عمومیکسب و کار

معرفی بهترین مرکز تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک

بهترین مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک کجاست؟

این روزها با توجه به مجهز شدن تعداد زیادی از خودروها به جعبه دنده های اتوماتیک، برای بسیاری این سوال پیش آمده که بهترین مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک کجاست؟ و چگونه می توانیم از خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک آنلاین گیربکس استفاده کنیم؟

امروزه یکی از معیار‌های خرید خودرو نوع گیربکس آن است، زیرا با رواج گیربکس های اتوماتیک و همچنین افزایش تعداد تعمیرکاران این نوع گیربکس در ایران، دیگر برای مشتریان مشکل کمبود قطعه و تعمیرناپذیری ملاک نیست. البته افزایش ترافیک شهری و مشکل کلاچ گیری بیش از حد در ترافیک که موجب زانو درد می شود و راحتی رانندگی در جاده نیز موجب شده است تا به طرف داران و مشتریان خودروهای با گیربکس اتوماتیک افزوده شود.

اما این ویژگی ها از گیربکس اتوماتیک به معنای برتری کامل نسبت به گیربکس دستی نیست، هرزگردی یا خراب شدن توربین گیربکس (Torque convertor) (در نوع AT)، تقه زدن، کم شتاب بودن نسبت به گیربکس دستی، مصرف سوخت بالاتر (به علت استفاده از توربین به جای دیسک و صفحه کلاچ)، خرابی کیت کلاچ در دوکلاچه ها، تأخیر در تعویض دنده یا به هم ریختگی کامپیوتر گیربکس، خراب شدن ساعت گیربکس و بسیاری از مشکلات دیگر از نکات منفی این مدل از گیربکس ها به شمار می رود.

البته همه این نکات منفی به نوع و شرکت سازنده گیربکس های اتوماتیک بستگی دارد. همان طور که شاهد هستیم برخی از گیربکس ها خرابی بسیار کمی نسبت به گیربکس های دیگر دارند که نشان دهنده کیفیت بالای گیربکس است و برخی دیگر دائماً به مشکل می خورند و موجب می شوند تا صاحب خودرو هزینه زیادی بابت تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرویش بپردازد.

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران, تعمیر گیربکس اتوماتیک, تعمیر گیربکس اتوماتیک در اصفهان

گیربکس چیست؟

گیربکس یا جعبه دنده، یک قطعه مهم در سیستم انتقال قدرت خودرو است که وظیفه تغییر سرعت و گشتاور موتور را برای انتقال به چرخ‌های خودرو به عهده دارد. گیربکس با استفاده از دنده‌های مختلف، سرعت خروجی موتور را کنترل می‌کند و برای افزایش سرعت خودرو، گشتاور را کاهش و سرعت را افزایش می‌دهد.

همچنین، در صعود و نزول مسیر، گیربکس به خودرو کمک می‌کند تا به راحتی تغییرات ارتفاعی را پشت سر بگذارد. گیربکس‌ها در انواع مختلفی وجود دارند، از جمله گیربکس‌های دستی و اتوماتیک. در گیربکس دستی، راننده با استفاده از دسته دنده‌ها را تغییر می‌دهد، در حالی که در گیربکس اتوماتیک، سیستم الکترونیکی به صورت خودکار دنده‌ها را تغییر می‌دهد. همچنین، برخی از خودروها دارای گیربکس CVT هستند که به جای دنده‌های مختلف، از یک نوار بلبرینگی استفاده می‌کند که به صورت پیوسته سرعت را تغییر می‌دهد. گیربکس‌ها همچنین ممکن است با توجه به نوع خودرو، به صورت جلو یا عقب قرار گیرند.

انواع گیربکس های اتوماتیک :

گیربکس های AT :

    گیربکس های اتوماتیک خورشید و سیاره از رایج ترین و محبوب ترین نوع گیربکس در دنیا هستند. نخستین سری از گیربکس های اتوماتیک خورشیدی در سال ۱۹۴۰ توسط شرکت «جنرال موتورز» در خودروی اولدزموبیل تعبیه شد که در آن زمان پیشرفت شگرفی در بخش انتقال قدرت به شمار می رفت. این نوع گیربکس در بیش تر خودروهای اتوماتیک تولید داخل و اتوماتیک وارداتی به کار برده شده ‌است.

گیربکس های CVT :

در سیستم CVT خبری از چرخ دنده ها زیاد نیست و همین نشان دهنده این است که در CVT از تکنولوژی و فن جدیدی استفاده شده است. به کارگیری گیربکس CVT در رنو کولئوس، نیسان آلتیما، مورانو و….. که از خودروهای پرفروش در دنیا هستند،. حداقل این مزیت را داشته که افراد عادی هم بتوانند در مورد این نوع گیربکس نظر بدهند و آن را تجربه کنند. در مجموع می توان نتیجه گرفت که اگر به دنبال خودرویی با سواری نرم‌، تعویض دنده بدون تقـّه،. مصرف سوخت پایین، سروصدای کم و در کل به دنبال رانندگی آرام و بدون هیجان هستید بهتر است به دنبال خودرویی با گیربکس CVT بروید.

گیربکس های دوکلاچه :

در بین اتوماتیک ها، گیربکس های دوکلاچه ساختاری بسیار شبیه به گیربکس های دستی دارند و در آن ها مانند گیربکس های دستی از چرخ دنده برای انتقال قدرت استفاده شده است. فقط در دوکلاچه ها تعویض دنده و کلاچ گیری به صورت اتوماتیک انجام می شود تا خودرو هم مزایای گیربکس های دستی را داشته باشد و هم مزایای گیربکس های اتوماتیک.

از خرابی های عمده دوکلاچه ها می توان به سوختن کیت کلاچ،. تقه زدن هنگام تعویض دنده و به هم ریختن برنامه کامپیوتر گیربکس اشاره کرد. به این ترتیب با توجه به فراگیر شدن گیربکس های اتوماتیک و همچنین بیشتر شدن تنوع آن ها در بازار ایران،. بهتر است مجهزترین و برترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک را بشناسید تا در صورت نیاز به آن ها مراجعه کنید.

انواع گیربکس :

1_ گیر بکس دستی (دنده ای )

2_ گیربکس اتوماتیک ( که خود شامل انواع گیربکس های اتوماتیک مانند گیربکس AT معمولی که ساده ترین نوع گیربکس اتوماتیک میباشد ، گیربکس دو کلاچه ، گیربکس‌های سی وی تی )

هر کدام از انواع گیربکس های اتوماتیک ویژگی ها و ساختار منحصر بفرد و مخصوص خود را دارد که تعمیر و بررسی آن باید بر  عهده یک گروه کار آزموده با دانش تخصصی بالا قرار بگیرد.مرکز تخصصی  آنلاین گیربکس یکی از بهترین و مجرب ترین مراکز تعمیرخودرو های خارجی و تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران میباشد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

خودرو ها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که هماهنگی و کار کردن درست این قطعات در کنار هم سبب حرکت درست خودرو میشود. مهم ترین اجزایی که در هر خودرو قرار دارند عبارتند از موتور، سیستم برقی و گیربکس اتوماتیک خودرو. در حال حاضر اغلب خودرو ها برای کارایی بالاتر و جلوگیری از خرابی های احتمالی از تعمیر گیربکس اتوماتیک بهره می برند. تعمیر گیربکس اتوماتیک با توجه به اجزای داخلی به کار رفته در ساخت این گیربکس ها و نوع اتصالات آن ها کاملا با گیربکس دستی تفاوت دارد و باید توسط افراد متخصص انجام شود.

در ادامه به برخی نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک می پردازیم :

    لغزش گیربکس

اگر ماشین شما بدون هیچ دلیل مشخصی در حال تعویض دنده است و موتور شما شروع به تولید صدای ناله می کند، ممکن است با لیز خوردن گیربکس مشکل داشته باشید. خوانش RPM بالای 3500 یا تاخیر در شتاب می تواند نشان دهنده لغزش گیربکس باشد. این ممکن است ناشی از کم بودن مایع گیربکس، یا بدتر از آن، فرسوده شدن باندها یا چرخ دنده های انتقال باشد.

    جابجایی خشن یا عدم پاسخگویی

گاهی اوقات یک ماشین از تعویض دنده امتناع می کند یا به آرامی تعویض نمی کند. اگر هنگام تعویض دنده صدای تند می شنوید یا تعویض دنده سخت را احساس می کنید، ممکن است گیربکس شما در مراحل ابتدایی خرابی باشد. هر گونه پاسخ تاخیری در شتاب یا حرکت ممکن است نشان دهنده این باشد که وسیله نقلیه شما مشکل انتقال دارد.

    نشت روغن گیربکس اتوماتیک

گیربکس ها واحدهای مهر و موم شده هستند و هرگز نباید نشتی داشته باشند. اگر متوجه یک لکه قرمز روشن یا تیره در زیر ماشین خود شدید، مقداری مقوا زیر ماشین بگذارید و مشخص کنید که آیا نشتی فعال است یا خیر. همچنین رنگ مایع را بررسی کنید

– اگر مایع قهوه ای تیره یا سیاه است، دما بسیار بالا است و باید گیربکس خود را بررسی کنید.دقت کنید که در بسیاری از مواقع برای تعمیر گیربکس، روغن آن هم تعویض می‌شود و گاهی اوقات خود روغن نامناسب هم از عوامل خرابی گیربکس اتوماتیک است. انواع روغن گیربکس اتوماتیک در بازار وجود دارد که هرکدام دارای استانداردها و گران‌روی مخصوصی هستند. از جمله این روغن‌ها می‌توان به انواع 75W80، 75W90، 85W90، ATF، MTF،  و موارد دیگر اشاره کرد.

    صدای زوزه از گیربکس اتومات

گاهی اوقات، مشکلات خودرو خود را بسیار ظریف نشان می دهد و برای شناسایی مشکل نیاز به یک گوش آموزش دیده دارد. با این حال، وقتی گیربکس دستی یا اتوماتیک شما را به دردسر می اندازد، هیچ رمز و رازی وجود ندارد. اگر صداهای غیرمعمولی مانند ناله، وزوز یا زمزمه می شنوید، ممکن است انتقال شما منبع مشکل باشد.

اغلب برای تعمیر گیربکس، روغن آن هم تعویض می‌شود و گاهی اوقات خود روغن نامناسب هم از علل خرابی گیربکس اتوماتیک است. انواع روغن گیربکس اتوماتیک در بازار وجود دارد که هرکدام دارای استانداردها و گران‌روی مخصوصی هستند. از جمله این روغن‌ها می‌توان به انواع 75W80، 75W90، 85W90، ATF، MTF،  و دیگر موارد اشاره کرد.

    کیفیت قطعات

همچنین باید آگاهی داشته باشیم که کیفیت قطعات نیز تاثیری مستقیمی روی میزان استهلاک گیربکس دارد.به طور مثال خرابی در گیربکس قطعات ایرانی بیشتر از قطعات چینی است همچنین خرابی در قطعات چینی به مراتب بیشتر از قطعات کره ای ، اروپایی و ژاپنی است.

    چراغ موتور را بررسی کنید

این یکی بدیهی به نظر می رسد، اما چراغ “موتور بررسی” یا “موتور خدمات به زودی” اغلب نادیده گرفته می شود. سنسورهای موجود در موتور خودرو ممکن است فعالیت غیرمعمولی را از گیربکس که نتوانید تشخیص دهید، دریافت کنند. با روشن شدن چراغ چک موتور در تعمیر خودرو معطل نکنید. عدم رسیدگی به مشکل در انتقال شما در مراحل اولیه می تواند به معنای فاجعه باشد.

این موارد نشان می دهند که گیربکس اتومات خودروی شما دچار مشکل شده است و باید هر چه سریع تر برای تعمیر آن اقدام کنید با توجه به اینکه تعمیر گیربکس اتومات امری تخصصی است باید در مراکز تخصصی انجام شود، مرکز  آنلاین گیربکس یکی از بزرگ ترین و تخصصی ترین مراکز تعمیر و سرویس گیربکس اتومات در ایران است تمامی خدمات مرتبط با گیربکس اتومات در این مرکز توسط افراد متخصص انجام می شوند.

چه مواردی نشان‌دهنده بروز مشکل در گیربکس اتوماتیک می باشد؟

در واقع در بیشتر از ۸۰ درصد مواقع سرویس دوره ای به موقع خودروهای خارجی باعث میگردد تا  مشکل موجود سریع تشخیص داده شده و برطرف گردد. هیچ گونه نگرانی در رابطه با تعمیر و یا هزینه تعمیر نداشته باشید چون خوشبختانه با وجود مرکز تعمیر  آنلاین گیربکس بحث سرویس دوره ای خودروهای خارجی به صورت فوق العاده حرفه ای و کامل و با حداقل هزینه مناسب انجام می گردد بدین ترتیب شما به راحتی می توانید از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کنید. پس توجه داشته باشید که خودرو خود را به صورت منظم به سرویس دوره ای برده و از سلامت قطعات آن اطمینان حاصل کنید.

گرما پاشنه آشیل گیربکس اتوماتیک است. گرمای بیش از حد نه تنها به دلیل نگهداری ضعیف، بلکه به دلیل سبک رانندگی/استفاده نیز ایجاد می شود. اگر رانندگی می‌کنید، باید بگوییم «با شدت»، دمای گیربکس شما مرتباً در سمت بالا قرار می‌گیرد و از چراغ توقف دور می‌شوید یا برای عبور از افراد مجبور به تعویض دنده می‌شوید.

قطعات تشگیل دهنده گیربکس

هر جعبه دنده خودکار از 7 قطعه اصلی شکل گرفته است. این قطعات عبارتند از: مبدل گشتاور و یا تورک کانورتر، پمپ روغن گیربکس، ست چرخ دنده ها و یا سیاره‌ای، پک کلاچ و یا کلاچ‌های چند صفحه‌ای گیربکس، محور خروجی جعبه دنده، تسمه ترمز، مخزن روغن جعبه دنده و یا گیربکس. پس توجه داشته باشید تعویض قطعات در گیربکس فقط برای اینکه ماشین شما چند ماه بعد با همین مشکل به مغازه برگردد، فایده ای ندارد. اگر علت اصلی مشکل شناسایی نشود، ممکن است اتفاق بیفتد. این می تواند به اندازه مایل های انجام شده توسط وسیله نقلیه ساده باشد، اما می تواند یک ترک کوچک در جایی از یکی از قطعات باشد که اگر شناسایی نشود می تواند همچنان مشکل ساز باشد. یافتن این علت ریشه ای می تواند زمان بیشتری از حد انتظار نیاز داشته باشد.

با توجه به نقش مهمی که تعمیر گیربکس اتوماتیک در سلامت و کارایی خودرو ایفا می کند تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو باید توسط افراد متخصص انجام شود. گیربکس اتومات در ساختار تفاوت های فراوانی با گیربکس دستی دارد و این موارد باید در زمان تعمیر گیربکس مورد توجه قرار گیرد. در مرکز  آنلاین گیربکس تعمیر انواع گیربکس اتومات با توجه به این موارد و در نظر گرفتن علل خرابی گیربکس توسط افراد متخصص انجام می شود و تمامی خدمات با ضمانت کامل ارائه می شوند.