نماد سایت مجله سلامتی ایران

تفاوت دوربین مداربسته AHD و AP در چیست؟

قاعده ی کلی در زمینه انتخاب دوربین مداربسته وجود داشت:

دوربین مداربسته IP چیست ؟

دوربین هایی که تحت شبکه به ضبط تصاویر و ارسال آن می پردازند و نیازی به دستگاه پردازش تصویر ندارند. دوربین مداربسته IP معمولا برای نظارت بکار گرفته می شوند. برخی از دوربین مداربسته IP جهت ضبط و ذخیره داده به دستگاه موسوم به NVR  نیاز دارند.

فاکتور دوم: سهولت در نصب و خدمات دهی

از آن جایی که دوربین مداربسته IP تحت استاندارد های خاصی کار میکند و از لحاظ نرم افزاری هر دوربین مداربسته IP  یک رنج خاصی دارد در نتیجه خدمات پشتیبانی آن و قابلیت همگام کردن دوربین های مداربسته IP جدید با سیستم و کنسول جدید دشوار و گاها غیر ممکن است، اما در خال حاضر بسیاری از دوربین های مداربسته تحت شبکه با استاندارد ONVIF عرضه میشوند که امکان همگام سازی بسیار بالایی دارند و هر روز تعداد برند های دوربین مداربسته تحت شبکه که فقط به صورت اختصاصی سیستم های اختصاصی دارند کم تر میشود.(در گذشته بسیاری از دوربین های مداربسته تحت شبکه فقط و فقط با دستگاه های مدیریت تصویر اختصاصی خودشان قابلیت اتصال داشتند.)

جهت خرید دوربین مداربسته AP  اینجا کلیک کنید

فاکتور سوم: قیمت تمام شده پروژه

دوربین های مداربسته IP از لحاظ نظری از لحاظ تئوری کیفیت تصویر دوربین مداربسته IP محدودیتی ندارند.

اما نکته ی مهم این است که لزوم به بکارگیری  از دوربین های با کیفیت بیش از چهار مگاپیکسلی برای استفاده از پروژه ها  بسیار بسیار کم است و دوربین های IP با رزولوشن بالا مورد مصرف چندانی ندارند با این اوصاف که قیمت بسیار بالایی دارند.

فاکتور پنجم: ساپورت POE توسط دوربین های IP

POE به فن آوری اشاره دارد که همزمان هم دیتا و هم برق را به تجهیزات می رساند که منجر به کاهش هزینه های بسترسازی و سهولت در نصب  میشود.

اما در حال حاضر کابل هایی معرفی شده است به نام  که همزمان برق و اطلاعات را منتقل میکنند و قیمتی بسیار ارزان تر از کابل لن دارند.

فاکتور ششم: توانایی استفاده از سوییچ در دوربین مداربسته IP

سوییچ همانند جعبه ایست متشکل از چندین درگاه،سوئیچ ارتباطی مستقیم بین درگاه دستگاه مبدا با درگاه دستگاه مقصد برقرار شده و بسته‌ها مستقما فقط برای آن ارسال می‌شود و برای مدیریت کابل ها و انتقال دیتا استفاده میشود.

جهت دریافت مشاوره قبل از خرید دوربین مداربسته وای فای می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

در پروژه هایی که دوربین های مداربسته به صورت سری نصب میشوند استفاده از سوییچ موجب پایین اوردن متراژ کابل کشی در قسمت هایی از آن ها میشود.

فاکتور هفتم: قابلیت ای پی دهی مستقل

هر دوربین مدرابسته ی IP  یک ای پی رنج و شماره گذاری مستقل دارد و میتواند مستقلا به یک دستگاه وصل شود و آن را در حجم اطلاعات داخلی کابل نمایش داد.

فاکتور هشتم: انتقال تصویر به صورت بیسیم در فواصل طولانی دوربین IP

در کل انتخاب تکنولوژی مناسب برای سیستم نظارتی متناسب با نیاز مشتری بر اساس بررسی نوع مکان و قابلیت های مورد نظر مشتری و البته بودجه مشتری بستگی مستقیم دارد. ما در زرین سیستم با بررسی کارشناسی نیاز های مشتری و با در نظر گرفتن آن مکان سیستم مناسب را طراحی و اجرا میکنیم.

کارشناسان ما در زرین سیستم جهت مشاوره در طراحی نصب و خرید دوربین مداربسته AHD در خدمت شما هستند.

 

خروج از نسخه موبایل