علمی و پزشکیکسب و کار

کدام بیمه تکمیلی شامل ایمپلنت می شود؟

از دست دادن دندان یکی از مشکلاتی است که افراد را علاوه بر درد، متحمل هزینه هایی برای درمان و جایگزینی دندان از دست رفته می کند و عده ی زیادی به دلیل همین هزینه ها و مشکلات مالی و دغدغه ی تامین بودجه برای از پروسه ی درمان صرف نظر کرده و با جای خالی دندان های از بین رفته کنار می آیند. برای پیدا کردن بهترین دندانپزشکی اصفهان که هزینه های ایمپلنت دندان را برای شما تا جای ممکن کاهش بدهد، زمان کوتاهی را به مطالعه ی ادامه ی این مطلب اختصاص بدهید.

 

اما جای خالی دندان ها هم می تواند هنگام غذا خوردن دردناک و آزار دهنده باشد و هم در زیبایی ظاهر و چهره تاثیر بسزایی داشته باشد. بنابراین باید به دنبال راهی برای پرداخت هزینه ها و جبران این جای خالی بود.

بیمه تکمیلی اولین چیزی است که در این میان به ذهن همه خطور می کند. آیا بیمه های تکمیلی برای پرداخت هزینه ایمپلنت دندان هم طرح و برنامه ای ارائه می دهند؟ کدام بیمه پایه

یا بیمه تکمیلی هزینه ایمپلنت درمان را پرداخت می کند؟

کلینیک سیب مرکز تخصصی ایمپلنت دندان پاکدشت در ادامه اطلاعات مفیدی در این باره در اختیار شما خواهد گذاشت.

آیا هزینه ایمپلنت شامل بیمه تکمیلی می شود؟

در ابتدا باید بدانید طرح ویژه و مجزایی توسط بیمه تکمیلی برای انجام ایمپلنت یا سایر خدمات دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی وجود نداره و هیچ سازمانی هزینه Dental implant را به طور جداگانه و در پوشش بیمه تکمیلی به بیماران پرداخت نمی کند. به این معنی که اگر قرار به پرداخت هزینه ای از سوی بیمه های تکمیلی برای انجام ایمپلنت باشد، این هزینه همراه با طرح کلی بیمه ی تکمیلی که قبلا شامل حال شما شده خریداری شده و در آن وجود خواهد داشت و در واقع شما تنها باید تحقیق کنید و ببینید کدام بیمه تکمیلی سقف بیشتری برای ایمپلنت دندان در نظر گرفته و یا بیمه تکمیلی شما در مورد ایمپلنت دندان چه خدماتی ارائه می دهد و تا چه سقف هزینه ای را برای شما تقبل می کند.

شرکت های بیمه برای خدمات دندانپزشکی مختلف با توجه به نوع درمان و طرف قرارداد خود، میزان پوشش های متفاوتی دارند و بعضی مبالغ کمتر و بعضی دیگر مبالغ بیشتری را در مورد ایمپلنت دندان به عهده می گیرند.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تامین اجتماعی

عده ی بی شماری از جمعیت ایران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و به ویژه کارمندان و پرسنل ادارات، شرکت ها و سازمان های مطرح از خدمات این بیمه استفاده می کنند. تامین اجتماعی نام آشناترین بیمه در میان مردم ایران به حساب میاد که معمولا خدمات خوبی هم در حوزه های مختلف به بیمه شوندگان خود ارائه می دهد.

در مورد خدمات دندان پزشکی با بیمه تامین اجتماعی باید گفت این بیمه خدمات اساسی دندان پزشکی مثل کشیدن، پر کردن، عصب کشی و جرم گیری را در مراکز و کلینیک های دندان پزشکی طرف قرارداد خود پوشش می دهد و تا حد چشمگیری هزینه های این نوع درمان دندان پزشکی را برای بیمه شونده تقبل می کند.

اما اگر تنها بیمه ای که شما را تحت پوشش خود قرار می دهد، بیمه تامین اجتماعی است باید بدانید هیچکدام از مراحل ایمپلنت و هزینه های نسبتا بالای آن توسط بیمه تامین اجتماعی پوشش داده نمی شود و برای پرداخت هزینه ایمپلنت دندان توصیه می شود بهترین بیمه تکمیلی را پیدا کرده و برای استفاده از خدمات آن اقدام کنید.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه نیروهای مسلح

بر اساس جدیدترین گزارش ها و قوانین و مقررات بیمه نیروهای مسلح و جانبازان، خدمات درمانی پایه دندانپزشکی نظیر کشیدن، عصب کشی، پرکردن و جرمگیری تحت پوشش این بیمه قرار می گیره و بیمه گذار نیازی به نگرانی در مورد هزینه درمان های دندانپزشکی نخواهد داشت.

اما اگر متقاضی درمان های زیبایی دندانپزشکی  و ایمپلنت دندان اصفهان هستید و برای انجام کارهایی نظیر ایمپلنت، کامپوزیت، ارتودنسی، لمینت و غیره قرار است از بیمه استفاده کنید، بیمه نیروهای مسلح و جانبازان هزینه ی درمان زیبایی دندانپزشکی شما را تنها در صورتی تقبل می کند که بیمه گذار تحت درمان خود فرد جانباز باشد. در غیر اینصورت هزینه ایمپلنت دندان توسط بیمه تکمیلی پرداخت نخواهد شد. توجه داشته باشید ایمپلنت دندان علاوه بر اینکه جزء خدمات درمانی دندانپزشکی به حساب می آید، نوعی درمان زیبایی بوده و تحت پوشش بسیاری از بیمه ها قرار نمی گیرد.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه ایران

ایمپلنت دندان حتی اگر تنها برای یک دندان نیاز باشد درمانی هزینه بر و نسبتا گران قیمت است و بیمه ایران یکی از بیمه های تکمیلی است که در پرداخت هزینه های خدمات دندان پزشکی طرح های خوبی ارائه می دهد. مثلا خدمات دندانپزشکی شامل عصب کشی، پر کردن دندان، کشیدن دندان و درمان های ترمیمی با بیمه تکمیلی ایران کاملا رایگان بوده و در مراکز طرف قرارداد با بیمه ایران بدون پرداخت هیچ هزینه ای قابل انجام هستند.

در مورد ایمپلنت که در دسته ی درمان های زیبایی دندانپزشکی قرار می گیرد، پوشش بیمه ایران تنها شامل حال افرادی می شود که شرایط بیمه تکمیلی گروهی را داشته باشند و با مراجعه به مراکز طرف قرارداد بیمه ایران اقدام به ایمپلنت دندان بکنند.

این افراد بسته به نوع ایمپلنت و هزینه ی ایمپلنت دندان نصف یا مبلغی کمتر از نصف هزینه ی ایمپلنت دندان خود را پرداخت می کنند و مابقی هزینه های ایمپلنت را شرکت بیمه ایران به عهده خواهد گرفت. برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی ایران برای ایمپلنت دندان اصفهان ، از قبل معرفی نامه ای از شرکت بیمه ایران دریافت کنید و به مرکز مورد نظر ارائه بدهید.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه سلامت

بیمه سلامت در ایران انواع مختلفی دارد و به دسته های متفاوتی تقسیم می شود که هر کدام یک سری از خدمات پزشکی و درمانی را تحت پوشش قرار می دهند. بیمه سلامت همگانی نوعی از بیمه تکمیلی سلامت است که در آن خدمات ترمیمی مانند ایمپلنت دندان، کامپوزیت، کشیدن دندان، پروتز دندان و بعضی خدمات دیگر پوشش داده می شوند.

به طور کلی خدمات بیمه سلامت در مورد درمان های پایه دندان پزشکی شامل مواردی مثل بررسی و چکاپ دهان و دندان، عکسبرداری، جراحی لثه، فلورایدتراپی و جرمگیری دهان و دندان می شود و بیمه سلامت هزینه ی این موارد را به عهده می گیرد. اما در مورد موارد دیگر به علت پیچیدگی طرح های مختلف شرکت بیمه سلامت باید با بیمه گر خود تماس بگیرید و از شرایط پوشش بیمه در مورد سایر درمان های زیبایی دندان پزشکی اطلاعات لازم را کسب کنید.

هزینه ایمپلنت با بیمه تکمیلی آسیا

یکی از قدیمی ترین شرکت های خصوصی بیمه در ایران بیمه آسیا است که با ارائه ی خدمات خوب و جامع و توجه به نیازها و رفاه بیمه گذاران همواره مورد توجه قرار گرفته است. برای جبران هزینه های بالای دندان پزشکی هم بیمه آسیا بسیار موثر عمل کرده و هزینه های خدمات درمانی دندان پزشکی و هزینه های ایمپلنت را تا حد چشمگیری تقبل می کند.