حوادث

پوشش امدادی بیش از ۱۰۰۰ حادثه طی یک هفته از سوی هلال احمر/ امدادرسانی به ۳۱۵۸ نفر

استان گیلان, پوشش, درمان

جمعیت هلال‌احمر کشورمان در اطلاعیه‌ای با اشاره به پوشش امدادی بیش از ۱۰۰۰ حادثه در یک هفته گذشته از امدادرسانی به ۳۱۵۸ نفر در این حوادث خبر داد.

به گزارش مجله سلامتی ایران، جمعیت هلال احمر کشورمان با صدور اطلاعیه‌ای به تشریح ماموریت‌های امدادی این جمعیت که با محوریت سازمان امداد و نجات در یک هفته اخیر انجام شده پرداخت. در این اطلاعیه آمده است:‌

«طی هفته گذشته و از ۲۵ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ در سطح کشور، ۱۰۰۲ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است که نسبت به هفته قبل‌تر خود، شاهد کاهش ۱۹ درصدی در عملیات و خدمات امداد و نجات هستیم. بر پایه اطلاعات ثبت شده طی هفته گذشته با حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر به ۳۱۵۸ نفر خدمات امداد و نجات ارائه شد، ۵۲۶ مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی منتقل، ۹۵۹ مصدوم و بیمار در محل حادثه خدمات درمانی پیش بیمارستانی را دریافت کردند. طی این مدت زمان، ۳۸۰ نفر آسیب دیده و در راه مانده اسکان اضطراری یافتند. بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران با ۱۳۶ عملیات، اصفهان با ۸۰ عملیات و گلستان با ۵۲ عملیات بوده است.

با شروع طرح تابستانی از روز نخست تیرماه، عملیات دریایی، در لیست ارائه خدمات امدادی جعیت هلال‌احمر قرار گرفت. طی هفته گذشته در محیط‌های آبی پنج استان کشور، ۱۰۳ مورد عملیات نجات و امداد توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر به انجام رسیده است که طی این مدت ۲۳ نفر نجات یافته و به مناطق امن، هفت نفر از مصدومین به مراکز درمانی منتقل و ۵۰۷ نفر در محل حادثه درمان شدند. بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران (به دلیل انجام طرح کاهش غریق) با ۹۱ عملیات و گیلان (به دلیل انجام طرح کاهش غریق) با ۹ عملیات بوده است.

از ۲۵ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی ۲۳ استان کشور، ۵۷ مورد عملیات امدادونجات توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است که طی این مدت زمان، ۴۲ نفر نجات یافته و به مناطق امن انتقال، ۷۱ نفر از مصدومین به مراکز درمانی انتقال و هفت نفر در محل حادثه درمان شدند. انجام عملیات امدادی در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی نسبت به هفته گذشته، ۱۵ درصد کاهش داشته است. بیشترین عملیات امدادونجات در استان‌های تهران با انجام هشت عملیات، گیلان با انجام پنج عملیات و اصفهان، البرز و آذربایجان شرقی هر کدام با انجام ۴ عملیات بوده است.

طی هفته گذشته به دلیل شدت بارش‌ها و طغیان رودخانه‌ها به ۳۱۳۵ نفر آسیب‌دیده در استان‌های گیلان و اردبیل خدمات امدادی ارائه شد. طی این مدت زمان، ۱۴۴ نفر از آسیب‌دیدگان در استان گیلان اسکان اضطراری یافتند و سه مصدوم به مرکز درمانی منتقل شدند.»

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تولید محتوای چندرسانه‌ای هستم. توانایی استفاده از تصاویر، ویدئوها و صداها برای جذب و تاثیرگذاری بیشتر را دارم.