استان ها

واریز بیعانه فروش خودرو بهانه‌ای برای کلاهبرداری

واریز بیعانه فروش خودرو بهانه‌ای برای کلاهبرداری

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان از پرونده کلاهبرداری یک میلیارد ریالی در پی واریز بیعانه توسط شهروند سیرجانی به منظور خرید خودرو در سایت دیوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مجله سلامتی ایران؛ سرهنگ مرتضی امیرسبتکی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت یک شهروند سیرجانی و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری یک میلیارد ریالی که در سایت دیوار طعمه شده است، پرونده کلاهبرداری تشکیل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان در ادامه افزود: شاکی در اظهارات ابتدایی خود چنین گفته که به دنبال خرید خودرو در سایت دیوار، آگهی خودرویی با قیمت مناسب را مشاهده می‌کند و پس از هماهنگی با شخص آگهی دهنده مبلغ یک میلیارد ریال به عنوان بیعانه در چند مرحله به حساب او واریز می‌کند اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی فروشنده دیگر پاسخگو نبوده و شاکی متوجه کلاهبرداری از او می‌شود.

او تصریح کرد: شاکیان در سایت دیوار با آگهی مواجه شده که جهت خرید با آگهی دهنده تماس گرفته سپس او با ارائه شماره کارت و دریافت بیعانه جهت دریافت آدرس و ارسال بار اعتماد مشتری را جلب می‌نمود.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان گفت: بر اساس هشدارهای ارائه شده درسایت‌های تبلیغاتی، این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکى و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند و در خریدهای آنلاین از پرداخت بیعانه خودداری کرده و حتما از گزینه پرداخت درب منزل استفاده کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف