بین الملل

۶ کشته و ۲۰ زخمی در درگیری‌های امروز عین‌الحلوه

ترور, حماس, فلسطین

درگیری‌های امروز میان گروه‌های مختلف فلسطین در اردوگاه آوارگان «عین‌الحلوه» لبنان، ۶ کشته و ۲۰ زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش مجله سلامتی ایران به نقل از الجزیره، درگیری‌ها میان گروه مسلح وابسته به جنبش فتح و گروه‌های رقیب در اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین‌الحلوه» واقع در جنوب لبنان همچنان ادامه دارد و با وجود تلاش‌ها برای برقرای آتش‌بس فوری، این درگیری‌ها امروز تشدید شد.

منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند که در درگیری‌های اردوگاه عین الحلوه در لبنان تا این لحظه، ۶ فلسطینی کشته و بیش از ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

در درگیری‌ دیروز بین افراد مسلح جنبش فتح و گروه‌های رقیب، ۸ نفر کشته شد و ۱۲۶ نفر زخمی شدند.

از طرفی، صبح امروز دو جنبش فتح و حماس پس از نشست مسوولان آنها در بیروت که به بررسی تحولات اخیر در اردوگاه عین‌الحلوه در جنوب لبنان پرداختند، در بیانیه مشترکی بر پایبندی کامل خود به تصمیم هیات اقدام مشترک فلسطین برای تثبیت آتش‌بس در اردوگاه عین‌الحلوه در جنوب لبنان تاکید کردند.

این بیانیه پس از نشست مسوولان دو جنبش در بیروت برای بررسی تحولات اخیر در اردوگاه عین‌الحلوه منتشر شد.

در این بیانیه بر تصمیم هیات اقدام مشترک فلسطین برای تحویل متهمان ترور سرلشکر ابو اشرف العرموشی، فرمانده نیروهای امنیت ملی فلسطین در صیدا به دستگاه قضایی لبنان، تلاش برای تسهیل بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان، تخلیه مدارس در اسرع وقت و نیز بازسازی هر چه سریعتر تاکید شد.

این دیدار سه‌شنبه در ساختمان سفارت فلسطین در بیروت با حضور هیات‌های فتح و حماس برگزار شد، ریاست هیات جنبش فتح را عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی آن و ریاست هیات حماس را موسی ابو مرزوق، عضو دفتر سیاسی این جنبش برعهده داشتند.

ترور نافرجام «محمود خلیل» ملقب به «ابو قتاده» یکی از فرماندهان گروه‌ موسوم به «عصبه الانصار» فلسطین در این اردوگاه که هشتم مرداد ماه گذشته رخ داد، بهانه آغاز این درگیری‌ها شده بود.

این فرمانده امنیتی مجروح شد، اما یک پناهجوی فلسطینی به نام «عبد فرهود» از اعضای گروه موسوم به «الشباب المسلم» کشته و ۶ نفر دیگر از جمله دو کودک زخمی شدند.

انتهای پیام

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.