اقتصادیکسب و کار

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال و بررسی تفاوت بین این دو | بهیدو

انتخاب نوع مناسب بازاریابی سوالی است که همیشه مشتریان را درگیر خود می کند. به عنوان مثال، چه تفاوتی بین بازاریابی کلاسیک و دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که اکنون باید از آن استفاده کرد؟

 یکی از مهمترین سوالات کسانی است که در این زمینه فعالیت می کنند. اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید، این مقاله را دنبال کنید.

شرکت بهیدو به عنوان بهترین شرکت طراحی سایت در اصفهان در این مقاله به بررسی اصلی تفاوت بازاریابی کلاسیک با دیجیتال مارگتینگ می پردازد و نکات مهمی را در این زمینه به شما عزیزان ارائه خواهد داد.

به یاد داشته باشید که دانستن تفاوت بین بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ و انتخاب روش بازاریابی مناسب تنها قدم برای موفقیت در کسب و کار شما نیستT بلکه باید بدانید چگونه بازار، فرصت و مصرف کننده بالقوه را به یک مشتری واقعی در آینده تبدیل کنید. اگرچه بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ در نوع خود موثر هستند، اما روند دیجیتال مارکتینگ کمی جلوتر از روش سنتی است.

 البته جالب است که هنوز جمعیتی هستند که از روش های بازاریابی سنتی پیروی می کنند و به معاملات آنلاین یا بازاریابی آنلاین (دیجیتال مارکتینگ) اعتقادی ندارند، هرچند آمارهای جهانی روند افزایشی تعداد کاربران را نشان می دهد. تبلیغات دیجیتال بسیار کاربردی شده است و بازاریابان می توانند با روش های جدید دیجیتال مارکتینگ به راحتی توجه مشتریان را به خود جلب کنند. علاوه بر این، بازاریابی دیجیتال یک فرآیند کاملاً خودکار است که بسیاری از فرآیندهای دستی را برای مصرف کنندگان و بازاریابان کاهش می دهد. در ادامه به توضیح بیشتر ویژگی های هر یک از روش های بازاریابی می پردازیم.

بازاریابی در آن زمان و اکنون

بازاریابی به طور کلی ابزاری است که به شما کمک می کند تا با به اشتراک گذاشتن اطلاعات محصولات و کسب و کار خود با دیگران، مشتریان را جذب کنید. به عبارت دیگر بازاریابی مجموعه ای از فرآیندها، ارتباطات و علم ترغیب مشتریان به خرید محصول یا خدمات تجاری است. بازاریابی آگاهی از برند را افزایش می دهد و در طول زمان بسیاری از مشتریان بالقوه را به مشتریان وفادار تبدیل می کند. همه ما می دانیم که روندهای بازاریابی امروزی با سرعت بسیار زیادی در حال تغییر است و بازار در حال تغییر از بازاریابی سنتی به بازاریابی دیجیتال است.

اکنون بازاریابان برای تبلیغ محصولات و خدمات خود به پلتفرم های دیجیتال روی آورده اندT زیرا وب سایت های تجارت الکترونیک، تبلیغات گوگل، بازاریابی ایمیلی و غیره. پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند به حداکثر تعداد مخاطبان در بازار دست یابند. بنابراین، بسیاری از بازاریابان، شرکت ها و سازمان ها از سیستم های بازاریابی دیجیتال در دسترس عموم مردم برای افزایش تعداد کاربران و کسب درآمد و سود بیشتر به جای صرف هزینه های بالا برای بازاریابی سنتی استفاده می کنند.

اصلی ترین تفاوت بین بازاریابی کلاسیک و بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ تا حدودی شبیه به بازاریابی سنتی است زیرا هم بازاریابی دیجیتال و هم بازاریابی سنتی برای اهداف مشابهی استفاده می شوند که عبارتند از جذب مشتری و ایجاد تصویر تجاری از برند. با این حال، تفاوت هایی بین آنها وجود دارد. بازاریابی سنتی شامل تمام فعالیت های بازاریابی است که از اینترنت استفاده نمی کنند. بازاریابی سنتی برای مثال شامل تبلیغات محصولات یا خدمات بر روی کارت های ویزیت، اعلامیه ها، نامه ها، تلویزیون و رادیو، روزنامه ها و مجلات و همچنین بیلبوردها و مواد مشابه است. بازاریابی سنتی به کار دستی بیشتری نیاز دارد. همچنین زمان بر و پرهزینه خواهد.

اما بازاریابی دیجیتال با پیشرفت تکنولوژی حرکت می کند و از اینترنت و پلتفرم های آنلاین یا فناوری هایی مانند رایانه، لپ تاپ، تلفن و سایر پلت فرم های رسانه دیجیتال برای تبلیغ محصولات یا خدمات استفاده می کند. بازاریابی دیجیتال شامل تبلیغ محصولات یا خدمات در وب سایت ها، رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب و جاهای دیگر است. در زیر به تفاوت بازاریابی کلاسیک و دیجیتال مارکتینگ اشاره می کنیم:

بر اساس هزینه های تبلیغاتی مرتبط

بازاریابی سنتی گرانترین استراتژی بازاریابی است. زیرا تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات چاپی در روزنامه ها و مجلات و سایر تبلیغات رسانه ای گران هستند. در حالی که تبلیغات آنلاین در شبکه های اجتماعی بسیار ارزان تر است. البته گاهی اوقات بازاریابی اینترنتی می تواند به اندازه بازاریابی سنتی هزینه داشته باشد، با این حال تکنیک های دیجیتال مارکتینگ زیادی وجود دارند که برای راه اندازی یک کسب و کار جدید ارزان و مناسب هستند.

بر اساس زمان لازم برای نتیجه گیری

در بازاریابی سنتی، باید هفته ها یا گاهی ماه ها صبر کنیم تا نتیجه بهبود کسب و کار را ببینیم. هنگام استفاده از بازاریابی آنلاین، لازم نیست مدت زیادی منتظر باشیم تا شاهد افزایش قابل توجهی در فروش خود باشیم. نتایج تکنیک های بازاریابی سنتی به راحتی قابل اندازه گیری نیست. اما در بازاریابی دیجیتال، تعیین ROI با گوگل آنالیتیکس آسان است.

بر اساس مشتریان هدف

بازاریابی دیجیتال در مورد هدف گذاری یک مزیت دارد. دیجیتال مارکتینگ به کمپین ها اجازه می دهد تا بر اساس جنسیت، سن، علایق، مکان و حتی رفتار اخیر مشتری هدف قرار گیرند. این ویژگی به شرکت ها اجازه می دهد تا پیام تبلیغاتی خود را به مشتریان مناسب ارسال کنند. این روش بازاریابی همچنین فرصتی عالی برای تعامل با مشتریان ایجاد می کند. در حالی که در بازاریابی سنتی ابتدا سرمایه گذاری زیادی برای کشف مشتریان بالقوه انجام می شود و سپس علاقه مخاطبان را هدف قرار می دهند.

با توجه به رسانه های مورد استفاده برای بازاریابی

بازاریابی سنتی شامل چاپ (تبلیغات روزنامه و مجله، خبرنامه، بروشور و سایر مواد چاپی)، رسانه های پخش (مانند تبلیغات تلویزیونی و رادیویی)، پست مستقیم (از جمله کارت پستال، کاتالوگ)، بازاریابی تلفنی و غیره است. بازاریابی دیجیتال، وب سایت، رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، تبلیغات بنری وب سایت، تبلیغات گوگل، بازاریابی ویدئویی آنلاین و غیره. شامل کلیه فعالیت های بازاریابی متصل به دستگاه های الکترونیکی مانند

بر اساس روش ردیابی

ردیابی روش های بازاریابی سنتی دشوار است. ارزیابی مخاطب و تعامل آنها مستلزم تلاش بیشتر و زمان بر است. با این حال، اطلاعات و نتایج تکنیک های دیجیتال مارکتینگ را می توان به راحتی مستند کرد. در واقع بدون تلاش زیاد می توانیم از گوگل آنالیتیکس برای بررسی مفید بودن یا نبودن روش فعلی استفاده کنیم. در غیر این صورت می توانیم گام های بهتری برای بازاریابی بهتر برداریم و بر این اساس از کلمات کلیدی بهتری برای هدف قرار دادن گروه بزرگ تری از کاربران استفاده کنیم.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی موفق مانند اینستاگرام
لازم نیست فقط از طریق موتورهای جستجو به ترافیک سایت بسنده کنید، بلکه باید از فرصت به دست آمده از حضور افراد زیاد در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

بسیاری از افراد زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام می گذرانند و این فرصت خوبی است تا کسب و کار خود را به آنها معرفی کنید.

امروزه شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به بسترهای مهمی برای مکاتبات بین افراد و شرکت ها تبدیل شده اند.

 علاوه بر این، با افزایش اپلیکیشن های موبایل، مصرف کنندگان می توانند راحت تر از همیشه به این سایت ها دسترسی داشته باشند. با استفاده از اینستاگرام به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود، شانس شما برای جذب مشتری افزایش می یابد و می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. به خصوص از آنجایی که پیام شما شخصی سازی شده و در چندین دستگاه قابل دسترسی است و فضای بیشتری برای ارسال پیام به شما می دهد.

بنا بر اعلام آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو تبلیغات در اینستاگرام به طور مستقیم و با احتیاط به مشتریان تحویل داده می شود و از همه مهمتر اینکه تبلیغات اینستاگرام برند شما را به مشتریان یادآوری می کند، بنابراین اهمیت کسب و کار شما را افزایش می دهد.

 بنابراین مطمئن شوید که یک برنامه رسانه اجتماعی و برندینگ قوی در این شبکه ها دارید. توصیه می کنیم مقالات آموزشی در مورد شبکه های اجتماعی را مطالعه کنید.