عمومیکسب و کار

پاسپورت دومینیکا و سفر به کانادا

از چه روشهایی میتوان ویزای کانادا را دریافت کرد؟

دومینیکا کجاست. اگر متقاضی دریافتباشید، حتماً دوست دارید بدانید که در صورت داشتن چه شرایطی این ویزا به شما تعلق می‎گیرد. ویزای کشور کانادا به شکل توریستی، تحصیلی و کاری صادر می ‎شود.

افرادی که متقاضی ویزای تحصیلی برای ورود به این کشور هستند، با هدف تحصیل کوتاه مدت یا بلند مدت اقدام می ‎کنند.

این افراد باید مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه داشته باشند و همچنین باید از یک مدرسه، دانشگاه یا مؤسسه‎ ای معتبر دعوت‌نامه‌ای رسمی مبنی بر ادامه تحصیل در آن کشور را داشته باشند (پذیرش).

به طور معمول بعد از ارسال مدارک، پاسخ درخواست ویزا در بازه زمانی 1 تا 6 ماه ارائه خواهد شد.

افراد دیگری هم هستند که می‎توانند از طریق شغلشان ویزای کشور کانادا را دریافت کنند.

در این روش باید توسط هر محلی که افراد برای کار انتخاب کرده‌اند برای آن‌ها دعوت‎نامه رسمی مبنی بر نیاز به شغل و تخصص این افراد صادر شود. برای دریافت از این طریق نیز فرد متقاضی باید مدرک زبان‏ های انگلیسی یا فرانسه را داشته باشد.

یکی دیگر از رایج‎ترین راه‎ های دریافت ویزای این کشور ویزای توریستی است.

این ویزا برای افراد با هدف بازدید کوتاه مدت از این کشور صادر می ‎شود.

فرد متقاضی که بتواند این نوع ویزا را دریافت کند، می‎تواند با هر بار ورود تا سقف 6 ماه، در این کشور اقامت داشته باشد.

با توجه به این که کشور کانادا مقصد مهاجران بسیاری از تمام کشورهای جهان بوده است، به یک باره در سال 2019 تعداد و آمار درخواستی ویزا برای کانادا بیش از پیش افزایش یافت.

به نقل از investdominica.com افزایش بی سابقه درخواست پناهندگی در سال 2019 توسط ایرانیان به واسطه داشتن ویزای توریستی یا تحصیلی، موجب عدم اعتماد کنسولگری و سفارت کانادا جهت صدور ویزا برای ایرانیان شد. کار به جایی رسیده بود که دادگاه‏ های این کشور مملو از ایرانی‏ هایی بود که می‏ خواستند به هر ریسمانی چنگ بی ندازند و درخواست پناهندگی بدهند تا در این کشور زندگی کنند.

از همان سال هم قوانین این کشور برای گرفتن بسیار دشوار شد و آمار ریجکتی پرونده‌های ایرانی افزایش یافت. بسیاری از ایرانیان با سابقه داشتن چندین ویزای شنگن و ویزای انگلستان و سفرهای پی در پی نیز موفق به دریافت ویزای کانادا نشدند.

ویزای کشور کانادا

روشی منحصر به فرد برای دریافت ویزای کانادا

شرایط دریافتآنقدر سخت شده که گرفتن آن برای متقاضیان تبدیل به آرزو شده است.

حتی در حال حاضر هم که شرایط کرونا تغییر کرده است و کشورهایی مانند کانادا دروازه خود را به روی گردشگران و احیاناً مهاجران گشوده‎اند، باز هم همان قوانین سخت برای گرفتن ویزای این کشور در حال اجرا هست.

حتی در مواردی مشاهده شده است که شخص متقاضی ویزای این کشور تمام مدارکش از جمله مدارک مالی و شغلی‎اش آماده بوده، اما این کشور درخواست او را برای ویزا قبول نکرده است.

در این میان افرادی با شغل‎های کلیدی مانند پزشکی، مهندسی و متخصصانی هم وجود دارند که نتوانسته‎اند با تخصصشان دروازه این کشور را به روی خود باز کنند.

با همه این‎ها و با وجود شرایط سختی که برای گرفتن ویزای این کشور وجود دارد، هنوز هم می‎توان کورسوی امیدی به گرفتن ویزا داشت.

یکی از راه‌های دست یافتن به اقدام از طریق ویزای توریستی با داشتن است.

یعنی همین که فرد متقاضی بتواند مدارک توریستی خود را کامل کند، بیشتر راه را طی کرده است.

مدارک توریستی تنها شامل بیمه مسافرتی، برنامه سفر، رزرو هتل و بلیت پرواز و دعوت‎نامه (که از طرف اقوام درجه یک یا شرکت‌های معتبر صادر شده باشد) می‎شود.

این ویزا در کمتر از دو هفته طبق قوانینی که سایت اداره مهاجرت کانادا برای دریافت ویزا اعلام کرده است، برای فرد صادر می‎شود.

این ویزا ده ساله است و در دست داشتن آن به این معنا است که فرد می‌تواند ده سال با خیال آسوده در این کشور تردد داشته باشد بدون این که با مشکل قانونی مواجه شود.

در واقع، برای این که فرد بتواند این ویزا را دریافت کند، پیش از آن باید موفق به دریافت پاسپورت کشور دومینیکا شده باشد. کسی که و شهروندی آن را به دست می‎آورد، می‏تواند ویزای ده ساله کانادا را بگیرد و این به این معناست که به مدت ده سال بدون هیچ مشکلی می‎تواند به کانادا تردد داشته باشد.

دومینیکا کجاست؟

حالا که شرایط دریافت را دانستید، شاید دوست داشته باشید بدانید که .

دومینیکا جزیره‎ای است که در دریای کارائیب واقع شده است. جزیره‎ای که ساکنانش به زبان‎های انگلیسی و فرانسه صحبت می‎کنند.

ارزش پاسپورت دومینیکا, اقامت, اقامت انگلیس با پاسپورت دومینیکا

گرفتن پاسپورت این جزیره شرایط سخت و پیچیده‎ای ندارد؛ یعنی، تنها در مدت کمتر از شش ماه بدون نیاز به مدرک زبان، سوابق مدیریتی و حضور فیزیکی صادر می‎شود.

دومینیکا تنها کشوری در دنیا است که برای صدور پاسپورت به ایرانیان مشکلات پیچیده‎ای ندارد.

فقط تابعیت ایرانی داشتن با قصد تجارت بین‎المللی برای این کشور کفایت می‎کند. کشورهای دومینیکا و سنت کیتس، سنت لوسیا و گرنادا جزو کشورهایی در جهان هستند که از طریق سرمایه‌گذاری تابعیت آن کشور را در مدتی بسیار کوتاه اعطا می‎کنند.

با توجه به تحریم‎های صورت گرفته در حال حاضر تنها کشوری که ایرانیان می‏توانند اقدام به دریافت پاسپورت آن از طریق سرمایه‎گذاری یا کمک بلاعوض کنند، دومینیکا می ‎باشد

در واقع، داشتن پاسپورت این کشور به معنای زندگی کردن در این کشور نیست، بلکه تنها راهی است که رفتن و اقامت به کشورهای دیگر مانند کانادا را هموار می‌کند.

دو اصطلاحی هستند که این روزها در کنار هم زیاد قرار می‎گیرند.

از آنجا که راه ورود به کانادا از این جزیره کوچک، می‎گذرد، بهتر است اگر راه‎های دیگر برای وارد شدن به کانادا را امتحان کرده اما نتوانسته اید پاسخ مثبت بگیرید، این راه قانونی را هم امتحان کنید و علاوه بر داشتن تابعیت مادام العمر دومینیکا که امکان سفر به سراسر اروپا بدون ویزا را به شما می‎دهد، ویزای چند بار ورود 10 ساله کانادا را نیز دریافت کنید.

منبع : thecommonwealth.org