اقتصادی

وجود مشوق‌ها موجب استقبال از خودروهای برقی شد/ برقی‌ها ارزان‌تر از بنزینی‌

با توجه به استقبال خوب صورت گرفته از طرح فروش خودروهای برقی وارداتی، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشوق‌های در نظر گرفته شده توسط وزارت صمت برای عرضه‌ این خودروها، نظیر برداشته شدن محدودیت‌های ثبت‌نام، تعرفه صفر و… و البته قیمت پایین‌تر نسبت به خودروهای بنزینی را دلیل استقبال از خرید خودروهای برقی عنوان کرد.

به گزارش مجله سلامتی ایران، اولین طرح فروش یکپارچه‌ خودروهای برقی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، هفته گذشته در حالی اجرایی شد که استقبال از آن بسیار خوب بود؛ به گونه‌ای که بالغ بر ۲۵ هزار نفر برای تنها سه مدل خودرو ثبت درخواست کرده و بیش از ۱۴۰ هزار نفر در مجموع ثبت‌نام کردند. 

حسن کریمی سنجری- مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت، معدن و تجارت- در گفت‌وگویی ویدئویی، در این رابطه اظهار کرد: خودروهای برقی از منظر شورای رقابت تحت عنوان خودروهای رقابتی معرفی شدند، بنابراین تمام محدودیت‌های فروش خودروهای بنزینی در مورد خودروهای برقی برداشته شد.

وی افزود: استقبال خوبی هم که از خرید این خودروها صورت گرفت، به دلیل مشوق‌هایی است که وزارت صمت برای عرضه‌ خودروهای برقی قائل شده است؛ از جمله اینکه تعرفه این خودروها به شدت پایین آمده و صفر درصد است؛ بنابراین قیمت این خودروهای برقی در مقایسه با قیمت خودروهای مشابه بنزینی، پایین‌تر است. ضمن اینکه، قیمت‌گذاری این خودروها، توسط  سازمان حمایت و بر اساس شیوه‌ای که این سازمان تعریف کرده و بر اساس جدوال هزینه‌هایی که شرکت‌های عرضه‌کننده برای خرید و تامین خودروها تا مقصد، متحمل می‌شوند، قیمت محاسبه و مشخص می‌شود.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.