بین الملل

نخست‌وزیر عراق موفقیت طرح زیارت اربعین را اعلام کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله سلامتی ایران، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق، امروز (چهارشنبه، ۶ سپتامبر)، با ارسال پیامی به نیروهای امنیتی، عتبات عالیات و شهروندان موکب دار، از موفقیت آمیز بودن زیارت اربعین امام حسین (ع) خبر داد.

به نوشته وبگاه «السومریه نیوز»، السودانی، اعلام کرد: از کربلای معلی و مرکز بخشش، سربلندی و اتحاد، به نیروهای امنیتی، وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها، عتبات و موکب داران که به موفقیت مراسم اربعین کمک کردند و عالی‌ترین نمونه‌ از سخاوت بی‌نظیر را رقم زدند درود می‌فرستیم».

 

اربعین, اربعین حسینی, عراق

 

وی افزود: «شهر امام حسین (ع)، میزبان میلیون‌ها زائر از داخل و خارج کشور بود..خداوند عراق و عراقی‌ها را حفظ کند و از خداوند سبحان و متعال می خواهیم به ما امنیت، آرامش و عشق عنایت فرماید».

این در حالی است که شب گذشته نیز، نشست پیگیری اجرای طرح خدماتی و امنیتی زیارت میلیونی اربعین حسینی (ع)، به ریاست نخست وزیر عراق و با حضور وزرای کشور، برق، بهداشت، استاندار کربلا و شماری دیگر از مسؤولان برگزار شد. السودانی در این نشست بر تلاش همه ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی در چارچوب طرح واضح اربعین تاکید کرد و گفت که دولت،  همه امکانات را برای ارائه خدمات به شهروندان در هر مکان و شرایطی ارائه کرده است. 

السودانی ضمن تقدیر از فداکاری نیروهای امنیتی و ادارات دولتی و نقش شهروندان و موکب‌داران در مسیر حرکت زائران تا کربلای معلی، خواستار تداوم این همکاری تا بازگشت آخرین زائر شد. 

وی در این نشست همچنین در جریان طرح‌های راهبردی کمیته دائمی اربعین برای زیارت های آتی قرار گرفت.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.