نماد سایت مجله سلامتی ایران

نحوه سیم‌کشی دوربین مداربسته

هنگام نصب یک سیستم امنیتی کاملا جدید، ممکن است بخواهید سیم های ویدئویی و برق از یک مکان واحد در نزدیکی دستگاه ذخیره سازی (DVR یا NVR) که در زیر نشان داده شده است، داشته باشند ولی باید را داشته باشید.

سیستم های دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP

کابل کشی دوربین‌های تحت شبکه، باید به استانداردها و الزامات مربوطه توجه ویژه‌ای داشته باشید تا نصب ایمن و عملکرد بهینه داشته باشید. در ادامه، به برخی از استانداردها و نکات اساسی که در کابل کشی دوربین‌های تحت شبکه باید رعایت شوند، اشاره می‌کنم:

  1. استفاده از کابل‌های مناسب:
    • از کابل‌های Ethernet با کیفیت مناسب (مثل Cat5e یا Cat6) برای انتقال داده‌ها استفاده کنید.
    • در صورت استفاده از PoE (Power over Ethernet) برای تغذیه دوربین‌ها، باید از کابل‌های دارای قدرت مناسب برای تامین برق استفاده شود.
  2. رنگ کابل‌ها:
    • در شبکه‌های ساختمانی معمولاً از کابل‌های کات 5e یا کات 6 استفاده می‌شود که دارای چهار زوج سیم می‌باشد. رنگ‌های استاندارد برای این کابل‌ها به ترتیب عبارتند از: آبی (Blue)، آبی تیره (Dark Blue)، نارنجی (Orange)، نارنجی تیره (Dark Orange)، سبز (Green)، سبز تیره (Dark Green)، قهوه‌ای (Brown) و قهوه‌ای تیره (Dark Brown).
    • هر یک از این رنگ‌ها برای یک زوج سیم در کابل استفاده می‌شوند.
  3. توجه به الزامات PoE:
    • اگر از PoE برای تغذیه دوربین‌ها استفاده می‌کنید، باید از کابل‌های مناسبی که از نظر توان برق قابل پشتیبانی هستند (معمولاً Cat5e یا Cat6) استفاده کنید.
    • برق مصرفی هر دوربین را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که سیستم PoE شما قادر به تامین توان لازم برای تمام دوربین‌ها است.
  4. استفاده از لوله‌ها و حفاظت‌ها:
    • در محیط‌های خارجی یا شرایطی که کابل‌ها به خطر از نظر مکانیکی یا آب و هوا قرار دارند، باید از لوله‌های PVC یا محافظ‌های مقاوم استفاده کنید تا کابل‌ها را محافظت کنید.
  5. تست کابل‌ها:
    • بعد از نصب، تست‌های مختلفی برای اطمینان از صحت اتصالات و کیفیت کابل‌ها باید انجام شود. این تست‌ها ممکن است شامل تست کانتینیویتی (Continuity)، تست شیار (TDR) و تست نویز باشد.
  6. رعایت الزامات ایمنی الکتریکی:
    • اگر کابل‌های برق و اتصالات الکتریکی در کابل کشی دوربین‌ها وجود دارند، باید الزامات ایمنی الکتریکی مرتبط را رعایت کنید تا جلوی حوادث الکتریکی را بگیرید.
  7. رعایت استانداردهای محلی و منطقه‌ای:
    • در نهایت، همیشه به استانداردها و مقررات محلی و منطقه‌ای مربوط به نصب سیستم‌های دوربین مداربسته داهوا تحت شبکه توجه کنید و آنها را رعایت کنید.

اجرای سیم کشی دوربین مداربسته

اکنون وقت آن است که کابل خود را اجرا کنید. در زیر 2 شیوه محبوب را پوشش خواهد داد.

شیوه1: کابل خود را از طریق اتاق زیر شیروانی خود نصب کنید و دوربین های خود را به سوفی وصل کنید. این یک گزینه نصب معمول است، به شما اجازه دسترسی به اتاق زیر شیروانی خود را می دهد و طاقچه های خود را نیز در دسترس است.اولا شما باید محل ضبط ضبط و منبع تغذیه را انتخاب کنید. بعضی از آنها به سادگی آنها را در یک دفتر یا یک اتاق در خانه خود قرار می دهند.

دیگران ترجیح می دهند که آنها را در یک مکان امن تر از قبیل قفسه بندی، پنهان در گنجه یا حتی در اتاق زیر شیروانی خود قرار دهید(این مدل از سیم کشی دوربین مداربسته متناسب با محل پروژه میبایست انتخاب شود).تصویر زیر ضبط کننده و منبع تغذیه را در داخل یک خانه نشان می دهد. سیم های برق و تصویری دیوار را به اتاق زیر شیروانی می رسانند تا محل مورد نظر دوربین قرار بگیرد و از یک سوراخ کوچکی در پشت دیوار نصب شود.

2: گزینه دیگری این است که کابل خود را از طریق یک دیوار بیرونی اجرا کنید و سپس از یک کانال در خارج از ساختار خود استفاده کنید تا کابلهای خود را از یک دوربین به دیگری اجرا کنید. این یک گزینه عالی برای کسانی است که اتاق زیر شیروانی یا دسترسی محدود به آن ندارند.

مستقیم از توزیع کننده دوربین مداربسته خرید کنید

با پیوستن به برنامه ما، شما اولین خط خرید دوربین مداربسته حرفه ای با بالاترین کیفیت در بازار خواهید بود. محصولات ما در تمام کشور استفاده می شود. ما بیش از 15 سال است که منبع قابل اعتمادی برای دوربین‌های امنیتی و ضبط‌کننده بوده‌ایم، ما به کسب‌وکارها در طیف گسترده‌ای از صنایع، ارتش، سازمان‌های دولتی و دانشگاه‌ها کمک و ما راه حل هایی از یک دوربین مستقل تا سیستم های پیچیده دوربین امنیتی بی سیم ایجاد کرده ایم.

ما برای هر پروژه ای که فکرش را بکنید یک تامین کننده دوربین های امنیتی تک فروشگاهی هستیم.تمام محصولات فروخته شده توسط ادیسون شو قبل از ارسال به طور کامل تست می شوند تا اطمینان حاصل شود که می توانید مشتریان خود را بدون تاخیر راه اندازی کنید. وقتی می گوییم حرفه ای، منظورمان آن است. دوربین های ما برای برخی از سخت ترین شرایط دارای رتبه آب و هوا IP66 یا IP67 هستند.

نکته:برای مشاهده نحوه نصب دوربین میتوانید به صفحه آپارات ما مراجعه کنید.

پشتیبانی بی نظیر برای فروشندگان دوربین مداربسته

پشتیبانی فنی ما با بیش از 15 سال تجربه پخش عمده دوربین مدار بسته پشتیبانی می شود و تنها در اینجا در ایران مستقر است. راهنماها, مقالات و ویدیوهای محصولات ما توسط تیم پشتیبانی فنی داخلی ما نوشته و تولید می شود. به عبارت دیگر، وقتی صحبت از حمایت از محصولاتمان به میان می‌آید، ما یک چیز واحد را برون‌سپاری نمی‌کنیم.ما محصولات خود را از طریق یک سیستم وب سایت با زمان پاسخگویی در کمتر از 5 دقیقه در ساعات کاری پشتیبانی می کنیم. راهنماها و ویدیوهای موجود در اینستاگرام ما را بررسی کنید.

چگونه با دنیای دوربین مداربسته فروشنده شویم؟

نمایندگی ما برای نصب کپخش دوربین مداربسته در ایران به طور تخصصی توسط شرکت آیس پلاس  انجام می شود. آیس پلاس به عنوان مرکز پخش دوربین مداربسته و لوازم جانبی سال هاست نیاز خرید عمده دوربین مداربسته سازمان ها و همکاران را از تامیین می کند. فروش عمده دوربین مداربسته در انواع مدل مانند دوربین بیبی کم و و انواع لوازم جانبی آن مانند DVR دوربین مداربسته ، NVR، کابل دوربین مداربسته، هارد، فیش BNC، میکرفون ، لنز دوربین مداربسته، پایه دوربین مداربسته و…. به صورت یکجا از مرکز فروش عمده دوربین مداربسته آیس پلاس قابل خرید است.

دوربین مداربسته عمده از کجا بخریم؟

دوربین مداربسته عمده در بازار ایران توسط قشر خاصی تهیه و توزیع می شود که از بین آن ها آیس پلاس به عنوان مرکز فروش عمده دوربین مداربسته سال هاست همراه با ضوابط قانونی به عنوان پخش کننده دوربین مداربسته در بازار فعالیت دارد. آیس پلاس با گسترش کار خود در فضای وب پخش دوربین مداربسته در بازار آنلاین را هم تحت پوشش قرار داده است.

نکات مهم در خرید عمده دوربین مداربسته

برای خرید دوربین مداربسته به صورت عمده لازم است به چند نکته هنگام خرید توجه داشته باشید چرا که خرید عمده دوربین مداربسته حساس و نیازمند توجه بیشتری می باشد؛ در ادامه چند مورد از نکات خرید عمده دوربین مداربسته را مرور می کنیم:

حداقل فروش عمده دوربین مداربسته

پخش کننده های دوربین مداربسته در بیشتر مواقع از فروش عمده دوربین مداربسته به صورت خرد یا با تعداد محدود خودداری می کنند. برای مثال خرید عمده دوربین مداربسته در صورتی مقدور است که حداقل مبلغ ممکن یا حداقل تعداد ممکن در خرید از عمده فروشی دوربین مداربسته لحاظ شود؛ آیس پلاس  پخش عمده دوربین مداربسته را محدود به هیچ عدد و رقمی نکرده تا خریداران در هر تعداد و ابعادی بتوانند از پخش کننده دوربین مداربسته خرید کنند؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که خرید عمده دوربین مداربسته در تعداد زیاد شامل تخفیفات ویژه ای خواهد بود.

منبع:

reddit

خروج از نسخه موبایل