عمومیکسب و کار

وجود آینه در اتاق خواب

بیشتر افراد اتاق خواب را تنها جایی در خانه می دانند که از آن انتظار آسایش و آرامش دارند، اما بی توجهی به مواردی که بر روح و روان آنها تأثیر منفی می گذارد، مانع از خواب سریع و راحت یا آرامش و آسایشی می شود که آرزو و انتظار دارند. رسیدن برخی از آنها را در زیر بخوانید و برای گذراندن زمان راحت تری در اتاق خواب از آنها استفاده کنید.

این وسایل را از اتاق خواب خود بردارید

اگر خواب عمیق و آرام در طول شب برای شما مهم است و می خواهید هر روز صبح با انرژی و نشاط کافی برای اجرای برنامه های خود بیدار شوید، توصیه های ما را دنبال کنید. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که وجود تلویزیون، کامپیوتر، وسایل ورزشی مانند تردمیل در اتاق خواب یکی از بزرگترین موانع برای داشتن یک خواب آرام و عمیق است. این وسایل یا وسایل دیگری که به نوعی با کار، اوقات فراغت یا ورزش مرتبط هستند، مانع از تمرکز شما بر روی موضوع خواب می شوند و در نتیجه انرژی خواب را از فضای اتاق خواب شما حذف می کنند. آرامش، سکوت و تمرکز از جمله عواملی هستند که به شما کمک می کنند تا خواب راحت و عمیقی داشته باشید. خوابی که علاوه بر سلامتی، نشاط و طول عمر شما را تضمین می کند.

چوب یا فلز؟

بسیاری از کارشناسان معتقدند تخت های چوبی برای استراحت و خواب شبانه مناسب تر از تخت های فلزی هستند. زیرا فلز به دلیل طبیعت سرد و خشن خود باعث انتقال سرما به بدن انسان می شود و در نتیجه بر عمق و کیفیت خواب انسان تاثیر نامطلوب می گذارد. چوب در حالی که برگرفته از طبیعت است، انرژی، شادی، گرما و لطافت را برای انسان در هنگام خواب به ارمغان می آورد و مناسب ترین ماده برای سرویس خواب برای کودکان و بزرگسالان محسوب می شود.

شما باید یک پنجره داشته باشید

هرگز اتاق بدون پنجره را برای اتاق خواب خود انتخاب نکنید. این اتاق به چند دلیل نامناسب ترین انتخاب برای اتاق خواب شماست. یکی از مهم ترین عواملی که این اتاق را به بدترین انتخاب تبدیل می کند، حذف تهویه هوا در اتاق است. بنابراین، بدون پنجره، اتاق از هوای آزاد و غنی از اکسیژن قطع می شود و نمی توان اکسیژن را در طول روز به اتاق خواب رساند. بنابراین، در شب هنگام خواب، اکسیژن کافی وجود ندارد. علاوه بر این، نبود پنجره در اتاق خواب، نور اتاق را دشوار می کند و فرد را از نور طبیعی خورشید محروم می کند. هر دوی اینها، اکسیژن و نور خورشید، برای خواب مناسب ضروری هستند.

بگذارید نور در چشمان شما بدرخشد

مناسب ترین نور برای اتاق خواب به گونه ای است که نور در این فضا بتابد تا چشم افراد را جهت ندهد. یعنی این نور به چشم فردی که نیاز به استراحت دارد آسیب نمی رساند. بنابراین در اتاق خواب مخصوصاً زمانی که به زمان خواب نزدیک است نمی توان از نور لامپ های معمولی استفاده کرد بلکه باید از نورهای ضعیف مانند نور شمع استفاده کرد. برای این منظور می توانید از لامپ های طراحی شده با دستگیره های چرخشی استفاده کنید. با چرخاندن این کلیدها می توانید نور لامپ را در حد یک شمع تنظیم کنید. هنگام استفاده از نورهای گرم مانند لامپ های زرد مراقب باشید.

یک آینه در اتاق خواب وجود دارد.

نکته مهم دیگر این است که از آینه در اتاق خواب خود استفاده نکنید یا جایی را انتخاب کنید که در حالی که روی تخت خود دراز کشیده اید چهره خود را در آینه نبینید. کارشناسان بر این باورند که ایجاد مکانی برای نظارت بر خود در هنگام خواب باعث می‌شود افراد در هنگام خواب خواب خود را از دست بدهند و این احساس که شخص سومی هنگام خواب آنها را تماشا می‌کند می‌تواند گاهی در ذهن افرادی که در اتاق خواب استراحت می‌کنند تقویت شود. همه اینها باعث می شود فرد تمرکز و آرامش خود را در هنگام خواب از دست بدهد.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.