بین الملل

واکنش رسانه‌های صهیونیستی به عملیات تل‌آویو؛ شکست امنیتی بزرگی است

تیراندازی, جنگ, رسانه

به گزارش از خبرگزاری سما فلسطین، کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی گزارش داد، آنچه در تل آویو رخ داد شکست امنیتی بزرگی است. فلسطینی که این عملیات را انجام داد، تحت تعقیب ارتش بود و ارتش نتوانست او را پیدا کند.

این رسانه افزوده است: همه مقامات امنیتی باید توضیح دهند که چگونه یک مسلح تحت تعقیب که از قبل برای سیستم امنیتی شناخته شده بود، از قلب اردوگاه جنین به قلب تل آویو راه یافت.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نیز گزارش داد، «کامل ابوبکر» عامل این عملیات توسط ارتش و سرویس امنیتی شاباک تحت تعقیب بود و برخلاف عاملانی که بدون داشتن سابقه عملیاتی را انجام دادند، توانست به سیستم امنیتی نفوذ کند.

در همین رابطه «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در توضیح این عملیات، گفت: از یک حمله بزرگ جلوگیری شد و با تروریست‌ها و کسانی که آنها را می‌فرستند برخورد می‌کنیم.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیوینستی هم هوشیاری گشت امنیتی تل آویو و خنثی کردن یک عملیات بسیار بزرگتر را ستود و افزود که نیروهای امنیتی به حساب همه کسانی که جان ما را تهدید می‌کنند، خواهند رسید.

در همین رابطه، شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد: پس از یک ماه وقفه، کابینه فردا تشکیل جلسه می‌دهد تا درباره تنش‌ها در لبنان و فلسطین بحث و گفت وگو کند.

این شبکه افزوده است: این واقعیت که عامل عملیات تل آویو اهل جنین بود، ممکن است سیستم امنیتی را به تصمیم گیری برای فعالیت مجدد ارتش (رژیم) اسرائیل در اردوگاه جنین ترغیب کند.

عصر امروز (شنبه)، تیراندازی در منطقه «نحلا بنیامین» در مرکز شهر تل آویو انجام شد که در نتیجه آن یک افسر پلیس صهیونیستی به هلاکت رسید و ۲ نفر دیگر زخمی شدند.

پایگاه خبری روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که مجری عملیات تیراندازی در تل آویو که جوانی ۲۷ ساله است، وصیتنامه همراه خود داشته و ظاهرا به قصد گرفتن انتقام حمله روز گذشته شهرک‌نشینان اسرائیلی به روستای برقه که به شهادت یک فلسطینی منجر شد، دست به این عملیات زده است.

منابع عبری‌زبان گزارش دادند که مجری علمیات تیراندازی در تل آویو به ضرب گلوله نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

310310

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.