چگونه بهترین سامانه پیامک را شناسایی کنیم؟
اگر عبارت «بهترین پنل پیامکی» را در گوگل سرچ کنید، قطعاً با لیستی بلندبالا مواجه میشوید، که حسابی شما را سردرگم میکند که چه سامانهای را تهیه و استفاده کنید، یا بهترین پنل اس ام اس ارسال پیامک منطقه ای باید چه ویژگیهای را داشته باشد تا هنگام خرید به آنها توجه کنید؟
اصلاً نگرانی به دلتان راه ندهید! از آنجایی که گوگل نمیداند دقیقاً چه سامانهای به کار شما میآید، ما وظیفه خود دانستیم تا در این مطلب قدم به قدم راهنمای تهیه سامانه خوب و مفید برای کسبوکارتان را بنویسیم. فقط قبل از آن، اگر با بازاریابی پیامکی اصلاً آشنایی ندارید، حتماً نگاهی به مطلب چگونه با بازاریابی پیامکی مشتریان خود را درگیر کنیم بیندازید تا با قلق بازاریابی پیامکی آشنا شوید و بتوانید بهصورت بهینه از پنل پیامکیتان استفاده کنید. اما اگر آماده هستید و میخواهید پنل پیامکی مناسب جهت تبلیغات پیامکی کسبوکارتان را پیدا کنید و قال قضیه را بکنید، از شما دعوت میکنم که قدمزنان ادامه مقاله را بخوانید!
انتخاب بهترین پنل اس ام اس
در مسیری که میخواهیم با هم پیادهروی کنیم، ویژگیهای مهم سامانهای کاربردی را مینویسیم؛ پس اگر سر جمع، چند دقیقه وقت شریفتان را به من بدهید، کلاف سردرگم ذهن شما آرام آرام باز میشود و با خیال راحت میتوانید سامانه پیام کوتاه مناسب برای کسبوکارتان را پیدا کنید. ابتدا ببینیم سامانه پیامکی چیست؟ سامانه اس ام اسی، نرمافزاری تحت وب است که میتوانید برای ارسال پیام به مخاطبان، دریافت اس ام اس از کاربران و مدیریت پیامکها از آن استفاده کنید. حال ببینیم بهترین پنل اس ام اس باید چه ویژگیهای را داشته باشد.
سامانه پیامکی باید همه اپراتورهای قانونی مخابرات را پوشش دهد
سامانههای پیامکی مانند پلی میان شما و مخابرات عمل میکنند. در حقیقت مخابرات به اپراتورهایی مانند ایرانسل و همراه اول پیششمارههایی را برای ارسال پیامک اختصاص میدهد. برای انتخاب سامانه پیامکی اولین چیزی که باید به آن دقت کنید، این است که سامانۀ مورد نظر، همه اپراتورهای قانونی ایران را پوشش دهد و از اپراتورهای غیرمجاز و غیرقانونی تغذیه نشود. برای آشنایی بیشتر با اپراتورهای مختلف و تفاوت بین آنها، میتوانید مقالۀ تفاوت خطوط متفاوت برای ارسال پیامک در وبلاگ آموت اس ام اس را بخوانید. بهتر است برای پیشگیری از ضرر و زیان، خدمات پیام کوتاه را فقط از شرکتهای معتبر و ثبتشده بگیرید، زیرا اگر شرکت مورد نظر از لحاظ قانونی ثبت شده باشد، این امکان را دارید که درباره اطلاعات ثبتی شرکت و شناسه ملی موسس آن، بهطور کامل تحقیق کنید.
بررسی ویژگیهای سامانه
شما بهتر از هر کس دیگری مشتریانتان را میشناسید؛ بنابراین خیلی خوب میدانید که چه سرویسهایی را برای بازاریابی پیامکی نیاز دارید. مثلاً کسبوکار شما ممکن است به امکاناتی مثل نظرسنجی، قرعهکشی و چیزهای دیگری از این قبیل نیاز داشته باشد. بعضی از سامانههای پیامکی برای این امکانات هزینههای جداگانهای را دریافت میکنند. یکی از مهمترین عناصر بازایابی پیامکی، دیتابیس Database مشتریان است، بنابرین دقت کنید که سامانه پیامکی که انتخاب میکنید، قابلیت اتصال به وبسرویس را داشته باشد تا بتوانید بهراحتی به اطلاعات و شمارههای مشتریان دسترسی داشته باشید.
وب سرویس آموت اس ام اس به کاربر اجازه می دهد تا سایت، نرمافزار یا اپلیکیشن خود را با استفاده از کدنویسی به سامانه پیامکی متصل کرده و در زمانهای مختلف اقدام به ارسال، دریافت و مدیریت پیامک کند. نگران کدنویسی نیز نباشید، زیرا برنامهنویسان آموت اس ام اس برای بیش از 14 زبان، برنامه نویسی انجام داده و در اختیار کاربران قرار میدهند تا به راحتی سایت یا نرمافزار را به سامانه آموت اس ام اس متصل و اس ام اسهای هدفمند ارسال کنند.
یکی از بهترین راههایی که بتوانید ویژگیهای سامانههای مختلف را بررسی کنید و پنل مورد نظرتان را انتخاب کنید استفاده از نسخۀ تست رایگان یا دموی آنهاست. در بیشتر سامانهها این امکان وجود دارد؛ برای مثال ما در آموت اس ام اس امکان سه روز تست رایگان را برای شما گذاشتیم تا فرصت داشته باشید تمام زوایا و امکانات پنل اس ام اس انتخابیتان را بررسی کنید، فقط کافی است که در سایت ما ثبت نام کنید.
تعرفه سامانه های پیامکی مختلف را بررسی کنید
برای تهیه بهترین پنل اس ام اس باید ابتدا نیاز کسبوکار خود را بسنجید و بعد اقدام به خرید پنل کنید. مثلاً اگر کسبوکار شما کوچک است و ماهانه تعداد کمی اس ام اس میفرستید، نیاز نیست تا با هزینه بالایی پنلی را تهیه کنید که همه امکانات را به صورت کامل ارائه دهد. هزینه ارسال پیام کوتاه هزینهای جاری است، ازاینرو تعرفه ارسال پیامک در تعداد بالا روی هزینهها تاثیر زیادی دارد. اغلب سرویسدهندهها تعرفه ارسال پیام کوتاه را بر اساس میزان پیشخرید کاربر تعیین میکنند، به این شکل که با پیشخرید بیشتر، تعرفه ارسال پیامک کاهش پیدا میکند. برای مقایسه تعرفه، ابتدا متوسط تعداد پیامکی که در هرماه ارسال میکنید، برآورد کرده و بر اساس آن تعرفهای که سرویسدهندهها تعیین کردهاند را مقایسه کنید.
سامانه آموت اس ام اس با توجه به نیاز مشتری 4 نوع پنل مختلف به نام پنل پایه، اقتصادی، شرکتی و تجاری را با تعرفه مناسب طراحی کرده و در اختیار کاربران قرار داده است، تا با توجه به نیاز خود، سامانه موردنظر را انتخاب کنند. شاید ندانید اما خرید پنل اس ام اس رایگان گرانترین انتخاب شماست. اگر بازۀ طولانیمدت را در نظر بگیرید، پنل پیامکی رایگان بیشتر از پنلهای پولی برای شما هزینه دارد. چراکه تعرفۀ پیامک این سامانهها عموماً بالاتر از تعرفۀ پیامک پنلهای پولی است و معمولاً هزینۀ پیامکهای ارسال نشده (لیست سیاه مخابرات) را باز نمیگردانند، بنابراین تنها به ارزانبودن سامانهها دقت نکنید. چراکه اکثر هزینهها صرف بهروزرسانیهای سیستم میشود و بهروزرسانی اهمیت بسیار زیادی برای کاربر دارد.
پشتیبانی یکی از ویژگیهای مهم بهترین پنل اس ام اس
خیلی وقتها، پیش میآید که پیامک با تاخیر به مشتریان میرسد، یا اصلاً به دست آنها نمیرسد. بحث پشتیبانی خیلی مهم است. هر سیستم اینترنتی ممکن است ایرادات و بهاصطلاح باگهایی داشته باشد. سیستمی را انتخاب کنید که در سریعترین زمان ممکن بتواند مشکلات را برطرف و پاسخگوی سوالات کاربر باشد. دقت کنید که سامانه پیامکی در همه روزهای هفته و حتی روزهای تعطیل به شما پشتیبانی دهد؛ چراکه قرار نیست فقط در ساعات اداری پیامک ارسال کنید. کارشناسان پشتیبانی در سامانه آموت اس ام اس هر روز از 8 صبح تا 10 شب و روزهای تعطیل از 9 صبح تا 5 بعدازظهر در خدمت مشتریان هستند.
بانک شماره جامع و بهروز
یکی از راههای بازاریابی پیامکی، ارسال اس ام اس به بانک شمارههای مختلف از قبیل بانک مشاغل، اصناف و … است. بنابرین سامانه انتخابی باید بانکی کامل و جامع داشته باشد که بتوانید بر اساس کسبوکار خود از بانک شمارههای مختلف استفاده کنید. بانک شمارههای آموت اس ام اس جامع و کامل است، به صورت مرتب بهروزرسانی میشود و شماره تلفنهای غیرفعال حذف میشوند. در سامانه آموت اس ام اس، علاوه بر بانک شمارههای مختلف، روشی برای ارسال پیامک به نام پیامپ وجود دارد که بر اساس منطقهٔ فعالیت خود، میتوانید ارسال پیام را انجام دهید. روش ارسال پیامک با نقشه برای کسبوکارهای کوچک معجزه میکند. برای آشنایی بیشتر میتوانید مطلب پیامپ، ارسال از روی نقشه را مطالعه کنید.
امکان ارائه گزارش دقیق از ارسال پیامکها
طبیعی است که بعد از ارسال پیامک، بخواهید بررسی کنید که چه تعداد پیامک به دست مخاطب رسیده و چه تعداد اس ام اس به مشتری نرسیده است. سامانه آموت اس ام اس به کاربران این امکان را میدهد تا گزارش کاملی از پیامهای ارسالی، ارسال نشده و خاموشی تلفن همراه را به صورت فایل اکسل در اختیار آنان قرار دهد.
سامانه باید محیط کاربری آسانی داشته باشد
افرادی که سامانه پیامکی را تهیه میکنند، دانش متفاوتی دارند، بنابراین سامانه باید محیط کاربری سادهای را در اختیار کاربران قرار دهد تا هر فردی بتواند به راحتی با آن کار کند. پنل کاربری آموت اس ام اس با توجه به نیاز کاربر طراحی شده و محیط کاربری بسیار سادهای دارد، علاوه بر این در سامانه روی هر امکانی که کلیک کنید، همه توضیحات به زبانی ساده و قابل فهم نوشته شده است.
ارائه فایل های راهنما و ویدیوهای آموزشی
بعد از طراحی هر محصول یا خدماتی، فایل راهنمای کار با آن، یکی از ویژگیهای مهم محصول است. با اینکه محیط کاربری پنل پیامکی بسیار ساده طراحی شده است، اما سامانه آموت اس ام اس فایلهای راهنما را به صورت فایلهای PDF و ویدیوهای آموزشی در اختیار مشتریان قرار میدهد تا در استفاده از آن دچار مشکل نشوند.