نماد سایت مجله سلامتی ایران

نحوه طراحی لیبل و بسته بندی لوازم آرایشی

صنایع کمی وجود دارد که بتوانند به اندازه زیبایی و لوازم آرایشی برای توسعه مشتری های وفادار و سرسختش پتانسیل ایجاد کنند. محصولات آرایشی ماده اصلی در کابینت های حمام در سراسر جهان هستند. تقریباً هر زن و مردی روزانه از محصولات زیبایی استفاده می کند. این بدان معناست که اگر صاحب یک خط تولید لوازم آرایشی و بهداشتی هستید، امکان فعالیت جدی برای شما در هر زمانی وجود دارد. اما همچنین به این معنی است که اگر می خواهید آن تجارت را به دست بگیرید و کسب و کار خودتان را راه بیندازید، باید راهی برای شکستن شلوغی، پرش از قفسه های فروشگاهها به داخل کیف مشتریانتان پیدا کنید و به مشتری ایده آل خود بگویید این محصول برای شما ساخته شده، و بهترین راه برای انجام این کار طراحی لیبل و بسته بندی شما به صورت حرفه ایست.

 

بسته بندی شما اولین چیزی است که می تواند سخت افزارهای زیبایی را طی کند و به سلیقه ی مشتریان برسد. اگر بسته بندی شما توجه آنها را جلب و با آنچه که به دنبال آن هستند صحبت کند، احتمالاً محصول شما را به خانه می برند و امتحان می کنند. اگر نه؟ به احتمال زیاد محصولات شما فقط گرد و غبار قفسه ها را جمع می کند.

اما دقیقاً چگونه بسته بندی را طراحی کنید که مشتری ایده آل شما را به سمت خود بکشاند?

قبل از اینکه با طراحی لیبل و بسته بندی خود شروع کنید، چند مورد وجود دارد که باید به بررسی آن ها بپردازیم:

مشتری ایده آل خود را تعریف کنید

مهم است که بدانید برای چه کسی طراحی می کنید. مشتری ایده آل شما چه کسی است؟ آیا این محصول فقط به دختران اختصاص دارد و یا پسران هم می توانند از آن ها بهره ببرند؟ آیا آنها زنانی با  رنگ پوستی متفاوتی  هستند که آرایش متناسب با رنگ پوست خود را می خواهند؟ و یا آنها مردانی هستند که به دنبال داشتن پوست نرم مثل کودک هستند؟ و همین که بدانید آنها چه کسانی هستند، در یک برند لوازم آرایشی به دنبال چه هستند، چه چیزی توجه آنها را جلب می کند، بهترین راه برای شروع شماست.

شخصیت برند خود را مشخص کنید

همانقدر که هویت مشتری شما مهم است، هویت شما نیز مهم است. برند شما چیست؟ آیا کار شما به مانند Urban Decay ساده و کلاسیک است و یا مثل بابی براون مجلل، یا مثل دیور قابل دسترس و یا به مانند  Wet n Wild،اینکه شما به عنوان یک برند چه کسی هستید و چه شخصیتی را می خواهید برای مشتریان خود ترسیم کنید نشان دهنده ی عناصر طراحی شما در بسته بندی کاریتان در آینده خواهد بود.

مشخص کنید مشتریان ایده آل شما چگونه محصول شما را خریداری می کنند

نحوه فروش محصولات خود را در نظر بگیرید. آیا به صورت آنلاین یا درفروشگاه قصد فروش آن را دارید؟ در بوتیک های کوچک یا در خرده فروشی های بزرگ؟ استراتژی طراحی شما ممکن است بسته به مکانی که کالاهای خود را گلوله باران می کنید تغییر کنند.

یک تابلوی روحیه برای برند خود ایجاد کنید

یک کار عالی که قبل از شروع طراحی باید انجام دهید ایجاد تابلوی روحیه برای نام تجاری خود است. تصاویر، رنگ ها، تبلیغات و هر چیز دیگری را که احساس می کنید شخصیت تجاری شماست را جمع آوری کنید. اینها همانطور که مراحل طراحی را به خوبی پشت سر می گذارید، به عنوان عامل الهام بخشی به شما کمک می کنند.

بگذارید روند بسته بندی لوازم آرایشی به شما الهام دهد

اگر برای طراحی لیبل و بسته بندی خود کمی الهام می گیرید، جایی بهتر از بررسی آخرین روند طراحی لیبل و بسته بندی لوازم آرایشی برای شروع وجود ندارد. پس از دانستن اینکه در حال حاضر از چه روندی استفاده می کنید، می توانید لیبل و بسته بندی هایی ایجاد کنید که به آنچه در حال حاضر برای مشتریان شما مهم است، توجه داشته باشید و از راه درست با آنها صحبت کنید.

به یاد داشته باشید که شما می خواهید ظاهری مدرن و رو به پیشرفت، اما در عین حال جذاب جهانی داشته باشید، بنابراین طراحی بسته بندی شما تا آنجا که ممکن است باید به روز به نظر برسد.

وقتی طراحی خود را در ذهن پروراندید، وقت آن است که شروع به طراحی کنید

بعد از اینکه طراحی سبک نام تجاری خود را با طراح خود بررسی کردید و به آنها اطلاع دادید دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید، می توانید از آنها بخواهید یک مدل طراحی را تهیه کنند. این به شما یک قطعه بسته بندی بتنی می دهد که قبل از نهایی کردن طرح خود باید به آن نگاه کنید.

به محض این که طرح طراحی خود را به دست آوردید، می توانید طرح خود را ارزیابی کنید و ببینید آیا برای محصول شما مناسب است یا خیر. هنگام ارزیابی ماکت خود، از خود بپرسید:

در صنعت زیبایی و آرایشی فرصت های زیادی وجود دارد و با داشتن یک محصول مناسب، بسته بندی و طراحی مناسب، این فرصت برای شما زنده خواهد شد و می توانید خود و کارتان را به جهانیان عرضه کنید. کانون تبلیغاتی هنر گستران آتنا بطور تخصصی در زمینه طراحی لیبل و بسته بندی فعال بوده و میتوانند در این مسیر، همراه شما باشند.

خروج از نسخه موبایل