بین الملل

مقام آمریکایی: علاقه‌مند دیدن مزایای توافق ایران و عربستان هستیم

نیروهای مسلح, واشنگتن, وزارت خارجه

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با یکی از رسانه های منطقه فت: واشنگتن از دیدن آتش بس در یمن خوشحال است اما تا زمانی که آتش بس پایدار میان طرف های درگیر حاصل نشود، از آن راضی نخواهد شد.

این مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشده است، گفت: “پیشرفت خوب است. اما این کافی نیست.”

در سفر ماه گذشته آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه به منطقه یمن موضوع اصلی گفتگوهای وی با مقامات کشورهای عرب منطقه بود و تیم لندرکینگ فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن اخیراً به عربستان سعودی سفر کرد تا آخرین تحولات در یمن را پیگیری کند.

پروازهای یمن به عربستان سعودی برای حجاج و تبادل اسرا تحولات مثبتی در جنگ چند ساله تلقی می شوند.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه گفت: گفت‌وگوهایی که در سال گذشته وجود نداشت، اکنون انجام می‌شوند.

وزارت امور خارجه آمریکا از توافق عربستان و ایران برای عادی سازی روابط و کاهش تنش های منطقه ای استقبال کرده است. با این حال، این مقام وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که عادی سازی روابط میان ایران و عربستان به طور کامل به توقف رفتار منفی ایران در منطقه منجر نشده است.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا افزود: ما علاقه مند به دیدن مزایای توافق عربستان و ایران هستیم.

ماه گذشته لندرکینگ ایران را به ادامه قاچاق سلاح و مواد مخدر متهم کرد.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با بخش انگلیسی شبکه العربیه ادعا کرد که واشنگتن در «چند هفته گذشته» محموله‌های غیرقانونی سلاح به انصارالله (حوثی ها) را مشاهده و ضبط نکرده است. اما قاچاق مواد مخدر به یمن ادامه دارد. این مقام افزود: «این یک نگرانی بزرگ است.»

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات متحده عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد که نتایجی برای این ائتلاف نداشت.

بیش از هشت سال است که یمن شاهد جنگ مستمر بین نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای ائتلاف که برای بازگرداندن دولت مستعفی و فراری یمن تلاش کرده‌اند، بوده که تبعات آن در ابعاد مختلف منعکس شده و بر اساس توصیف سازمان ملل، به بدترین بحران انسانی در جهان تبدیل شده است.

310310

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.