عمومیکسب و کار

چگونه می توان پخش بوی عطر را کم کرد؟

سیاژ یا پخش بوی عطر چیست ؟

به نقل از رها پرفیوم پخش بوی عطر که اصطلاحا به آن سیاژ هم گفته می شود، رد پایی است که یک عطر پس از اسپری شدن از خود بر جای می ‌گذارد. اگر بخواهیم به شکل دیگری پخش بوی‌عطر را توصیف کنیم، می توان آن را به موج‌ های دریا تشبیه کرد که به صورت نامنظم اما شکیل پشت سر عطر راه می افتند و هر کسی در مسیر آن قرار گیرد را مست خود می‌ کنند. دقت داشته باشید که میزان پخش بوی‌ عطر به استفاده بیش از حد از آن ارتباطی ندارد، بلکه این ترکیبات و اصالت یک عطر است که میزان پخش بوی آن را تعیین می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تفاوت پخش‌بو و ماندگاری عطر به مقاله دیگر ما به نام مراجعه کنید.

قیمت عطر لیبر اینتنس: معنای پخش بوی‌ عطر را زمانی می توانیم، بهتر متوجه شویم که شخصی وارد اتاقی شده و بعد از مدتی از آن جا بیرون می رود، ولی بوی عطرش تا مدتی در آن فضا باقی می‌ ماند. یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در حین باید به آن توجه کنیم دقیقاً همین موضوع است. وقتی از عطری استفاده کنیم که پخش بوی بالایی داشته باشد، ناخودآگاه افراد تا مدتی بعد از رفتن ما با استشمام رایحه عطرمان به یاد ما می مانند. به همین خاطر همیشه توصیه می شود که در اولین ملاقات عاشقانه و حتی قرارهای کاری از عطری استفاده کنید که پخش بوی بالایی داشته باشد، به این ترتیب به سادگی می توانید، تاثیر مثبتی برای طرف مقابل به جای بگذارید.

آب ریختن در عطر, آرایش, افزایش خط بوی عطر

چگونه پخش بویعطر خود را بالا ببریم؟

خرید عطر جورجیو آرمانی: درست است که در ابتدای این مطلب و در تعریف پخش بوی‌عطر گفته شد که اصل بودن یک عطر می تواند، نشان دهنده بالا بودن پخش بوی آن باشد، اما با این حال همیشه هم نمی ‌توان پخش بوی پایین عطر را گردن غیراصل بودن عطر انداخت. توجه داشته باشید که عوامل دیگری هم می توانند در پخش‌بوی بالای یک عطر دخیل باشند. این بخش از مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید تا بتوانید به ساده ترین شکل ممکن، پخش بوی‌عطر خود را بالا ببرید.

 چگونه می توان پخش بوی عطر را کم کرد؟

اکنون که دانستید، چگونه می توان پخش‌بوی یک عطر را بالا برد، به این سوال می رسیم که چطور می توان پخش بوی ادکلن را کم کرد؟ چنین سوالی شاید کمی عجیب به نظر برسد. اصلا چرا باید بخواهید که پخش بوی عطر را کاهش دهید. اما ممکن است، گاهی اوقات در محیطی قرار بگیرید که نباید بوی عطر زیاد از حد به مشام برسد، یا این که وارد محیطی شوید که در آن شخصی بیمار حضور دارد و بوی عطر هر چند هم که دلپذیر و شیرین باشد، باعث ایجاد مزاحمت برای او می شود. در چنین مواقعی و برای کاهش پخش بوی‌عطر، تنها کافی است مقداری پنبه برداشته و آن را به الکل آغشته کنید، سپس پنبه الکلی را به محلی که عطر روی آن اسپری شده، بزنید. در واقع آن را پاک کنید! الکل باعث از بین رفتن پخش بوی ادکلن شده و ماندگای آن را کاهش می دهد.

در صورت تمایل می توانید عطر مخصوص خود را با پخش‌بوی بالا، به راحتی و در منزل بسازید. برای این کار می توانید از ویدئوی زیر کمک بگیرید.

سوالات متداول

پایان بخش این مطلب پاسخ به سه مورد از رایج ترین سوالات در خصوص پخش بوی‌عطر خواهد بود.

خیر؛ پخش بوی‌عطر با ماندگاری آن به هیچ عنوان یکی نیست و کاملا در مقابل یکدیگر هستند. این مسئله به این معناست که اگر بخواهید، عطر شما پخش بوی بالایی داشته باشد، باید قید ماندگاری طولانی آن روی پوستتان را بزنید. در واقع عطرهایی که ماندگاری خیلی زیادی روی پوست بدن دارند، پخش بوی آن ها کمتر است.

عطرهای خیلی خالص؛ با غلظت روغن بیشتر و الکل کمتر، پخش بوی کمتری دارند و در مقابل عطرهایی مثل ادوفرش یا ادوتویلت که غلظت کمتری دارند و در ترکیبات آن ها درصد بیشتری از الکل وجود دارد، خیلی بیشتر در هوا پخش می شوند و رد عطر را در فضا باقی میگذارند. به این نکته توجه داشته باشید که عطرهایی که دارای نت های نعناع هندی، کارامل، وانیل، توت ها و ملون ها هستند، حتما دارای پخش بوی بالایی هستند.

بله؛ با ساده ترین روش ها می توان کاری کرد تا رایحه عطر خیلی بیشتر در هوا پخش شود. تعدادی از این راهکارها در این مقاله عنوان شده است که شما با مطالعه دقیق آن و رعایت کردن آن به راحتی می توانید، پخش بوی‌عطر خود را افزایش دهید.

سخن پایانی

در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر متوجه شدید، پخش بوی عطر چیست. در کنار آن ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا نکاتی را در خصوص بالا بردن میزان پخش بوی‌عطر برای شما بازگو کنیم. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شوند. در پایان تقاضامندیم، چنانچه سوال یا ابهامی در این رابطه در ذهن دارید از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید تا ما بتوانیم پاسخگوی سوالات شما باشیم.