بین الملل

چگونگی آغاز جنگ جهانی سوم از نظر یک کشور اروپایی!

«رابرت فیتسو» نخست‌وزیر اسلواکی طی مصاحبه با یک رسانه محلی بیان کرد: ما با عضویت اوکراین در ناتو موافقت نخواهیم کرد زیرا این اقدام به معنای شروع جنگ‌جهانی سوم است.

وی افزود: تا جایی که فرصت تاثیرگذاری بر صحنه سیاسی اسلواکی را داشته باشیم، از حق خود برای وتو کردن چنین تصمیمی استفاده خواهم کرد.

دولت اوکراین با سختی‌ها و موانع متعددی مواجه شده است. از یک سو بودجه‌ پیشنهادی اتحادیه اروپا توسط «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان وتو شده و از سوی دیگر کمک‌های مالی ایالات متحده به اوکراین توسط جمهوری‌خواهان کنگره درگیر یک بن‌بست شده است. علاوه بر این‌ها، ظاهرا کشورهای غربی هم از روند فرسایشی جنگ اوکراین خسته شده‌اند و قصد دارند توجه را به ذخایر مالی و تسلیحاتی خود متمرکز کنند.

رابرت فیتسو که اوایل ماه اکتبر در انتخابات اسلواکی پیروز شد و به مقام نخست‌وزیری رسید، پیشتر وعده توقف ارسال کمک نظامی به اوکراین را اعلام و بر آتش‌بس سریع تاکید کرده بود.

او یک ماه پس از پیروزی در انتخابات عنوان کرد: به عنوان نخست وزیر جدید اسلواکی دیگر حمایت نظامی از اوکراین نداریم. موضع دولت در این باره تسریع آتش‌بس و توقف عملیات نظامی است.

۳۱۱۳۱۱