استان ها

۱۵طرح راهداری در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد

ایران, حمل و نقل, روشنایی

به گزارش خبرگزاری مجله سلامتی ایران از قزوین؛ جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با اعلام این خبر گفت: ۱۵طرح در حوزه راهداری و مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی با اعتبار ۲۱۶میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان در هفته دولت افتتاح می شود.

او افزود: ۱۱مورد از طرح‌های قابل بهره‌برداری مربوط به عملیات مرمت، بهسازی و روکش آسفالت‌ راه‌های اصلی، فرعی و روستایی است.

حق لطفی گفت: پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت‌محور چینی مرجان-شاهین‌تپه به طول ۹کیلومتر، بهسازی مسیر آبیک-قشلاق-خاکعلی به طول ۶کیلومتر، لکه‌گیری و روکش آسفالت‌محور تاکستان-آوج به طول ۵کیلومتر از جمله طرح‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت هستند.

این مسئول همچنین توضیح داد: طرح زیرسازی و آسفالت راه روستایی زناسوج به طول ۲.۵کیلومتر، بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی سعیدآباد-خرم‌آباد به طول ۷.۵کیلومتر، کند-مشکین به طول ۵کیلومتر، رودک-رستم‌آباد به طول ۵.۵کیلومتر، آشنستان به طول ۳.۵کیلومتر، بابرسفلی، دره صفر و دره گنجعلی به طول ۲.۵کیلومتر، آوج-شهید‎‌آباد به طول ۴کیلومتر و لوشان-سیاهپوش-سیردان به طول ۶کیلومتر را نیز از دیگر طرح‌هایی بیان کرد که به مناسبت هفته دولت بهره‌برداری از آن انجام می‌شود.

او افزود: علاوه بر طرح‌های بهسازی و روکش آسفالت، افتتاح ۲باب مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در شهرستان بوئین‌زهرا، پروژه روشنایی کمربندی تاکستان به طول ۵کیلومتر و احداث سوله آزادراه و محور قدیم قزوین-رشت در دستور کار این اداره کل است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اظهارکرد: این طرح‌ها با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت و توانمندی و امکانات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اجرا شده و میزان اشتغال‌زایی آن ۲۶۴نفر بوده است.

۴۶