فرهنگ و هنر

طرح جامع توسعه غار علیصدر در بازه ۵ ساله تهیه شود

بازدید ۲۲ هزار گردشگر از غارعلیصدر

مجله سلامتی ایران/همدان وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه طرح جامع توسعه غار علیصدر باید در بازه پنج ساله تهیه شود گفت: طرح باید توسط استانداری همدان نماینده مردم کبودراهنگ در مجلس و دستگاه های ذی ربط تهیه شود.

سیدرضا صالحی امیری بعدازظهر پنجشنبه ۳ آبان در حاشیه بازدید از غار علیصدر با اشاره به اینکه بازسازی و توسعه روستا باید مدنظر قرار گیرد افزود: بهره بردن از منافع غار حق مردم است و باید در کارگروه استانداری شفاف دیده شود.

وی با بیان اینکه اهالی علیصدر و گردشگران باید از محل درآمد غار و همچنین منابع استانی منتفع شوند اظهار کرد: نحوه نگهداری از غار اهمیت زیادی دارد و نباید دچار آسیب های زیست محیطی شود. 

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: جزئیاتی مانند مدت تمدید قراداد با شرکت علیصدر یا واگذاری آن به پیمانکار جدید باید در کارگروهی که در استانداری همدان تشکیل خواهد شد مشخص شود. 

صالحی امیری با اشاره به اینکه نحوه هزینه کرد درآمد غار نیازمند بررسی دقیق تر است افزود: اگر درباره مدیریت غار علیصدر در استان تصمیم گیری نشود استاندار به تهران ارجاع دهد تا تصمیم نهایی گرفته شود.

انتهای پیام