بین الملل

ناآرامی‌ها در مرزهای پاکستان و افغانستان بالا گرفت

حمل و نقل, روابط عمومی, طالبان

به گزارش از رسانه‌های پاکستانی، درگیری میان مرزبانان این کشور و نیروهای طالبان افغانستان منجر به تشدید اوضاع در نقطه مرزی “تورخم” واقع در شمال غرب پاکستان شد و پس از آن گذرگاه مشترک مرزی به روی هرگونه تردد اتباع دو کشور، حمل و نقل و فعالیت‌های تجاری بسته شد.

منابع رسمی پاکستان اعلام کردند که درگیری امروز تلفاتی نداشت اما این حادثه درپی اقدام تلافی جویانه نیروهای پاکستانی به اقدامات تحریک آمیز طالبان افغانستان صورت گرفته است.

در همین حال روابط عمومی ارتش پاکستان نیز اعلام کرد که گروهی از تروریست‌ها که مقر آنان پیش تر در ولایات کنر و نورستان در افغانستان شناسایی شده بود مواضع نیروهای پاکستانی در نزدیک مرز دو کشور را هدف آتش سنگین انواع سلاح‌های مدرن قرار دادند.

ارتش پاکستان افزود که درپی تبادل آتش با تروریست‌ها ۱۲ نفر از مهاجمان کشته و ۴ نفر از نظامیان پاکستانی نیز جان خود را از دست دادند.

پاکستان اعلام کرد که تروریست‌ها قصد ورود به خاک این کشور در منطقه “چیترال” را داشتند که با آماده باش قبلی نیروهای پاکستانی این عناصر به عقب رانده شدند.

ارتش پاکستان از کابل مطالبه کرد که این کشور به تعهدات خود برای جلوگیری از استفاده تروریست‌ها از قلمروی افغانستان علیه همسایگان عمل کند.

هفته گذشته نخست وزیر دولت موقت پاکستان با ابراز نگرانی از تشدید نا امنی در مرزهای این کشور با افغانستان، گفت که تسلیحات و ادوات جنگی ناتو و آمریکا به دست تروریست‌ها در خاک افغانستان افتاده و این یک پدیده خطرناک علیه همسایگان افغانستان به ویژه پاکستان محسوب می‌شود.

310310

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.