عمومی

نرخ بیکاری هرمزگان در فصل تابستان برای نخستین بار تک رقمی شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

نرخ بیکاری هرمزگان در فصل تابستان برای نخستین بار تک رقمی شده است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین مهدی دوستی سه شنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان اظهار کرد: تصویب و بازنگری طرح جامع جزیره هرمز انجام شد و با این اقدام مشکلاتی در رابطه با خط حریم ۶۰ متر برای مردم ایجاد شده بود مرتفع خواهد شد.

وی افزود: در شورای توسعه استان در رابطه با ۲۱ طرح اقتصادی مردمی نیز تصمیم گیری شد که می تواند برای ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال داشته باشد.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: بنا بر آخرین آماری که اعلام شده برای نخستین بار نرخ بیکاری استان هرمزگان در فصل تابستان تک رقمی شده است و دست یابی به این مهم حاصل تلاش جمعی همه دستگاه های اجرایی بود چرا که در تابستان ۱۴۰۰ نرخ بیکاری استان حدود ۲۰ درصد بود که در سال گذشته به حدود ۱۱ درصد رسید و در تابستان امسال نیز به ۸.۷ درصد رسیده است.

وی افزود: بر اساس اعلام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با ۲.۸ درصد کاهش رتبه اول کاهش نرخ بیکاری را در کشور کسب کرده است و بیمه بگیران بیکاری استان نیز ۳۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

دوستی تصریح کرد: روند کاهش نرخ بیکاری در استان حتماً باید تداوم داشته باشد و از این رو باید تلاش کنیم تا نرخ بیکاری در سال آینده به ۵ درصد برسد ضمن اینکه از این پس باید تمرکز بیشتری روی افزایش سطح اشتغال بانوان و تحصیل کردگان شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به موفقیت های آموزش و پرورش هرمزگان در سطح کشور گفت: امسال حدود ۵۴ درصد از دانش آموزان استان در رشته های مهارت محور مشغول به تحصیل شده اند که از این حیث نیز استان حائز رتبه نخست در کشور شده است و ضرورت دارد در تداوم این مسیر برای تطبیق بیشتر سرفصل های درسی با نیاز صنعت و باز کردن مسیر ادامه تحصیل هنرجویان برنامه ریزی شود.

تاکید بر پروژه های پیشران استان در حوزه های کشاورزی شیلات صنعت و معدن پیگیری اجرای طرح مولدسازی تداوم توسعه بندری استان تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن و تلاش برای کیفیت زیست شهری مردم از دیگر تأکیدات استاندار هرمزگان در این جلسه بود.