نماد سایت مجله سلامتی ایران

پاک کردن لکه شکلات فرش

در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید .. شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید .

پاک کردن لکه, فرش

و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم مجموعه ما می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , بهترین قالیشویی در کرج، ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.

پاک کردن لکه شکلات از روی فرش را قرار است با هم بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید.
یکی از خوراکی‌های خوشمزه‌ای که کودکان و بزرگسالان آن را دوست دارند شکلات است. پس ممکن است مقداری شکلات روی فرش بریزد و آن را کثیف کند. هر فردی برای تمیز کردن شکلات راهی را پیشنهاد می‌کند. اما ما در این مطلب شما را با بهترین روش‌های پاک کردن شکلات از روی فرش آشنا می‌کنیم.

اولین اقدام برای پاک کردن لکه شکلات از روی فرش

برخی افراد وقتی شکلات روی فرش منزل‌شان می‌ریزد، دستپاچه می‌شوند و نمی‌دانند باید چه کار کنند، پس یک دستمال برمی‌دارند و لکه شکلات را پاک می‌کنند. در حالی‌که این کار باعث پخش شدن شکلات می‌شود و شرایط را بدتر می‌کند.
وقتی فرش با شکلات کثیف شد بهترین کار این است که هر چه زودتر با استفاده از یک وسیله مانند قاشق یا چاقو شکلات را از روی فرش جدا کنید.

با برداشتن سریع شکلات از روی فرش از نفوذ آن به قسمت‌های زیرین فرش جلوگیری می‌کنید. البته اگر از چاقو استفاده می‌کنید حتماً مواظب باشید که قسمت نوک تیز چاقو به الیاف فرش آسیبی وارد نکند.
درصورتی‌که شکلات نرم است و برداشتن آن از روی فرش برایتان سخت است می‌توانید از یخ کمک بگیرید. برای این کار چند تکه یخ را داخل یک پلاستیک فریزر بریزید و روی لکه شکلات قرار دهید. سرما باعث انجماد شکلات می‌شود و پاک کردن شکلات از روی فرش را راحت می‌کند.آماده خدمت رسانی به هم شهریان خود در زمینه شست شوی انواع قالی و فرش و موکت می باشد.

استفاده از دستمال خشک برای پاک کردن لکه شکلات از روی فرش

بعد از اینکه اضافه شکلات را از روی فرش جدا کردید، با استفاده از یک دستمال خشک می‌توانید فرش را تمیز کنید. این کار باعث می‌شود الیاف فرش از شکلات پاک شود. چندین بار دستمال خشک را روی فرش بکشید. البته مراقب باشید که با کشیدن دستمال روی فرش شکلات را روی سطح آن پخش نکنید.
پاک کردن شکلات از روی فرش با شامپو فرش

یکی از شوینده‌های مناسب برای پاک کردن لکه شکلات از روی فرش استفاده از شامپو فرش است. یک پیمانه شامپو فرش را با کمی آب سرد مخلوط کرده و دستمال تمیز و سفیدی را به کف این محلول آغشته کنید و سپس روی لکه شکلات بکشید. می‌توانید به جای استفاده از دستمال یک تکه ابر را هم به این ماده آغشته کنید و چندین مرتبه روی لکه فرش بکشید تا لکه شکلات به طور کامل محو شود.
بعد از اینکه لکه شکلات از روی فرش پاک شد با یک دستمال خشک قسمتی را که کثیف شده بود پاک کنید تا رطوبت آن را بگیرد و فرش خراب نشود.
استفاده از شامپو فرش برای پاک کردن لکه‌ها این مزیت را دارد که علاوه بر قدرت پاک کنندگی بالا، موجب آسیب به الیاف فرش نمی‌شود و کیفیت آن را کم نمی‌کند.

پاک کردن لکه شکلات از روی فرش با سرکه سفید

سرکه سفید یک پاک کننده قوی است که به راحتی لکه‌های مختلف مواد غذایی را از روی فرش پاک می‌کند. برای پاک کردن شکلات هم می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید. برای اینکار کمی سرکه سفید را با آب رقیق کنید و روی قسمت کثیف شده فرش اسپری کنید.

سپس چند بار آن قسمت را با یک دستمال سفید و تمیز پاک کنید تا لکه شکلات محو شود.قبل از استفاده از سرکه برای پاک کردن شکلات از روی فرش باید به تهویه مناسب اتاق دقت کنید. چون سرکه بوی تندی دارد و بعد از تمام شدن کار تا چند ساعت بوی آن روی فرش و در اتاق باقی می‌ماند و موجب اذیت شدن برخی می‌شود.اگر به دنبال هستید می توانید با قالیشویی کارن تماس بگیرید و از خدمات حرفه ای ما بهره مند شوید.

پاک کردن لکه شکلات از روی فرش با مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی قدرت پاک‌کنندگی خوبی برای لکه‌های مواد غذایی دارد. حتی اگر لکه‌های مواد غذایی روی فرش یا پارچه باشد باز هم مایع ظرفشویی به خوبی آن را پاک می‌کند. پس می‌توانید روی یک دستمال چند قطره مایع ظرفشویی بریزید و روی لکه بکشید تا رنگ شکلات از بین برود و الیاف فرش تمیز شود.
اگر لکه شکلات روی فرش قدیمی است و به سختی پاک می‌شود می‌توانید یک محلول با آب، مایع ظرفشویی و سرکه سفید درست کنید. این محلول را روی فرش اسپری نموده و آن را با دستمال پاک کنید. اگر چندین مرتبه این کار را تکرار کنید علاوه بر اینکه لکه شکلات تمیز می‌شود، فرش هم درخشان و تمیز خواهد شد.

هیدروژن پر اکسید برای پاک کردن لکه شکلات از روی فرش

یکی دیگر از پاک‌کننده‌های مناسب برای تمیز کردن فرشی که با شکلات کثیف شده، استفاده از هیدروژن پراکسید 3 درصد است. این پاک‌کننده به خصوص برای مواقعی که لکه قدیمی است یا مقدار آن زیاد است و به سختی پاک می‌شود بسیار مناسب است.
برای استفاده از آن می‌توانید پر اکسید هیدورژن را روی لکه فرش اسپری کنید و حدود 15 دقیقه صبر کنید. سپس با یک دستمال تمیز لکه را پاک کنید. مشاهده می‌کنید که لکه به خوبی پاک می‌شود و هیچ اثری از آن باقی نمی‌ماند. برای اطمینان از اینکه الیاف فرش با پراکسید هیدروژن خراب نمی‌شود، می‌توانید هر ده دقیقه یک بار فرش را بررسی کنید تا الیاف آن تغییر رنگ ندهد.
بهتر است هنگام استفاده از این محلول برای پاک کردن شکلات از روی فرش از دستکش استفاده کنید تا پوست دست شما آسیبی نبیند.

خروج از نسخه موبایل