محتوای یک وبسایت که اندازه ای در جذب مخاطب تأثیرگذار است که می تواند نتایج طراحی سایت، زیبایی شناسی و سئو سایت را هدایت کند! این یک واقعیت است و نمی توان از آن چشم پوشی کرد! امروزه تولید محتوای تخصصی، بازاریابی محتوایی و کمپین های محتوامارکتینگ، بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. هرچه نویسنده های محتوای متنی، بهتر بتوانند مخاطبان سایت را راضی نگه دارند، ترافیک سایت، بیشتر می شود و نتیجه های بسیار عالی بر سئو سایت خواهد داشت.
همه کسب و کارهای آنلاین به تولید محتوای حرفه ای نیاز دارند؛ اما آن دسته از مشاغل که یک گوشه نیچ بازار را به دست گرفته اند، باید محتوای تخصصی تولید کنند! انتشار محتواهای متنی که طبق اصول سئو و جذب مشتری نوشته شده اند، در درجه اول، اهداف آن کسب و کار را دنبال می کنند و در مرتبه بعدی، منجر به فروش بیشتر می شوند.
ما در این مطلب می خواهید به دو موضوع مهم بپردازیم؛ اول، 7 تا از مهم ترین و پرتقاضاترین کسب و کارها را به شما معرفی می کنیم که به تولید محتوای تخصصی نیاز دارند؛ و در ادامه، به اصول و قوانین نوشتن محتواهای متنی حرفه ای اشاره ای خواهیم داشت.
این 7 کسب و کار به محتوای تخصصی و ویژه نیاز دارند
1- تولید محتوا سایت خودرو
وبسایت های خودرویی از آن دسته موضوعات هستند که به شدت به تولید محتوای اختصاصی و حرفه ای نیاز دارند. در این مدل وبسایت ها، همه محتواها پیرامون خودرو و وسایل نقلیه منتشر می شود. محتوای متنی برای بلاگ سایت باید هدفمند نوشته شود و موضوعات مختلف را در بر بگیرد.
برای نوشتن محتوای سایت خودرو، نویسنده باید به این حوزه مسلط باشد و بداند که مهم ترین نیازها، دغدغه ها و خواسته های مخاطبان چیست. محتواهایی که حول “راهنمای خرید خودرو”، “تعمیرات خودرو”، “عیب یابی خودروها”، “مکانیکی”، “بررسی و مقایسه مدل های خودروهای مختلف” و …، نوشته می شوند، همگی پرطرفدار هستند.
انتشار محتواهای ویدیویی، بررسی ویدیویی آخرین خودروهای بازار، تولید محتوا پادکست برای بررسی خودروها، گزینه های دیگری برای تولید محتوا سایت خودرو هستند.
2- تولید محتوا درباره لوله و اتصالات
دسته دوم از مشاغل که به تولید محتوای تخصصی نیاز دارند، وبسایت های حوزه لوله و اتصالات هستند. می دانیم که لوله ها، شالوده و رکن اصلی تأسیسات هستند؛ چه در ساختمان های مسکونی باشد چه در صنعت، لوله و اتصالات فلزی و پلیمری از اهمیت بالایی برخوردارند. به همین دلیل است که وبسایت های این حوزه باید اطلاعات حرفه ای و تخصصی را به مخاطبان خود ارائه دهند.
تولید محتوا برای سایت لوله و اتصالات به دانش فنی و کمی تجربه نیاز دارد. محتواهای متنی برای این وبسایت ها بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. برای وبلاگ این کسب و کارها می توان محتواهایی با موضوعات “معرفی انواع لوله”، “مشخصات فنی، ویژگی های فیزیکی و شیمیایی”، “خواص مواد اولیه”، “قیمت لوله و اتصالات”، “کاربردها”، “روش های تولید”، “برشکاری یا نصب” و …. تهیه نمود.
اگر وبسایت در حوزه انواع لوله و اتصالات دارید، خوشحال خواهیم شد که خدمات تولید محتوای تخصصی و حرفه ای را برایتان ارائه دهیم. ما در سایت کافه محتوا، مرجع تولید محتوای تخصصی، تلاش می کنیم با تکیه بر تجربه و دانش فنی، بهترین محتواها را آن طور که شایسته وبسایت و هویت برند شما است ارائه بدهیم. می توانید برای ثبت سفارش به وبسایت www.cafe-mohtava.ir مراجعه نموده یا با شماره تلفن 09138651225 تماس حاصل فرمایید.
3- تولید محتوا درباره تجهیزات لجستیک و حمل و نقل
سومین گروه از وبسایت ها که باید برای آنها محتوای اختصاصی تهیه کرد، صنعت تجهیزات لجستیک، باربری، انبارداری و حمل و نقل کالا است. این کسب و کارها بسیار وسیع و متنوع هستند. پس تولید محتوای متنی می تواند پیرامون هر موضوعی در این حوزه انجام شود.
معرفی انواع ماشین آلات باربری، روش های حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی، ریلی، قطعات ماشین آلات، ایمنی کار، قطعه سازی، انواع دستگاه ها و ….، در این حوزه اهمیت دارند. نوشتن محتوای متنی خوب و حرفه ای درباره صنعت لجستیک به تجربه نیاز دارد. بهتر است از وبسایت های انگلیسی برای ترجمه محتوا استفاده کنید که مقالات به روز و جذاب را ارائه داده اند.
4- تولید محتوا گلخانه و باغبانی
چهارمین گروه از وبسایت های پرتقاضا، محبوب و پرکاربرد، مشاغل گلخانه ای و باغبانی و کشاورزی است. همه ما گل و گیاه را دوست داریم. بنابراین علاقه مند هستیم که سایت های مرتبط با گیاهان و محصولات باغی و زراعی را دنبال کنیم.
تولید محتوا سایت گلخانه و باغبانی، تولید محتوا کشاورزی، بررسی انواع گل و گیاه، تولید محتوا درباره انواع کود و سم و بذر، روش های کاشت و مراقبت از محصولات، و صدها موضوع دیگر، در این دسته قرار می گیرند. بنابراین همه محتواهای متنی توسط کسانی نوشته شوند که دانش تخصصی و تجربه در این زمینه داشته باشند.
5- تولید محتوا مواد شیمیایی
تولید محتوا درباره مواد شیمیایی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که انواع مواد شیمیایی در هر صنعت به کار می روند و قطعاً بازار خرید و فروش آن ها بسیار داغ است. شرکت های شیمیایی در واقع از طریق وبسایت خود، مشتریان شان را جذب می کنند.
تولید محتوا مواد شیمیایی نیز باید توسط یک نویسنده حرفه ای و کاربلد انجام شود؛ یعنی کسی که در این زمینه، نمونه کار تولید محتوای تخصصی دارد، قبلاً بارها و بارها کار کرده است و البته در این زمینه تحصیلات مرتبط دارد.
ما در وبسایت کافه محتوا، خدمات ویژه ای را برای شرکت های مواد شیمیایی ارائه می دهیم. اگر کسب و کارتان در این زمینه است، خدمات تولید محتوای متنی، تولید محتوا پادکست، طراحی کمپین های رپورتاژ آگهی تخصصی، تبلیغات صنعتی و طراحی پست اینستاگرام را به طور ویژه ارائه می دهیم.
6- تولید محتوا درباره پزشکی و سلامت
ششمین حوزه برای تولید محتوای تخصصی، موضوعات پزشکی و سلامت هستند. این محتواها باید با حساسیت و دقت زیادی نوشته شوند، چرا که همه مردم آن را می خوانند و به نوعی با سلامت آنها مرتبط است. تولید محتوا برای سایت پزشکی و سلامت باید توسط نویسنده هایی انجام شود که تجربه و نمونه کار حرفه ای دارند و می توانند از بهترین و معتبرترین منابع استفاده کنند. در این وبسایت ها هرگز نباید محتوای بی کیفیت و یا اطلاعات غلط منتشر کرد!
7- تولید محتوا سایت فناوری
وبسایت های فناوری نیز به تولید محتوای تخصصی نیاز دارند. در این دسته از سایت ها بر اساس نوع فعالیت شان، محتواهایی را درباره دانش علوم مختلف، تکنولوژی های روز، اختراعات، ابداعات، اخبار فناوری از سراسر جهان، منتشر می کنند. در این وبسایت ها نیز نباید محتواهای غلط منتشر شود چون مخاطبان نسل جوان به دنبال محتواهای جذاب و کاربردی هستند و اگر برایشان مفید نباشد، ترافیک سایت از دست می رود.
اصول نوشتن یک محتوای متنی تخصصی
هیچ فرمول ویژه و خاصی وجود ندارد که به شما بگوید چطور محتوای تخصصی بنویسید، اما یک سری اصول و قوانین هستند که اگر رعایت کنید، بسیار موفق خواهید بود. فرمول محرمانه و اسرارآمیز برای نوشتن محتوای حرفه ای در میان نیست؛ به جای آن، باید تمام دقت و تلاش خود را به کار ببرید تا بهترین و عالی ترین متن را منتشر کنید.
مهم ترین اصول تولید محتوای تخصصی را به صورت زیر برایتان فهرست کرده ایم:
- تیترهای جذاب و به یادماندنی بنویسید
- تیترهای داخلی متنوع را انتخاب کنید
- پاراگراف ها را کوتاه تر بنویسید تا قابل فهم باشد
- از کلمه ها و جملات مختلف و ساده تر استفاده کنید
- مخاطبان خود را در نظر بگیرید
- ساده و روان نویسی را فراموش نکنید
- درباره موضوع و حوزه ای که می خواهید بنویسید، به قدر کافی تحقیق کنید
- از کلمات کلیدی متنوع استفاده کنید
- در محتوای خود سعی کنید پیامی را منتقل کنید یا راه حلی را ارائه بدهید
- لحن نوشتاری خود را انتخاب کنید و بر همان اساس، با مخاطب حرف بزنید
- از شماره گذاری و بولت گذاری در متن استفاده کنید تا از حالت یکنواختی و کسل کنندگی بیرون بیاید
- ویراستاری را فراموش نکنید
خدمات تولید محتوای اختصاصی + پکیج تولید محتوا ماهانه
این بسیار مهم است که نویسنده هایی محتوای متنی سایت شما را بنویسند که بر موضوع فعالیت شما اشراف کامل دارند. تفاوتی نمی کند در چه صنعتی مشغول هستید، اگر وبسایت صنعتی دارید، برای موفقیت بیشتر و ایجاد هویت برند، باید محتوای تخصصی منتشر کنید.
در سایت “کافه محتوا”، با تکیه بر بیش از 12 سال تجربه در حوزه تولید محتوای متنی، ترجمه تخصصی متون صنعتی، آماده هستیم تا خدمات تولید محتوا حرفه ای و کمپین های رپورتاژی را به صورت ماهانه و زمان بندی شده خدمتتان ارائه بدهیم. کافیست سری به وبسایت ما بزنید و نمونه کارهای ما را بررسی بفرمایید.
ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی از طریق پیام رسان های ایتا، روبیکا، واتس اپ با شماره 09138651225 و ایمیل سایت، cafemohtava20@gmail.com امکان پذیر است.
همراه شما هستیم تا حرفه ای و تخصصی دیده شوید……!