بین الملل

نظافت منزل با حرفه‌ای‌ترین دستگاه‌های نظافتی

تولید, حیوانات خانگی, سال نو

به گزارش خبرگزاری آنا، نظافت منزل با حرفه‌ای‌ترین دستگاه‌های نظافتی ؛ صرف نظر از جغرافیا، یکی از سنت‌های سال نو در بیشتر کشورها، نظافت کامل منزل است. احتمالا تاریخچه خانه تکانی در ایران به زمان باستان برمی‌گردد.

از بین بردن آلودگی‌ها و آماده شدن برای سال جدید، یکی از آیین‌های نوروز است. این کار از حدود یک ماه قبل از سال نو شروع شده و تا قبل از سال نو به پایان می‌رسد.

بسیاری از افراد عادت به تمیز کردن و آماده سازی خانه برای سال جدید را دارند. یکی از این سنت‌ها، نظافت خانه قبل از شروع سال جدید است که به اصطلاح خانه تکانی گویند.

برخی بر این باورند که تمیز کردن خانه باعث می‌شود زندگی رنگی تازه بگیرد. تمام آلودگی‌ها و کثیفی‌های سال پیش، به سال جدید ورود نکند.

دلایل استفاده از دستگاه‌های نظافتی با کیفیت

شاید به ظاهر نظافت کاری تخصصی محسوب نشود، اما استفاده از دستگاه‌ها و وسایل تخصصی نظافتی، همین کار ساده را بهبود می‌بخشد.

دستگاه‌های نظافت خانگی، تنوع بسیار بالایی داشته به همین منظور برای هر نیاز نظافتی، می‌توان از دستگاهی تخصصی استفاده کرد. استفاده از دستگاه‌های تخصصی، مزایای بسیار زیادی دارد.

دستگاه‌های نظافت خانگی تنوع بسیار بالایی دارد. امروزه برای هر نیاز نظافتی، دستگاهی مختص به آن طراحی و تولید شده که با استفاده از این دستگاه‌ها، عمر مفید وسایل خانه بالا می‌رود.

دستگاه‌های حرفه‌ای نظافت خانگی

برای نظافت منزل یا محیط‌های کاری، می‌توان از این دسته‌بندی دستگاه‌ها استفاده کرد. این دستگاه‌های نظافتی هر کدام کاربردی مشخص داشته و برای کاربری خاصی طراحی و تولید شده است.

ما در این مقاله برخی از دستگاه‌های تخصصی نظافت خانگی را معرفی می‌کنیم.

در سال‌های اخیر جاروی شارژی به یکی از پرکاربرترین دستگاه‌های نظافتی تبدیل شده است. در خانه‌ای که بچه یا حیوانات خانگی وجود دارد، داشتن جاروی شارژی مزیتی بزرگ به حساب می‌آید.

جاروی شارژی برای نظافت سریع و محدود طراحی شده و همچنین نظافت فضاهایی با دسترسی سخت را امکان پذیر می‌کند. داشتن یک جارو شارژی در کنار جاروبرقی در خانه بسیار کاربردی است.

  • زمین‌شوی خانگی

زمین‌شوی خانگی، یکی از دستگاه‌های پرکاربرد و در عین حال جمع و جور در فضای خانه است. این دستگاه برای نظافت انواع سطوح سخت مناسب است و نظافتی بی دردسر را امکان پذیر می‌کند.

این دستگاه مخزن آب داشته و با استفاده از مواد شوینده می‌توان نظافتی راحت را تجربه کرد. پس از استفاده، تمامی قسمت‌های دستگاه را می‌توان شست تا برای استفاده بعدی آماده شود.

  • شیشه‌شوی خانگی

با استفاده از شیشه‌شوی خانگی، شستن شیشه‌ها به سرعت و به راحتی انجام می‌گیرد. در این دستگاه یک مخزن تعبیه شده که ماده شوینده در آن ریخته می‌شود.

ماده شوینده، روی سطح شیشه اسپری شده و پس از آن با تیغه یا پد، شیشه تمیز می‌شود. این دستگاه برای خانه‌های پنجره‌ دار، بسیار مناسب و کاربردی است.

  • بخارشوی خانگی

بخارشوی‌های خانگی، یکی از پرکاربرترین دستگاه‌های نظافت خانگی به حساب می‌آید. بخارشوی‌ها، دارای مخزن آب بوده که پس از گذشت مدتی پس از روشن شدن دستگاه، آب داخل مخزن داغ شده و با استفاده از بخار تولید شده، نظافت انجام می‌گیرد.

بخارشوی، دستگاهی مناسب برای از بین بردن لکه‌های آلودگی و همچنین میکروب‌ها و ویروس‌ها است. استفاده از این دستگاه‌ برای ضدعفونی محیط نیز کاربری دارد.

برخی از مدل‌های بخارشوی، دارای سیستم مکش نیز هستند که از آنها، می‌توان برای نظافت مبل، تشک یا فرش استفاده کرد.

برای استفاده از بخارشوی، ‌نیازی به مواد شوینده نیست. این دستگاه‌ها تنها با به کارگیری از بخار آب نظافت را انجام داده و محیط را ضدعفونی می‌کند.

بهترین زمان استفاده از بخارشوی، پس از جاروکشیدن است.

  • جاروبرقی خانگی

جاروبرقی، وسیله‌ای است که در همه خانه‌ها یافت می‌شود. این دستگاه پرکاربرد، انواع متنوعی دارد. یکی از دسته‌بندی‌های بسیار پرکاربرد این دستگاه‌ها، جاروبرقی آب و خاک است که توان مکش آلودگی‌های تر و خشک را همزمان دارد.

توان مکش جاروبرقی‌ها با یکدیگر متفاوت بوده به همین دلیل قدرت و مشخصات جاروبرقی باید با توجه به نیاز کاربر انتخاب شود.

با استفاده از جاروبرقی آب و خاک، می‌توان تمامی آلودگی‌های خشک و تر را در محیط جمع‌آوری کرد.

  • کارواش خانگی و نیمه صنعتی

کارواش خانگی یا واترجت، برای افرادی که خانه حیاط‌دار دارند، بسیار مناسب است. با استفاده از این دستگاه، می‌توان بدون نیاز به مواد شوینده و تنها با استفاده از فشار قوی آب، آلودگی‌های محیط را پاک کرد.

آلودگی‌های موجود در بطن، شیارها و درزهای حیاط و فضاهای باز را تنها با استفاده از این دستگاه می‌توان از بین برد.

همانطور که از اسم دستگاه مشخص است، یکی دیگر از کاربردهای دستگاه، شستشو وسایل نقلیه می‌باشد. مکانیزم این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که تمیز کردن و شستشو وسایل نقلیه، وسایل حیاط و دیگر وسایل مشابه را امکان پذیر می‌کند.

  • فرش، مبل و سرامیک‌شوی

یکی از پرکاربردترین محصولات نظافت خانگی، فرش، سرامیک و مبل شوی است. این دستگاه کاربردهای متفاوتی دارد. یکی از مزایای استفاده از این دستگاه آن است که در صورت نیاز و با غیرفعال کردن پاشش آب، دستگاه به جاروبرقی آب و خاک تبدیل می‌شود.

مکانیزم استفاده از این دستگاه، پاشش و مکش همزمان بوده که در این حالت آب مکش شده در مخزنی جداگانه جمع می‌شود. اگر برای شستشو مبل و فرش به جای استفاده از این دستگاه از بخارشوی استفاده کرد، مبل و فرش آسیب می‌بیند و ممکن است دیگر قابل استفاده نباشند.

برای مثال آب به اسفنج مبل نفوذ کرده و در صورت عدم توان مکش آب اضافی، اسفنج کوچک می‌شود و آسیبی جدی وارد می‌شود.

به همین منظور، استفاده از این دستگاه بسیار منطقی بوده و توصیه می‌شود که در کنار وسایل ضروری خانه، دستگاه فرش، سرامیک و مبل‌شوی نیز خریداری شود.

استفاده از دستگاه‌های تخصصی نظافتی در شرکت‌های خدمات نظافتی

در ایام قبل از عید نوروز، بسیاری نظافت منزل و محل کار را به شرکت‌های خدمات نظافتی می‌سپارند. این شرکت‌های خدمات نظافتی، موظف هستند که از بهترین ابزار و مواد شوینده استفاده کنند.

با پیشرفت دستگاه‌های نظافتی، این شرکت‌ها هم ناگزیر به استفاده از جدیدترین و بهترین دستگاه‌های نظافتی هستند.

برخی از محصولات بخش خانگی با داشتن موتوری قدرتمند، برای استفاده‌های تخصصی‌تر استفاده می‌شوند. این محصولات برای کاربری در محیط‌های نسبتا بزرگ استفاده می‌شوند.

برای مثال از دستگاه مبل‌شوی و فرش‌شوی Puzzi، می‌توان کاربری بسیار تخصصی و حرفه‌ای انتظار داشت. با استفاده از دستگاه‌های نظافت تخصصی، می‌توان انواع سطوح را نظافت کرد.

در آخر باید خاطر نشان شد، که استفاده از دستگاه‌های نظافت تخصصی در فرآیند خانه تکانی کاربرد بسیار زیادی دارند. با استفاده از این دستگاه‌ها، شما می‌توانید علاوه بر نظافت عمقی، از خراب شدن وسایل خود جلوگیری کنید.

انتهای رپرتاژ خبری/ 

انتهای پیام/

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.