عمومیکسب و کار

معرفی 5  الگوریتم جدید گوگل و تغییرات سئو

اگر در کار سئو فعال هستید، باید در مورد آخرین تغییرات الگوریتم گوگل بدانید. امسال شاهد یک به‌روزرسانی بزرگ بوده‌ایم و شایعاتی مبنی بر به‌روزرسانی بزرگ‌تر در دست هسته گوگل وجود دارد؛ بنابراین، در ماه‌های آینده چه انتظاری از گوگل داریم؟

در این پست، نگاهی به 5 الگوریتم برتر جدید گوگل و نحوه اثرگذاری آنها در سئو خواهیم داشت. همچنین نکاتی را در مورد نحوه تنظیم استراتژی سئو به شما ارائه خواهیم کرد تا مطمئن شوید که برای تغییرات حال و آینده گوگل آماده هستید.

5 تا از الگوریتم‌های جدید گوگل در سئو(SEO)  کدام‌اند؟

الگوریتم مرغ مگس‌خوار، این الگوریتم برای درک بهتر مقصود جستجوگر و معنای متنی اصطلاحات طراحی شده است.

RankBrain، این الگوریتم به گونه ای طراحی شده است که تعداد زیادی از عبارت های جستجو را مرتب می کند تا آنها را با مرتبط ترین و مفیدترین نتایج مطابقت دهد.

Mobile-First Indexing، با این الگوریتم، گوگل اکنون به جای نسخه دسکتاپ، ابتدا نسخه موبایل وب سایت ها را ایندکس می کند.

کبوتر، الگوریتم کبوتر برای بهبود نتایج جستجوی محلی و مطابقت بهتر آنها با موقعیت مکانی کاربر طراحی شده است.

Possum، الگوریتم Possum برای بهبود دقت نتایج جستجوی محلی با فیلتر کردن لیست های تکراری طراحی شده است.

الگوریتم‌های جدید گوگل چگونه سئو را تغییر خواهند داد؟

متخصصان سئو همواره مشتاق هستند تا ببینند گوگل چگونه چشم‌انداز بهینه‌سازی موتورهای جستجو را تغییر می‌دهد. چند به‌روزرسانی اخیر گوگل تأثیر زیادی بر روش بهینه‌سازی وب سایت‌ها (سئو) برای جستجو داشته است و به احتمال زیاد به‌روزرسانی بعدی نیز به همان اندازه مهم خواهد بود.

تمرکز بر محتوای با کیفیت

وقتی صحبت از بازاریابی محتوا می‌شود، مهم است که به یاد داشته باشید که محتوای با کیفیت همچنان پادشاه است. اما در فضای رقابتی امروز، تولید محتوای با کیفیت دیگر کافی نیست. همچنین باید مطمئن شوید که محتوای شما به درستی برای موتورهای جستجو بهینه شده است، چون می‌خواهید توسط مخاطبان هدفتان دیده شود.

تعدادی کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید محتوای شما هم کیفیت بالا و هم سئو پسند است.

  1. در نگارش قبل از هر چیز فقط برای مخاطبان خود بنویسید. ایجاد محتوایی که برای مخاطب هدف شما جالب و مفید باشد بهترین راه برای اطمینان از موفقیت آن است.
  2. از تحقیقات کلمات کلیدی برای اطلاع رسانی استراتژی محتوای خود استفاده کنید. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا عبارات و عباراتی را که مخاطبان شما جستجو می‌کنند شناسایی کنید، بنابراین می‌توانید مطمئن شوید که محتوای شما به درستی برای جذب آنها بهینه شده است.

تاکید بیشتر بر تجربه کاربر

همانطور که چشم انداز دیجیتال مارکتینگ به تکامل خود ادامه می‌دهد، رویکرد ما به بازاریابی نیز باید تغییر کند. روزگاری که به دنبال صرفاً به دنبال سئو به قیمت تجربه کاربر بود، به پایان رسیده است. برای موفقیت در دنیای دیجیتال امروزی، شرکت‌ها باید تاکید بیشتری بر ایجاد یک تجربه کاربری مثبت داشته باشند.

این بدان معنا نیست که سئو دیگر مهم نیست. سئو هنوز یک جزء حیاتی از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است. اما باید با سایر عوامل مانند تجربه کلی کاربر متعادل باشد.

ایجاد یک تجربه کاربری عالی با داشتن یک وب سایت خوب شروع می‌شود. وب سایت شما باید به راحتی قابل پیمایش باشد و باید اطلاعاتی را که کاربران به دنبال آن هستند ارائه دهد. فراتر از آن، تعدادی از عوامل دیگر وجود دارد که به تجربه کاربری مثبت کمک می‌کند، مانند زمان بارگذاری، کیفیت محتوا و سازگاری با موبایل.

وزن بیشتری به بک لینک‌های سایت‌های معتبر داده می‌شود

مطالعه اخیر انجام شده توسط Moz نشان می‌دهد که گوگل به بک لینک‌های سایت‌های معتبر اهمیت بیشتری می‌دهد. این مطالعه آنچه را که بسیاری از سئوکاران مدت‌ها به آن مشکوک بودند، تأیید می‌کند. اینکه گوگل به طور فزاینده‌ای برای لینک‌های سایت‌های با کیفیت بالا ارزش قائل است.

اگر می‌خواهید سایت شما در گوگل رتبه خوبی داشته باشد، مهم است که روی ایجاد لینک از سایت‌های معتبر تمرکز کنید. شما باید زمان و انرژی خود را صرف ایجاد روابط با اینفلوئنسرها و سایر سایت‌های با کیفیت بالا در صنعت خود کنید.

مشاوره سئو و تاثیر آن در روند سئو یک سایت!

از تغییرات اخیر الگوریتم های جدید گوگل صحبت کردیم. بپردازیم به موضوع یافتن پاسخ برای سوالات در روند سئو یک سایت. ممکن است شما از روند سئو سایت ها در حوزه های مختلف آگاه نباشید. اینجاست که نیاز به مشاوره سئو سایت را احساس خواهید کرد. مشاوره سئو سایت به منظور بهبود روند سئو سایت هر سئوکاری انجام میشود؛ قطعا در هر سطحی که باشید مشاوره سئو سایت میتواند کارگشای مسیر پیشرفت کسب  و کار اینترنتی و سئو سایت شما باشد.

سرکوب تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه

همان‌طور که دنیای سئو به تکامل خود ادامه می‌دهد، روش‌هایی که مردم برای آزمایش و نفوذ به این سیستم استفاده می‌کنند نیز ادامه می‌یابد. در حالی که برخی از این تاکتیک‌ها ممکن است در کوتاه‌مدت کارساز باشند، اما در نهایت ضرر بیشتری نسبت به سود دارند و می‌توانند منجر به جریمه‌هایی از جانب موتورهای جستجو شوند. به همین دلیل مهم است که از آخرین تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه و نحوه اجتناب از آنها آگاه باشید.

برخی از رایج‌ترین تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه عبارت‌اند از پر کردن کلمات کلیدی، پنهان کردن و ایجاد صفحات ورودی. این تکنیک‌ها ممکن است به شما کمک کند در کوتاه‌مدت ترافیک بیشتری داشته باشید، اما در نهایت به اعتبار وب‌سایت شما آسیب می‌رسانند و می‌توانند شما را از گوگل محروم کنند. به همین دلیل مهم است که بر روی تاکتیک‌های سئو کلاه سفید تمرکز کنید که به شما در ایجاد یک استراتژی سئوی پایدار و طولانی مدت کمک می‌کند.

تغییرات الگوریتم در سئو چه مزایایی دارد؟

واضح‌ترین مزیت این است که می‌توانند به شما در بهبود رتبه خود در موتورهای جستجو کمک کنند. اما فراتر از آن، تغییرات الگوریتم همچنین می‌تواند به شما کمک کند نرخ کلیک خود را بهبود ببخشید، ترافیک بیشتری دریافت کنید و حتی درآمد بیشتری کسب کنید.

نرخ کلیک، درصد افرادی است که پس از دیدن لینک شما در نتایج جستجو، روی آن کلیک می‌کنند. نرخ کلیک بالاتر به این معنی است که افراد بیشتری به آنچه شما ارائه می‌دهید علاقه‌مند هستند.

دریافت ترافیک بیشتر به وب سایت شما همیشه چیز خوبی است. و اگر بتوانید از این ترافیک درآمد بیشتری کسب کنید، حتی بهتر است! بنابراین اگر به دنبال راه‌هایی برای بهبود سئوی خود هستید، مطمئن شوید که به روز هستید.

 چالش‌های تغییرات الگوریتم گوگل در سئو چیست؟

گوگل بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین موتور جستجو در جهان است. روزانه بیش از 3.5 میلیارد جستجو را انجام می‌دهند و بیش از 70 درصد از سهم بازار موتورهای جستجو را در اختیار دارند.

گوگل در مورد نحوه رتبه بندی وب سایت‌ها توسط الگوریتم‌های آنها قدرت زیادی دارد. و هر زمان که گوگل تغییری در الگوریتم‌های خود ایجاد کند، می‌تواند تأثیر زیادی بر تلاش‌های سئو (بهینه سازی موتور جستجو) کسب و کارها و صاحبان وب سایت در سراسر جهان داشته باشد.

منابع: سئو پرتاب ، متمم، یکتانت، گوگل، مهدی موسوی ، نیل پاتل