نماد سایت مجله سلامتی ایران

چگونه روی لیوان عکس چاپ کنیم؟

اصول چاپ روی لیوان چیست؟ هرآنچه که باید بدانید!

چاپ عکس روی لیوان یا چاپ روی ماگ یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین هدایایی است که می توانید برای عزیزان خود تهیه کنید. جذابیت، سادگی و در عین حال تأثیرگذاری و ماندگاری بالای این نوع لیوان ها (ماگ) به قدری است که امروزه بسیاری از شرکت ها و برندهای معتبر نیز با درج لوگو شرکت خود بر روی آنها به برندسازی و تبلیغات می پردازد. چاپ روی ماگ به دلیل خلاقانه بودن و همیشه در دسترس بودن آنها و جنبه کاملا کاربردی که دارند باعث شده تبلیغات و یا عکس آنها روی ذهن مخاطب یا عزیزان شما ماندگار شوند. در ادامه این بخش از سری مقالات سایت چاپ کشور؛ به انواع محصولات، مزایا و انواع روش های چاپ لیوان به همراه اشتباهات چاپی رایج خواهیم پرداخت.

انواع محصولات چاپ روی لیوان (ماگ) مناسب برای تمامی اهداف شخصی و تجاری

مجتمع چاپ آریا هنر به عنوان معتبرترین مرکز چاپ روی لیوان در تهران این فرصت را فراهم کرده تا اشخاص و سازمان های مختلف بتوانند از طریق ثبت سفارش، عکس، الگو، جملات یا طرح های مورد علاقه خود را بر روی لیوان یا ماگ دلخواه خود درج کنند. این کار با بهترین روش ها و دستگاه های پیشرفته با کیفیت بسیار بالا و قیمت عالی به انجام می رسد. در ادامه چند نمونه از انواع محصولات چاپ روی ماگ (لیوان) را با کاربرد هر یک مشاهده می فرمایید:

    چاپ روی لیوان سرامیکی: چاپ بر روی لیوان سرامیکی یکی از پرفروش ترین انواع لیوان یا ماگ است که به دلیل پایین تر بودن قیمت اولیه این نوع لیوان ها و همچنین کیفیت عالی هر نوع طرح و الگو یا نوشته بدون محدودیت رنگ می باشد. طرح هایی که بر روی این لیوان ها به چاپ می رسد به هیچ کمرنگ یا پاک نمی شوند. این نوع لیوان ها هم برای هدیه به عزیزان و هم به عنوان لیوان تبلیغاتی گزینه مناسبی هستند.

    چاپ روی لیوان جادویی: چاپ روی لیوان حرارتی یا جادویی جذابیت بسیار زیادی دارد که اخیرا وارد دنیای مد و چاپ شده اند. این لیوان در سطح خارجی خود از یکسری سنسور حرارتی ساخته شده اند که در حالت سرد مشکی هستند اما پس از ریخته شدن مایعات داغ مثل چایی، قهوه و غیره، به رنگ سفید تبدیل می شوند. شما می توانید طرح دلخواه خود را برای این ماگ یا لیوان ها چاپ کنید که جذابیت زیادی به عنوان هدیه نفیس برای عزیزان و مخصوصا اهداف تبلیغاتی دارد. این نوع محصول چاپ لیوان نیز محدودیت رنگ و نوع طرح ندارد.

    چاپ لیوان دسته رنگی و داخل رنگی: این نوع لیوان ها فرقی با لیوان های سرامیکی ندارند با این تفاوت که دسته و سطح داخلی آنها با رنگ های متفاوت تزئین شده است. بهترین و بیشترین نوع کاربرد چنین لیوان هایی برای شرکت های تجاری است. چاپ عکس روی ماگ دسته رنگی و داخل رنگی این مزیت را دارد که شرکت ها می توانند از رنگ مشابه با لوگو و نشان تجاری خود استفاده کرده و به این طریق از شیوه ای خلاقانه برای برندینگ و بازاریابی استفاده کنند. تمامی رنگ و طرح ها قابل سفارش هستند. البته انواع قاشق دار نیز موجود است که همرنگ با دسته و داخل لیوان هستند.

    چاپ ماگ یا لیوان اکلیلی: نوع خاصی از چاپ عکس روی لیوان روی لیوان های اکلیلی است که رنگ زیبا، براق بودن و جلوه و نمود عالی طرح و لوگو شما آنها را خیلی خاص کرده است. در این نوع لیوان ها قسمت سفید طرح شما چاپ نمی شود و به جای آن رنگ زمینه لیوان مشخص خواهد بود. این نوع چاپ لیوان برای خرید یک هدیه لوکس و خاص یا محصول تبلیغاتی گزینه بسیار محبوبی است.

    چاپ لیوان دسته قلبی: این نوع لیوان ها هیچ تفاوتی با لیوان های سرامیکی به جز ظاهر قلبی شکل دسته ندارند. عدم محدودیت رنگ، شفافیت و درخشندگی بالا و ظاهر بسیار زیبا عامل اصلی فروش این نوع لیوان ها می باشد.

    چاپ روی لیوان شیشه ای: چاپ بر روی لیوان های شیشه ای برای اهداف تبلیغاتی با تصاویر خاص که بخش سفید رنگ آن کمتر است گزینه بهتری به شمار می رود. در این نوع لیوان قسمت سفید رنگ طرح، الگو یا عکس شما چاپ نمی شود و بدنه شیشه ای لیوان معلوم خواهد بود.

    چاپ روی ماگ یا لیوان تمام رنگی: این نوع لیوان ها دارای یک رنگ ثابت با تنوع رنگ بالا در تمامی قسمت ها هستند. نکته بسیار مهم ترکیب شدن رنگ زمینه با رنگ طرح مدنظر شماست که خروجی آن رنگی متفاوت خواهد بود. به همین دلیل توصیه می کنیم برای طرح های مشکی رنگ و تصاویر مختلف به جز چهره اشخاص از این مدل استفاده کنید. این مدل از انواع چاپ روی لیوان ارزان محسوب می شود.

    چاپ روی لیوان دمنوش دو جداره با بدنه استیل: جدیدترین و لوکس ترین نوع سفارش چاپ لیوان یا ماگ، مربوط به لیوان های مخصوص دمنوش دو جداره با بدنه استیل هستند. پایه انتهایی دمنوش ها استفاده از آنها را برای استفاده در ماشین هم مناسب ساخته است.

درب این لیوان ها نیز از پلاستیک بسیار مقاوم با امکان جلوگیری از خروج هوا ساخته شده اند. جداره داخلی هم برای حفظ طولانی مدت حرارت نوشیدنی از استیل انتخاب گردیده است. طرح مورد نظر شما بر روی بدنه بالایی دمنوش قابل چاپ بوده و از آن می توان به عنوان هدیه ای لوکس و ماندگار یا هدایای تبلیغاتی شیک استفاده نمود.

مزایای چاپ لیوان یا ماگ با طرح اختصاصی:

چاپ روی لیوان یکی از بهترین گزینه ها برای خرید هدایایی نفیس و ماندگار یا اهداف تبلیغاتی است. لیوان ها امکان چاپ طرح، الگو، نوشته، لوگو یا هر تصویر شخصی و غیره را بدون محدودیت رنگ فراهم می سازند. در ادامه به چند نمونه از مزایای چاپ لیوان یا ماگ می پردازیم:

انواع روش های چاپ روی لیوان:

برای چاپ طرح اختصاصی و مدنظر شما روی لیوان و ماگ روش و متدهای مختلفی وجود دارد که به طور مختصر به آنها می پردازیم:

آموزش تصویری چاپ عکس روی لیوان

همانطور که می دانید چاپ عکس روی ظروف رواج پیدا کرده و می توانید شیشه های ساده را به شکل های زیبا تزیین کنید. ما قصد داریم در این مقاله یکی از روش های چاپ روی لیوان در خانه را برای شما بیان بکنیم. چاپ عکس روی ظروف از هنرهایی است که خیلی رواج پیدا کرده است. برای چاپ عکس روی لیوان در خانه روش های مختلفی وجود دارد. ما قصد داریم در این مقاله 2 تا از روش های چاپ روی لیوان در خانه را برای شما بیان بکنیم.

ظروف ساده چه بلور و چه چینی را می توانید با چاپ عکس زیباتر کنید. شما یک طرح زیبا و قشنگی که مورد نظرتان هست را انتخاب کنید و کار چاپ روی لیوان خودتان را شروع کنید. برای انتخاب عکس سعی کنید از عکس های تیره و همچنین از طرح های پر استفاده نکنید زیرا ممکن است در چاپ شما کم رنگ و یا به اصطلاح کچلی داشته باشد. به این خاطر سعی بکنید از طرح های روشن و در قالب یک فضای متعارف چاپ بزنید.

روش اول برای چاپ عکس روی لیوان:

وسایل مورد نیاز برای چاپ عکس روی لیوان:

کاغذ سابلیمیشن، پرینتر رنگی، ماگ سفید سرامیکی، اتو، چسب مخصوص حرارت در دمای بالا (چسب سابلیمیشن)

مراحل آموزش چاپ عکس روی لیوان:

ابتدا عکس مورد نظر را با سایز ماگ یا لیوانتان با پرینتر رنگی چاپ کنید و آن را روی لیوان تان قرار بدهید.

در این مرحله عکس دلخواه خودتان به صورت رنگی توسط پرینترهای رنگی به خصوص پرینترهای جوهر افشان عکس خودتان را بر روی کاغذ سابلیمیشن که مخصوص چاپ تیشرت و لیوان می باشد راپرینت بکنید.

اگر از تصاویر حروف و اعداد استفاده می کنید دقت کنید پرینتر عکس ها به صورت آینه ای باشند تا بعد از چاپ درست قرار بگیرند.

در این مرحله کافی است عکس دلخواه خودتان را دور تا دور لیوان فیکس بکنید به طوری که از کنار دسته و بالا پایین لیوان دقیقا وسط لیوان یا ماگ باشد.

توجه داشته باشید باید طرح تان حتما روی بدنه ی لیوان قرار بگیرد یعنی قسمت پرینت شده به قسمت بدنه لیوان قرار بگیرد. پس از فیکس کردن بر روی لیوان ابتدا و انتهای کاغذ را با چسب مخصوص حرارت به لیوان بچسبانید. به همین علت هست که باید طرحتان را به صورت آینه ای پرینت بگیرید.

پس از اینکه طرح به طور کامل برروی لیوان فیکس شد دمای اتوی خودتان را به بالاترین حالت آن تنظیم کنید. سپس به آرامی برروی تمام قسمت های طرح بکشید و این کار را به مدت 10 دقیقه ادامه بدهید دقت داشته باشید بر روی تمام قسمت های لیوان کشیده شده باشد.

پس از اینکه گرما به تمام قسمت های طرح رسیده باشد در این مرحله کاغذی که دورتا دور لیوان قرار گرفته است را به آرامی از روی لیوان جدا کنید و شما می بینید که به راحتی طرح شما برروی لیوان قرار گرفته است.

روشی دیگر برای آموزش چاپ عکس روی لیوان :

وسایل مورد نیاز برای چاپ عکس روی لیوان:

گلدان های شیشه ای یا لیوان و بطری های شیشه ای در اندازه های مختلف

چسب ماد پاج Mod Podge

چاپگر و کاغذ

برس فوم

قیچی

کاغذ مومی یا حصیر سیلیکونی

مراحل چاپ عکس روی لیوان:

تصاویر خود را روی چاپگر چاپ رنگی کنید و آنها را با قیچی برش دهید. تقریباً یک مرز 1-1/5 سانت دور تصویر بگذارید.

نکته: اگر نوشته یا متنی در عکس وجود دارد، قبل از چاپ تصویر را معکوس کنید تا قابل خواندن شود.

عکس های خود را روی کاغذ موم قرار دهید. یک لایه ی ضخیم از چسب ماد پاج را با استفاده از برس کف (برس های ابری) روی عکس بزنید تا زمانی که شما نتوانید این عکس را ببینید. (عکس را نگه دارید و رو به بالا چسب بزنید) سپس آن را برعکس روی کاغذ مومی قرار بدهید.

بگذارید عکس های شما یک شب روی کاغذ موم کاملا خشک شوند.

پس از خشک شدن، عکس خود را برگردانید، و با دستمالی مرطوب شروع به مالیدن روی عکس کنید. می توانید با انگشت به آرامی روی آن ها بکشید.

نکته: در یک مکان زیاد مالش ندهید در غیر این صورت تصویر پاره می شود.

اجازه بدهید عکس ها خشک شوند و ببینید آیا نقاط دیگری چسب وجود دارد که باید کاغذ را مالش بدهید. در هنگام مالش به آرامی این کار را انجام بدهید.

اضافه های تصاویر را برش بدهید و عکس ها را به شیشه بچسبانید. اگر مالش دهید می چسبند، بنابراین با دقت مالش دهید. اگر آنها را خیلی فشار ندهید، می توانید آن را جدا کنید و دوباره روی ظروف دیگر استفاده کنید.

منبع :

photobox.co.uk

خروج از نسخه موبایل