استان ها

۲۰۴ طرح هادی روستایی در قزوین اجرا شد

روستا, زلزله, قزوین

به گزارش خبرگزاری مجله سلامتی ایران از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان قزوین، فرهاد سبحانی در آستانه فرا رسیدن روز ملی روستا  اظهار کرد: انجام ۶۱۵ هزار مترمربع عملیات آسفالت به همراه زیرسازی و سنگفرش در سطح این تعداد روستا به مورد اجرا گذاشته شده و تامین اعتبار آن نیز از محل استانی، ملی و قیر طی سال گذشته و به منظور بهسازی محیط روستا صورت گرفت.

به گفته این مسوول، تعداد روستاهایی که در آنها طرح هادی اجرایی به مورد اجرا گذاشته شده بالغ بر ۴۷۴ روستا است.

وی، طرح هادی را سند توسعه روستا برشمرد و تصریح کرد: ۱۰۹ طرح هادی روستایی با هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری و پس از طی مراحل مطالعاتی توسط گروه کارشناسی و تصویب طرح های هادی استان قزوین به تصویب رسیده که پس از تامین اعتبارات مورد نیاز به مورد اجرا گذاشته می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اضافه کرد: تاکنون یک هزار و ۴۱۵ طرح هادی در سطح روستاهای استان قزوین مورد مطالعه، تصویب و بازنگری قرار گرفته که از این تعداد، ۷۹۹ طرح تهیه بوده و ۳۴۰ طرح نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.

سبحانی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن قزوین به منظور تثبیت هویت حقوقی واحدهای مسکونی روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک قزوین اقدام به صدور اسناد مالکیت برای این واحدها می کند، افزود: طی سال گذشته برای ۲ هزار و ۱۲۰ واحد روستایی و ۹۶۷ واحد مسکونی شهری در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر سند مالکیت صادر شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای ۶۳ هزار واحد روستایی و ۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی شهری در سطح استان قزوین سند مالکیت صادر شده است.

وی با اشاره به گستردگی مناطق روستایی و زلزله خیز بودن بخش های زیادی از استان بر ضرورت لزوم مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکید کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین پس از ابلاغ مصوبه دولت مبنی بر مقاوم سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور، در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی همه ساله با اختصاص سهمیه مناسب نسبت به مقاوم سازی این واحدها اقدام می کند.

سبحانی تاکید کرد: تاکنون ۷۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان قزوین مقاوم سازی شده و در سال گذشته نیز برای احداث چهار هزار واحد سهمیه استانی ابلاغ شد که تاکنون ۲ هزار و ۶۴۳ واحد آن مقاوم ازی و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام