فرهنگ و هنر

کربلا، میزبان نخبگان هنر، رسانه و علم در سومین اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه

کربلای معلی در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه میزبان سومین اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه خواهد بود.

به گزارش مجله سلامتی ایران، داود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (علیه السلام)   با اعلام این خبر اظهار کرد: این اجلاس با هدف تبیین پیراهن معظم امام حسین علیه السلام و نقش آن در عصر حاضر و ایجاد هم‌افزایی و تبادل نظر بین نخبگان علمی، هنری و رسانه‌ای در خصوص این موضوع مهم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این اجلاس که با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از فرهیختگان، هنرمندان و اساتید برجسته از سراسر ایران و ۴۵ ملیت جهان برگزار می‌شود، به پیراهن امام حسین علیه السلام به عنوان نماد عاشورا پرداخته خواهد شد.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) خاطرنشان کرد: مهم‌ترین برنامه این اجلاس، ارائه تحقیقات علمی و پژوهشی در خصوص پیراهن مقدس امام حسین علیه السلام است که به عنوان نماد عاشورا و پرچم‌ قیام منجی عالم بشریت شناخته می‌شود.

منافی‌پور در ادامه به دیگر برنامه‌های این اجلاس اشاره کرد و گفت: برگزاری رویداد هنری، مراسم شب شعر و نشست‌های تخصصی، از جمله برنامه‌های دیگر این سفر خواهد بود.

گفتنی است، در این اجلاس علاوه بر علما و اساتید دانشگاه،  برترین‌های حوزه هنر و رسانه از جمله شعرا، تهیه کنندگان، کارگردانان و اصحاب رسانه نیز حضور دارند.

انتهای پیام