی و صفحه‌ای اصول استراتژی، نوبت‌گیری، قوانین مذاکره و بازی جوانمردانه را به کودک آموزش ‌می‌دهند. با انجام بازی‌های صفحه‌ای، روحیه کار گروهی و همکاری را در کودک‌تان تقویت می‌کنید؛ هم‌چنین می‌توانید طی فرآیند بازی، کودک را در مدیریت هیجان ناشی از  برد و باخت یاری دهید و کنترل احساسات را به او بیاموزید.

اسباب‌بازی‌های علمی

دوربین‌های دوچشمی، تلسکوپ‌ها، بسته‌های آزمایشی مدارهای الکترونیکی یا سایر اسباب‌بازی‌هایی که کشف و حل مسئله را ترویج می‌کنند، در دسته اسباب‌بازی‌های علمی قرار می‌گیرند. این‌گونه از اسباب‌بازی‌ها، به بهبود مهارت‌های ریاضی و علوم کمک می‌کنند و تخیل کودکان را گسترش می‌دهند.

تاثیر اسباب‌بازی‌های علمی بر مهارت‌های کودک

تخفبازی کردن یکی از فعالیت‌های اصلی در دوران کودکی همه افراد به حساب می‌آید که تأثیر زیادی در فرایند رشد کودک خواهد داشت. همه کودکان با توجه به بازه‌های زمانی مختلف، علایق متفاوتی دارند و همین موضوع باعث می‌شود کودکان مختلف با هم متفاوت باشد. به احتمال زیاد شما هم عبارت‌هایی مثل «مناسب کودکان بالای ۳ سال»، «مناسب کودکان زیر یک سال» و… را بر روی بسته بندی اسباب بازی‌ها مشاهده کرده‌اید.

چرا اسباب بازی‌ها و ست پلیسی دارای گروه‌های سنی مختلف هستند؟ اسباب بازی‌های مناسب هر سن کودکان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟ برای اطلاع از پاسخ این سؤالات و سؤالات مشابه، پیشنهاد می‌کنیم تا در ادامه با ما همراه باشید. چون ما قصد داریم تا در ادامه این مقاله نکات مفید و کاربردی در این رابطه را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

سه ماه اول زندگی زمانی است که کودک رشد زیادی نکرده و در بیشتر زمان‌های شبانه روز خوابیده است. کودکان در این سن حتی به سختی می‌توانند بنشینند و حرکات زیادی از خود نشان نمی‌دهند. این موضوع به این معنا است که اسباب بازی های مناسب کودکان در این سن، بیشتر برای تحریک حواس آن‌ها می‌باشند. نه تحریک قوای جسمی، بلکه قدرت نگاه کردن، شنیدن و احساس کردن. معمولاً اسباب بازی های مناسب کودکان در این سن باید دارای رنگهای گوناگون، حرکات جنبنده، صداهای موزیکال و… باشد. در این سن کودک توانایی چنگ زدن، فشار دادن و در دهان گذاشتن را کسب کرده است. بنابراین باید اسباب بازی‌هایی که در اختیار او قرار می‌گیرند، به دندان او آسیب نرسانده و دارای سطح ضخیم نباشد.

در این سن کودکان قادر به تنهایی نشستن هستند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند سینه خیز رفته و با کمک وسایل منزل بایستند. به عبارت ساده‌تر مهارت‌های حرکتی آنها در حال رشد و پیشرفت است. بنابراین بهتر است از اسباب بازیهایی استفاده شود که این مهارت را در آنها تقویت کند. از اسباب بازی های مناسب کودکان در این سن می‌توان به کتاب‌های رنگارنگ، اسباب بازی‌های جورچین، اسفنج برای آب بازی و از این قبیل اسباب بازی‌ها نام برد.

کودکان در این سن می‌توانند به طور همزمان از چند اسباب بازی استفاده کند. آن‌ها به کاربرد اشیا پی برده و می‌دانند که باید چطور آنها را مورد استفاده قرار دهند. برای مثال؛ می‌دانند که توپ برای پرتاب کردن است. از بازی‌های مناسب در این زمینه می‌توان به توپ، قطعات ساده ، تخته‌های قاب دار، بازی‌های جورچین و… اشاره کرد.

در این سن کودکان به دوران مبتکرانه خود وارد می‌شوند. اسباب بازی های مناسب کودکان در این سن طرح‌های خانه سازی، عروسک‌های پارچه‌ای، الگوهای کوچک وسایل زندگی و… می‌باشد. ممنون از این که تا انتهای این مقاله همراه بودید. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و مطالب گفته شده در آن برای شما مفید، کاربردی و سودمند بوده باشند. همچنین شما عزیزان در صورت تمایل به مطالعه مطالب مشابه، می‌توانید از لینک‌هایی که در ادامه در اختیارتان قرار می‌گیرند، استفاده کنید.

مقدمه اسباب بازی های ایرانی

دوران کودکی و بازی کردن به هم گره خورده است. بازی می‌تواند عامل بسیار مهمی در روند رشد و پویایی کودک محسوب شود. کودکان در بازی‌های فردی و بازی‌های جمعی معمولا از اسباب بازی استفاده می‌کنند. اسباب بازی‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا دنیای اطراف خود را بهتر بشناسند و رفتارهای خود را متناسب با محیط اطراف خود به خوبی تنظیم کنند.

یادگیری کودکان در سن پایین بسیار زیاد است. آن‌ها می‌توانند به راحتی با کمک اسباب بازی مهارت‌های مورد نیاز برای انجام کارهای خود را نیز یاد بگیرید. وقتی بچه‌ها به صورت گروهی با اسباب بازی‌های خود بازی می‌کنند، این مهم باعث بهبود کیفیت روابط اجتماعی آن‌ها می‌شود. یاد می‌گیرند که چه زمانی باید چگونه رفتار کنند، اسباببازی‌های خود را به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار دهند و به هم کمک کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد اسباب بازی‌های مفید برای کودکان مطالب ارزشمندی را به شما توضیح دهیم.

چه اسباب بازی‌هایی برای کودکان مفید هستند؟

اسباب بازی‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. از نظر روان‌شناسی اسباب بازی‌هایی می‌توانند برای کودکان مفید باشند که هم جسم و هم ذهن آن‌ها را در حین بازی با خود درگیر کنند. بر اساس تحقیقات انجام شده هر چقدر که بچه‌ها بتوانند به هنگام بازی کردن از ذهن و بدن خود به صورت هم‌زمان استفاده کنند، توانایی یادگیری‌شان با کسب تجربه در حین بازی کردن رشد می‌کند. در ادامه به معرفی اسباب بازی‌ها می‌پردازیم.

پرورش خلاقیت با اسباب بازی‌های ساختنی

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث سرگرمی طولانی مدت کودک شود، استفاده از اسباب بازی‌های ساختنی است. طرح اصلی این اسباب بازی‌ها به صورت خانه، ماشین، رستوران‌ها، قصرها و سایر اشکال دیگر است. کودک، ساعت‌ها زمان می‌گذارد تا بتواند از کنار هم قرار دادن قطعات مختلف، یک ماشین را بسازد. اسباببازی‌های ساختنی به چند دلیل اهمیت دارند:

اسباب بازی‌های ورزشی، هدفمند کردن فعالیت‌های جسمانی

در بررسی اسباب بازی های ایرانی باید به آن دسته از وسایل بازی کودکان که باعث بیشتر شدن حرکت‌های جسمانی آن‌ها می‌شوند نیز توجه کنیم. کودکان همواره در حال دویدن و پریدن هستند. ولی چه خوب است که برندهای مختلف تصمیم گرفتند اسباب بازی‌هایی را بسازند که فعالیت‌های بدنی کودکان را هدفمندتر کند. اینبازی‌ها شامل انواع توپ‌ها، وسایل مخصوص شنا، دوچرخه‌ها، تفنگ‌ها و اسکوترها می‌شوند. از جمله فوایدبازی‌های حرکتی – ورزشی برای کودکان به شرح زیر است:

  1. با فعالیت‌های بدنی، کودکان دچار چاقی نمی‌شوند.
  2. کودکان وقتی با اسباب بازی‌هایی که تحرکشان را بیشتر می‌کنند مشغول بازی می‌شوند می‌توانند احساسات خود را به خوبی بروز داده و آن‌ها را مدیریت کنند.
  3. اسباب بازی‌های ورزشی باعث تقویت جسمانی کودکان می‌شوند و آن‌ها می‌توانند در بزرگسالی به سمت انجام فعالیت‌های ورزشی تخصصی‌تر کشیده شوند.

حتما انتخاب بهترین بازی‌های ورزشی برای فرزندانتان شما را سردرگم کرده است. سایت فروشگاهی ماتیلوس برای رفع دغدغه شما اقدام به فروش بهترین اسباببازی‌ها در دسته “حرکتی ورزشی” کرده است. اسباب بازی‌های برندهای معتبر و متنوعی چون «موندو، لیتل تایکس، مایکرو، پگ پرگو» در این سایت به فروش می‌رسند که می‌توانید به راحتی و با قیمت مناسب آن‌ها را خریداری کنید.

عروسک‌ها، معمولی‌ترین و جذاب‌ترین اسباب بازی کودکان

در بررسی اسباب بازی های ایرانی به عروسک می‌رسیم. برندهای ایرانی نیز توانستند در ساخت اسباب بازی‌های عروسک، موفق عمل کنند. عروسک‌های «دارا و سارا» از جمله این عروسک‌ها محسوب می‌شوند. عروسک‌ها به شکل حیوانات مختلف و کودکان تولید می‌شوند که بازی با آن‌ها مزیت‌های زیر را برای کودکان دارد:

خروج از نسخه موبایل