عمومی

یادواره مستوره‌ اردلان اردیبهشت ماه در سنندج برگزار می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، اصغر دریایی عصر پنج‌شنبه در نشست صمیمی اصحاب فرهنگ و رسانه اظهار کرد: مستوره اردلان یک شخصیت فاخر و اندیشمند کرد این استان است و باید برای ماندگاری نام ایشان یادواره‌ای با نام ایشان در سنندج برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در تلاشیم تا در اردیبهشت ماه امسال شاهد برگزاری یادواره مستوره‌اردلان باشیم، افزود: علاوه بر یادواره مستوره اردلان یادواره سایر مفاخر استان را پیگیری خواهیم کرد.

دریایی به برپایی نمایشگاه کتاب در استان پرداخت و گفت: تاکید تهران بر برپایی نمایشگاه مجازی است و در این راستا اقداماتی انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از بارش برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان طی سال قبل خبر داد و گفت: ۳۳ برنامه سال قبل در حوزه فرهنگ و رسانه اجرا شد و ۶ برنامه در حوزه عفاف و حجاب، ۱۲ برنامه در زمینه ایثار و شهادت و ۸ برنامه در حوزه جوانی جمعیت و خانواده در استان برگزار شد.

دریایی اضافه کرد: در مجموع بالای ۵۰ برنامه فرهنگی در استان طی سال گذشته انجام شد که روایت از کردستان را به روایت متفاوتی تبدیل کرده است.

وی عنوان کرد: امسال نیز با قوت تمام برنامه‌های فرهنگی را در استان پیش خواهیم گرفت و برنامه‌ها را در کل شهرهای استان و حتی بخش و روستاها برگزار می‌کنیم و برنامه‌های ما فقط به مرکز استان خلاصه نشده است.

دریایی همراهی اصحاب فرهنگ و رسانه را در استان خواستار شد و گفت: ارشاد اسلامی استان با همراهی اصحاب رسانه توانسته صاحب افتخار شود و موفق عمل کند.

وی خاطر نشان کرد: تجلیل از مفاخر استان کردستان در عرصه قرآنی، هنر، فرهنگ و رسانه از رسالت ما است که همواره پیگیر بوده‌ایم.

وی با اشاره به خواسته یکی از فعالان فرهنگی حاضر در این نشست در خصوص توجه به قطعه هنرمندان اظهار کرد: قطعه هنرمندان آرامستان بهشت محمدی وسیع نیست و تلاش می‌کنیم تا مجدداً تصمیم‌گیری در زمینه این قطعه گرفته شود.