نماد سایت مجله سلامتی ایران

همه چیزدرباره چاپ لیوان کاغذی

در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم، شیوه‌های متنوع تبلیغات همواره مورد توجه کسب ‌وکارها قرار داشته و سعی می‌کنند به کمک این روش‌ها به کارشان گسترش و توسعه بدهند. هر کدام از ترفندهای تبلیغاتی می‌توانند به پیشرفت بیزنس شما کمک بکنند. خیلی از سازمان‌ها برای تبلیغات محصولات وخدمات‌شان به روشهای کلاسیک و سنتی روی می آروند. روش‌هایی مانند چاپ تراکت، استفاده از بیلبوردهای سطح شهر و آگهی‌های تلویزیونی و غیره. اما بعضی‌ها هم هستند که از روش‌های نوین و کمتر کشف شده استقبال می‌کنند و ترجیح می‌دهند از تمام پتانسیل‌های موجود استفاده کنند. یکی از روش‌های تبلیغاتی که برای کسب و کار شما مفیداست، چاپ روی لیوان کاغذی است. در این مقاله می‌خواهیم همه چیز را درمورد چاپ روی لیوان کاغذی بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

لیوان کاغذی چیست؟

امروزه ظروف یکبار مصرف زیادی پیدا می‌شوند و کاربردهای متنوعی هم دارند. از ظروف یک بار مصرف و لیوان‌های کاغذی در مکان‌های مختلف استفاده می‌شود. این لیوان‌ها دیگر محدود به فست‌ فودها و ادارات نیستند و در منازل، مهمانی‌ها و غیره کاربرد دارند. لیوان‌های کاغذی استفاده راحتی دارند و نیاز به شستشو ندارند. در نتیجه مصرف آب را کاهش می‌دهند. از طرفی زحمت شما برای شستن ظروف را هم کمتر می‌کنند و بعد از مصرف به چرخه بازیافت بازگشته و دوباره باز تولید می‌شوند. از این گذشته این ظروف در مقایسه با ظروف یکبار مصرف پلاستیکی دوام بیشتری داشته و سرما یا گرما را به دست شما انتقال نمی‌دهند. همچنین نگه داشتن آن‌ها ساده‌تر است و زود خم نمی‌شوند و به همین دلیل نوشیدن مایعات سرد و گرم درون آن‌ها برای شما راحت‌تر است.

اکثر لیوان‌های کاغذی قیمت مناسبی هم دارند اما این ظروف ویژگی دیگری هم دارند که می‌خواهیم به آن‌ بپردازیم و آن هم قابلیت چاپ روی آن‌ها است. انواع لیوان کاغذی را می‌توان به برندها و نام  شعاری که می‌خواهید، مزین کنید. چاپ روی لیوان کاغذی شما را به عنوان یک برند در یاد مخاطب هک می‌کند و او همواره شما را به خاطر می‌آورد.

چاپ روی لیوان کاغذی

تولید لیوان کاغذی در چند مرحله انجام می‌شود. در آغاز کاغذ به وسیله ماده پلی اتیلن روکش می شود. این روکش سبب می‌شود که لیوان در برابر رطوبت مقاوم باشد و مایعات نتوانند به داخل آن نفوذ کنند. بعد از اینکه روکش شدن کاغذ تمام شد، کاغذ روکش دار با دستگاه برش داده می‌شود. کاغذ چاپ شده به شکل استروک درآمده و سپس در مرحله نهایی کاغذ در دستگاه چاپ قرار گرفته و محصول نهایی تولید می‌شود.

چاپ لیوان کاغذی معمولا بر اساس سلیقه و نیاز مشتری انجام می‌شد طوری که مشتری تعداد، اندازه، طرح و رنگ‌های مورد استفاده را انتخاب کرده و در نهایت سفارشش را معین می‌کند.

چاپ انواع لیوان کاغذی

چاپ لیوان کاغذی یکی از مدرن‌ترین خدماتی است که تیم‌های چاپ انجام می‌دهند. از طرفی این متد جز روش‌های تبلیغاتی پرطرفدار در کشور ما است . خیلی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که کارمندان یا مراجعین‌شان از لیوانی استفاده کنند که نام لوگو و برند آن‌ها روی آن هک شده باشد. این کار باعث می شد تا برندینگ برای مخاطب بیشتر مطرح شود و البته وفاداری پرسنل به برند کمک می‌کند.

همچنین برخی از مجموعه‌ها با توزیع این لیوان‌ها در مکان‌های شلوغ مثل کافه‌ها یا آبخوری‌های عمومی، از پتانسیل موجود برای جا انداختن نام و برند خودشان استفاده می‌کنند. به این ترتیب مردم همواره با مجموعه آن‌ها، نام آن‌ها و حتی اهداف و استراتژی‌هایشان آشنا می‌شوند. چاپ لیوان کاغذی تبلیغاتی یکی از روش های جذاب در پروژه های برندینگ است.

چاپ لیوان کاغذی ارزان

این روزها تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی پیشرفت چشمگیری داشته است و می توان گفت یکی از صنعت های پررونق در دهه های اخیر به شمار می رود. چاپ لیوان کاغذی ارزان باعث شده تا افراد بیشتر مردم به استفاده از این لیوان ها تمایل پیدا کنند و ترجیح دهند در مراسم های مذهبی و عمومی و موقعیت های مختلف از ظروف یکبار مصرف کاغذی به جای نمونه های مشابه استفاده کنند.

تولید لیوان کاغذی بجای لیوان پلاستیکی رونق یافت زیرا این جایگزینی، تجدید پذیر بودن کاغذ و بازگشت آن به طبیعت است. همانطور که میدانید لیوانهای پلاستیکی تجدید ناپذیر هستند و چند صد سال طول می کشد تا به چرخه ی طبیعت برگردند. اخیرا سازمان ها و نهادهای بهداشتی متوجه اختلالات به وجود آمده در اثر مصرف پلاستیک شدند و طی تحقیقاتی که انجام شد متوجه شدند که پلاستیک باعث ایجاد اختلال در چرخه طبیعت می شود و ضررهای زیادی برای عموم مردم دارد. به همین خاطر تولید لیوان پلاستیکی محدود شد و تولید لیوان کاغذی جایگزین آن گردید.

در گذشته برای ساخت کاغذ از پنبه، کتان و مواد گیاهی استفاده می شد و همین مسئله باعث شد تا ایران در تولید و چاپ لیوان های کاغذی بهترین باشد و امروزه با گذشت سالها هنوز هم کشور ما صادر کننده این محصول به بسیاری از کشورهای همسایه است.

منبع : لیوان کاغذی ساحل جنوب

خروج از نسخه موبایل