نماد سایت مجله سلامتی ایران

اندولیفت بهتر است یا هایفو ؟ + نکاتی که کسی نمیگوید

مقایسه اندولیفت با دکتر مولایی فر و هایفو

تفاوت اندولیفت و هایفو

مزیت اندولیفت نسبت به هایفو

مزیت هایفو نسبت به اندولیفت

استفاده همزمان از دو روش

فرق بین اندولیفت و هایفو

کدام روش عوارض بیشتری دارد؟

هر روش عوارض احتمالی به همراه دارد، ولی احتمال وقوع آن اندک است. عوارض هر روش به شرح ذیل است:

معایب اندولیفت

  1. قرمزی
  2. ورم
  3. کبودی
  4. خارش یا سوزش
  5. بی حسی

* البته اگر اندولیفت توسط پزشک مجرب انجام شود، و مراقبت های بعد از اندولیفت رعایت شود، هیچ گونه عوارضی نخواهد داشت.

معایت هایفوتراپی

  1. قرمزی پوست
  2. تورم
  3. بی حسی
  4. هایپر پیگمنتیشن (تیره شدن پوست یا افزایش رنگدانه)

* اکثر عوارض فوق موقتی و خفیف است، و درصد احتمال وقوع آن از یک فرد تا فرد دیگر متفاوت است.

انتخاب درست بین اندولیفت و هایفو

میزان ماندگاری اندولیفت و هایفو

یکی از مواردی که تا حد زیادی در تعیین اینکه اندولیفت بهتر است یا هایفو، آگاهی از میزان ماندگاری اندولیفت یا هایفو است. خوب است بدانید معمولا متخصصین پوست بر این باور هستند که میزان ماندگاری روش ها و تکنیک های مختلف زیبایی و جوانسازی تا میزان زیادی به نوع پوست افراد بستگی دارد.

هر چه فرد دارای سن کمتری باشد و میزان مشکلات پوستی وی کمتر باشد، مسلما علاوه بر اینکه تاثیرگذاری بیشتری بر روی پوست آن ها خواهد داشت و بهبود بیشتری را نظاره گر خواهید بود، میزان ماندگاری بیشتری را نیز دارا خواهد بود. به طور کلی می توان گفت با توجه به موارد ذکر شده، میزان ماندگاری اندولیفت بین دو تا سه سال و میزان ماندگاری هایفوتراپی بین 12 تا 18 ماه با در نظر گرفتن نوع پوست و میزان مشکلات پوستی و سن افراد، خواهد بود.

اندولیفت یا هایفو؟

هر دو روش اندولیفت و هایفو بر روی سطح میانی پوست تاثیر گذاشته و علاوه بر از بین بردن چربی های اضافه زیر پوستی، منجر به افزایش میزان کلاژن سازی سلولی شده و همین امر موجب کاهش افتادگی پوست و  همچنین رفع چین و چروک ها تا حدی رفع تیرگی و لکه های پوستی نیز م گردد، اما اندولیفت بهتره یا هایفو…

محدودیت سنی و جنسی اندولیفت و هایفو

در انجام روش های زیبایی معمولا دارای محدودیت جنسی نبوده و تمامی خانم ها و آقایان میتوانند در جهت جوانسازی و زیبایی پوست خود مراجعه کرده و با توجه به نوع پوست و تشخیص پزشک متخصص به استفاده از یکی از روش ها اقدام نماید. معمولا توصیه می گردد در سنین زیر 30 سال به علت تولید حجم بالایی از میزان کلاژن در پوست افراد از روشهای زیبایی کلاژن ساز استفاده نشود.

در افراد بالای 30 سال به علت کاهش چشمگیر میزان کلاژن سازی استفاده از این روش ها به مرور توصیه میگردد. اگر افرادی دارای مشکلات پوستی مضاعف نیز هستند، حتما می بایست در پی درمان آن ها با استفاده از روش های زیبایی برآیند. معمولا متخصصین توصیه میکنند که از روش هایفو بین سنین 40 تا 60 سالگی و از روش اندو بین سنین 40 تا 70 سالگی مورد استفاده قرار دهید. البته بدین معنا نیست که سنین بالاتر قادر به استفاده از این روش ها نیستند، بلکه در این افراد میزان تاثیر گذاری و بازدهی کمتر خواهد بود.

تعداد جلسات اندولیفت و هایفو

این روزها تعداد کارمندان و افراد شاغلی که به پوست خود اهمیت میدهند، به علت قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و همچنین اشعه نور خورشید، به مرور افزایش یافته است. لذا وجود تکنیک های زیبایی و جوانسازی که در عین حال بتواند تاثیرگذاری ویژه و قابل قبولی داشته باشد، دارای جلسات کم و کوتاه مدتی باشد که افراد زمان کمی را صرف انجام آن کنند.

انجام هایفوتراپی برای یک یا دوبار در سال مجاز است و فاصله بین آن ها می بایست مدت 4 تا 6 ماه باشد تا پوست بتواند خود را بازیابی نماید. معمولا طول جلسات هایفو نیز از یکساعت تجاوز نمیکند. در مورد روش اندولیفت نیز با توجه به تشخیص پزشک و عمق مشکلات پوستی متغیر می باشد و طول جلسات نیز معمولا کوتاه مدت و یکساعته است.

قیمت اندولیفت و هایفو

به طورکلی قیمت و هزینه انجام روش های زیبایی مختلف؛ به عوامل متعددی بستگی دارد که افزایش یا کاهش هر کدام از این موارد می تواند تاثیر ویژه ای در میزان هزینه نهایی داشته باشد. مواردی؛ همچون میزان تخصص و مهارت پزشک مربوطه و شهرت وی، نوع کلینیک و محدوده جغرافیایی آن، امکانات و تجهیزاتی که در اختیار فرد قرار میگیرد، میزان مشکلات پوستی فرد، نوع درمان پوستی و هزینه های مربوط به دستگاه و تعمیرات آن، مواد مصرفی مورد نیاز در طی انجام این تکنیک ها، وسعت محل مورد درمان و… از جمله مواردی است که میتواند در هزینه این دو روش تاثیر گذاشته و علاوه بر آن تعیین کننده این مورد باشد که اندولیفت بهتر است یا هایفو، چرا که هزینه درمانی یکی از موارد مهمی است که افراد قبل از انتخاب روش های درمانی به آن توجه  میکنند.

برای اطلاع از قیمت ها و هزینه های دقیق این دو روش می توانید با مشاورین ما در مطب پوست و لیزر دکتر مولایی فر تماس گرفته و ضمن برخورداری از  مشاوره کاملا تخصصی و رایگان، بهترین روش برای مشکل پوستی خود را بشناسید و در صورت لزوم برای رفع آن اقدام نمایید.

مراقبت ها و نکات بعد از اندولیفت

از جمله مراقبت های عمومی بعد از اندولیفت میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

مراقبت ها و نکات بعد از هایفوتراپی

خوب است بدانید هایفوتراپی از جمله روش هایی است که نیاز به بستری و انجام اقدامات و مراقبت های خاصی پس از آن ندارد. لذا انجام روتین معمولی زندگی افراد پس از این روش کاملا منطقی است، اما بهتر است فرد نکات زیر را تا حد امکان، رعایت نماید:

خروج از نسخه موبایل