اقتصادیکسب و کار

انیمیشن های دیزنی 2024

در دنیای امروز، دیزنی به عنوان یکی از بزرگترین و موفق ترین استودیوهای انیمیشن شناخته می شود. با گذشت زمان، دیزنی توانسته است با تولید انواع انیمیشن های متنوع و جذاب، نام خود را در صنعت انیمیشن جهان مطرح کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی جدیدترین انیمیشن دیزنی ویجی وب بپردازیم.

انیمیشن

یکی از جدیدترین انیمیشن های دیزنی، فیلم “رایا و آخرین اژدها” است که در سال 2021 منتشر شد. این انیمیشن داستان یک دختر جوان به نام رایا را روایت می کند که در جستجوی آخرین اژدهای باقی مانده در دنیای خود است. این انیمیشن با ارائه تصاویری شگفت انگیز و داستانی پر از هیجان، توانسته است نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

دیگر انیمیشن جدید دیزنی، “سول” نام دارد که در سال 2020 عرضه شد. این انیمیشن داستان یک موسیقیدان به نام جو گاردنر را روایت می کند که پس از یک تصادف، روحش به سفری ماورایی می رود. این انیمیشن با موضوعی عمیق و پر از معنا، توانسته است مخاطبان را به فکر وا دارد.

یکی دیگر از جدیدترین انیمیشن های دیزنی، “لوکا” است که در سال 2021 منتشر شد. این انیمیشن داستان دو دوست به نام های لوکا و آلبرتو را روایت می کند که در تابستانی پر از ماجراجویی و کشف در سواحل ایتالیا می گذرانند. این انیمیشن با ارائه تصاویری زیبا و داستانی پر از شادی، توانسته است مخاطبان را به خود جذب کند.

در کنار این انیمیشن ها، دیزنی همچنین در حال تولید انیمیشن های دیگری است که در آینده نزدیک منتشر خواهند شد. یکی از این انیمیشن ها، “انکانتو” نام دارد که داستان یک خانواده جادویی را روایت می کند و قرار است در سال 2021 منتشر شود. دیگری، “تورنینگ رد” نام دارد که داستان یک دختر چینی را روایت می کند که به دلیل نفرین خانوادگی، به یک پاندای قرمز تبدیل می شود و قرار است در سال 2022 عرضه شود.

دیزنی یکی از برجسته‌ترین و مشهورترین استودیوهای انیمیشن سازی در جهان است که با خلق انیمیشن‌های بسیار محبوب و دوست‌داشتنی، خاطرات بسیاری را برای نسل‌های مختلف به ارمغان آورده است. در اینجا برخی از انیمیشن‌های معروف دیزنی آورده شده است:

انیمیشن

  1. «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) – این انیمیشن در سال 1991 منتشر شد و داستان آن درباره یک دختر جوان به نام بل است که با یک شاهزاده مغرور که به یک هیولا مبدل شده است روبرو می‌شود. فیلم شامل آوازهای ماندگار و بینظیر است.
  2. «شیر شاه» (The Lion King) – منتشر شده در سال 1994، این انیمیشن حماسی داستان سیمبا، بچه شیری است که پادشاه جنگل خواهد شد. این فیلم نیز دارای موسیقی محبوبی است که توسط التون جان ساخته شده است.
  3. «علاءالدین» (Aladdin) – علاءالدین، منتشر شده در سال 1992، داستان جوانی فقیر است که با کمک یک چراغ جادویی و یک ژنی وفادار، قلب پرنسس یاسمین را به دست می‌آورد.
  4. «یخ‌زده» (Frozen) – انیمیشن محبوب و پرفروش یخ‌زده که در سال 2013 منتشر شد، داستان خواهرانی به نام‌های السا و آنا است که در میان جادوی یخ و برف، به دنبال نجات قلمرو خود هستند.
  5. «داستان اسباب‌بازی» (Toy Story) – اولین انیمیشن سه‌بعدی کامپیوتری که توسط پیکسار برای دیزنی تولید شده و در سال 1995 منتشر شد. داستان درباره اسباب‌بازی‌هایی است که زندگی مخفی خود را دارند.
  6. «موانا» (Moana) – این انیمیشن که در سال 2016 منتشر شد، جریانات یک داستان حماسی در میان جزایر اقیانوس آرام است. داستان درباره دختر نوجوانی به نام موانا است که برای نجات قوم خود به سفری دریایی می‌رود.
  7. «زوتوپیا» (Zootopia) – انیمیشنی که در سال 2016 منتشر شد و داستانش در شهری با همین نام رخ می‌دهد که در آن حیوانات انسان‌نما با هم زندگی می‌کنند. این فیلم پیام‌هایی درباره همزیستی مسالمت‌آمیز و مبارزه با تعصب دارد.
  8. «دامبو» (Dumbo) – منتشر شده در سال 1941، داستان یک بچه فیل با گوش‌های بزرگ است که یاد می‌گیرد چگونه با کمک دوستانش پرواز کند.

این فهرست تنها گوشه‌ای از دنیای تخیلی و خلاقانه‌ی دیزنی را نشان می‌دهد. دیزنی همچنان در حال تولید انیمیشن‌های جدیدی است که همچنان خانواده‌ها و کودکان را به سینماها می‌کشاند.

البته، دیزنی دارای کتابخانه‌ای گسترده از انیمیشن‌های پرطرفدار و دوست‌داشتنی است. در اینجا چند مورد دیگر از انیمیشن‌های مشهور دیزنی را معرفی می‌کنم:

  1. «سیندرلا» (Cinderella) – این کلاسیک از سال 1950 داستان دختری یتیم را روایت می‌کند که توسط مادرخوانده و خواهرانش آزار دیده و به یک بال مهمانی شاهزاده دعوت می‌شود.
  2. «پری دریایی کوچک» (The Little Mermaid) – منتشر شده در سال 1989، داستان شاهزاده‌خانم آریل، یک پری دریایی جوان است که آرزو دارد تا در دنیای انسان‌ها زندگی کند.
  3. «مولان» (Mulan) – این انیمیشن که در سال 1998 عرضه شد، داستان یک دختر جوان چینی به نام مولان است که جای پدرش را در ارتش می‌گیرد تا از کشورش در برابر هجوم بیگانه‌ها دفاع کند.
  4. «پوکاهونتاس» (Pocahontas) – داستان بر پایه‌ی زندگی واقعی پوکاهونتاس، یک بومی آمریکایی است که به دنبال صلح بین مردم کشورش و مهاجران اروپایی است. فیلم در سال 1995 منتشر شد.
  5. «تارزان» (Tarzan) – منتشر شده در سال 1999، داستان پرورش یافتن یک انسان توسط گوریل‌ها در جنگل‌های آفریقا و برخوردش با دنیای بیرون از جنگل است.
  6. «لیلو و استچ» (Lilo & Stitch) – ا انیمیشن خارج از معمول، که در سال 2002 منتشر شد، داستان دوستی میان یک دختر کوچک به نام لیلو ویچ، یک موجود فضایی شرور که در زمین فرود می‌آید.
  7. «پرنسس و قورباغه» (The Princess and the Frog) – منتشر شده در سال 2009، داستان تیانا، یک دختر جوان که رویای داشتن رستوران خودش را دارد و طلسم یک شاهزاده را به قورباغه شکستن را دارد.
  8. «راپونزل» (Tangled) – این انیمیشن که در سال 2010 منتشر شد، داستان شاهزاده‌خانمی با موهای طلایی بسیار بلند است که در یک برج زندانی شده و به دنبال آزادی است.
  9. «کتاب جنگل» (The Jungle Book) – منتشر شده در سال 1967، داستان پسربچه‌ای به نام موگلی است که توسط حیوانات جنگل بزرگ می‌شود.
  10. «تربیت‌شده» (Brave) – انیمیشنی از پیکسار که در سال 2012 منتشر شده و داستان مریدا، یک شاهزاده‌خانم اسکاتلندی شجاع و مستقل است.
  11. «بایگانی‌های فضایی» (Monsters, Inc.) – منتشر شده در سال 2001، این انیمیشن داستان شرکتی است که توسط هیولاها اداره می‌شود و انرژی خود را از ترساندن کودکان تأمین می‌کند.

دیزنی همچنین موفق به خلق فیلم‌های ادامه دار و سری‌های مختلف شده است که هر نسلی را به خود جذب می‌کند. هر انیمیشن حاوی داستان‌هایی عمیق، شخصیت‌هایی جذاب و موسیقی‌هایی به‌یادماندنی است که آن‌ها را به اثری ماندگار در تاریخ سینما تبدیل می‌کند.
در پایان، باید گفت که جدیدترین انیمیشن های دیزنی با ارائه تصاویری شگفت انگیز، داستان هایی هیجان انگیز و موضوعاتی عمیق، توانسته اند نظر مخاطبان را به خود جلب کنند. دیزنی با تولید هر انیمیشن جدید، نشان می دهد که همچنان در صدر صنعت انیمیشن جهان قرار دارد و توانایی خود را در تولید انیمیشن هایی که می توانند به یک اثر هنری تبدیل شوند، به اثبات رسانده است.