نماد سایت مجله سلامتی ایران

معرفی انواع دستگاه لیزر مو زائد

اسم انواع دستگاه لیزر, اسم دستگاه لیزر با ژل, انواع دستگاه لیزر الکساندرایت

در روش‌های از بین بردن موهای زائد، لیزر جزء بهترین روش‌هایی است که می‌توان به افراد پیشنهاد کرد. البته میزان ماندگاری یا کیفیت لیزر به نوع دستگاه لیزر موهای زائد هم بستگی دارد. با توجه به‌ افزایش محبوبیت لیزر برای از بین بردن موهای زائد، روز به روز دستگاه‌های لیزر مختلفی برای اين کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین این مسئله مهم است که برای انجام لیزر به یک مرکز معتبر مجهز به دستگاه‌های پیشرفته با تکنسین مجرب مراجعه کرد.

می‌توان گفت مهم ترین عامل در تعیین میزان کاربردی بودن دستگاه‌های لیزر، توجه به تأثیر آن بر روی پوست افراد با درجات مختلف روشنایی است. این روزها افراد زیادی برای از بین بردن موهای زائد خود به لیزر روی آورده اند. شاید دغدغه بسیاری از آن‌ها هم این باشد که بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

دستگاه لیزر موهای زائد روبی

در بین انواع دستگاه لیزر موهای زائد، لیزر روبی جزء اولین دستگاه‌هایی است که جهت از بین بردن موهای زائد به کار گرفته شد. این دستگاه از نظر ایمنی و اثرگذاری بر روی پوست، امتحان خود را پس داده است و مورد اعتماد بسیاری از پزشکان است.

تماس با بزرگترین تولید کننده و وارد کننده دستگاه های زیبایی 0937811132 قشقایی

وجود یک سیستم خنک کننده داخلی در لیزر روبی، همزمان با پالس‌های لیزر، به خنک سازی پوست و بافت‌ها کمک می‌کند. این سیستم همچنین از ایجاد گرمای اضافی و ناخواسته در قسمت‌های دیگر به‌ جزء فولیکول مو جلوگیری می‌کند.

در لیزر روبی بین هر پالس، یک فاصله زمانی دو ثانیه ای وجود دارد تا فرصت کافی جهت خنک شدن پوست ایجاد شود. این قابلیت علاوه بر کاهش درد، احتمال آسیب دیدگی به پوست هم کاهش می‌دهد. قابل ذکر است طول موج این لیزر برابر با ۱۹۴ نانومتر است.دستگاه لیزر روبی برای افراد با پوست‌های سفید خیلی کمرنگ یا متمایل به بژ با موهای بلوند یا خرمایی و چشمان آبی، خاکستری و سبز مناسب است.

مزایا و معایب دستگاه لیزر روبی

دستگاه لیزر موهای زائد روبی طرفداران بسیاری دارد و همانطور که گفته شد مورد تأیید بسیاری از پزشکان است. با این حال این دستگاه هم مانند هر ابزار دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارد. از مهم ترین مزیت‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

با وجود مزیت‌های فراوان، این دستگاه معایبی هم دارد که موارد زیر نمونه ای از آن‌ها هستند.

دستگاه لیزر الکساندریت مناسب برای انواع پوست

ساختار لیزر الکساندریت بر مبنای کریستال الکساندریت است که با تولید نور مادون قرمز متمایل به قرمز مرئی، سطوح بیشتری از بدن را درمان می‌کند. به طوری که به راحتی می‌توان با استفاده از این دستگاه، قسمت‌های مختلف کمر، سینه، پاها و سایر اندام‌ها را از رشد موهای زائد رهایی داد. با توجه به بزرگ بودن نقطه لیزر در دستگاه لیزر موهای زائد الکساندریت، سرعت درمان در آن بالاست.

از این دستگاه می‌توان در افراد با پوست‌های روشن تا سبزه با موهای بلوند تا تیره و چشمان آبی، سبز و قهوه ای استفاده کرد. طول موج به کار رفته در لیزر الکساندریت هم برابر با ۷۵۵ نانومتر است.

مزایا و معایب دستگاه لیزر الکساندریت

دستگاه الکساندریت هم جزء بهترین دستگاه‌های لیزر محسوب می‌شود با این حال مزایا و معایبی دارد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

نمونه ای از مزایای این دستگاه هستند. از معایب این لیزر هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

دستگاه لیزر موهای زائد دایود

دستگاه‌های لیزر دایود نسبت به دستگاه‌های دیگر کمی جدیدتر هستند و ممکن است ساختار آن‌ها کمی متفاوت باشد. در واقع در این دسته لیزرها از دیود یا نیمه رساناها جهت ایجاد نور استفاده می‌شود. بنابراین با توجه به اینکه می‌توان جریان اعمال شده به دیود را تغییر داد در نتیجه طول موج‌های مختلفی از این دستگاه تولید می‌شود.

دستگاه لیزر موهای زائد دایود برای افراد با پوست‌های روشن هم کاربرد دارد. البته این دستگاه نسبت به پوست‌های تیره و موهای کلفت و تیره بهترین عملکرد را خواهد داشت. به کمک این دستگاه به راحتی می‌توان قسمت‌های مختلف کمر و سینه را از موهای زائد رفع کرد.

طول موج به کار رفته در این دستگاه بین ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر خواهد بود. طول موج بالای دستگاه این قابلیت را ایجاد می‌کند که بتوان به عمق بیشتری در پوست نفوذ کرد. در نتیجه مانع آسیب رسیدن به ملانین موجود در اپیدرم شده و تنها فولیکول‌های پوست را مورد هدف قرار می‌دهد.

مزایا و معایب دستگاه لیزر دیود

در مورد دستگاه لیزر دایود با توجه به جدید بودن آن ممکن است چندان اطلاعاتی در مورد مزایا و معایب آن در طولانی مدت وجود نداشته باشد. با این حال به چند مورد از مزایا و معایب آن اشاره می‌کنیم.

موارد فوق نمونه ای از مزیت‌های این دستگاه هستند و از معایب آن هم می‌توان به احتمال ایجاد کهیر در سطح پوست اشاره کرد.

دستگاه لیزر ان دی یاگ

دستگاه لیزر موهای زائد ان دی یاگ نیز یکی از بهترین لیزرهاست که برای رفع موهای زائد در انواع پوست‌ها مناسب است. این لیزر همچنین برای مردم ناحیه آسیای شرقی که استفاده از دیگر دستگاه‌های لیزر بی تأثیر بوده است، کارساز خواهد بود.

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ویژگی‌های این لیزر نسبت به دستگاه‌های دیگر، فرکانس بالای آن است که باعث نفوذ بیشتر در پوست و در نهایت درمان بهتر می‌شود. البته دستگاه لیزر ان دی یاگ در فرکانس‌های پایین تر هم عملکرد مؤثر خود را خواهد داشت. به این صورت که با گسیل نور سبز رنگ، فولیکول‌های نزدیک تر به سطح پوست را از بین می‌برد. طول موج به کار رفته در این دستگاه، از ۵۳۲ تا ۱۰۲۴ نانومتر خواهد بود.

مزایا و معایب دستگاه لیزر ان دی یاگ

دستگاه لیزر ان دی یاگ را می‌توان کامل تر از دستگاه‌های دیگر به شمار آورد. چرا که این دستگاه با وجود قابلیت‌هایی که دارد مناسب برای انواع پوست خواهد بود.

با وجود این مزیت‌ها، مواردی همچون دردناک بودن و تأثیر کم بر روی موهای نازک از معایب این دستگاه هستند که در مقابل مزیت‌های بیشمار آن ناچیز خواهد بود.

دستگاه لیزر آی پی ال

علاوه بر لیزرهای فوق، یک مدل لیزر هم به نام آی پی ال (IPL) هم وجود دارد که ممکن است نتوان آن را جزء سیستم‌های لیزری به شمار آورد. در واقع در آی پی ال برخلاف لیزرهای دیگر از یک طول موج مشخص استفاده نمی‌شود و چندین طول موج به کار برده می‌شود. این دستگاه طیف گسترده امواج رادیویی را از نور مرئی تا مادون قرمز را مورد استفاده قرار می‌دهد.

در این لیزر امکان از بین بردن موهای زائد در نواحی بزرگ تر با سرعت بیشتر امکان پذیر است. در صورتی که در لیزرها اکثراً به صورت نقطه ای انجام می‌شود. البته لازم به ذکر است که اثر گذاری این‌ دستگاه در طولانی مدت مانند لیزر نیست و نسبت به آن‌ها خطر کمتری هم خواهد داشت.

بیشتر اثر گذاری آی پی ال بر روی افراد با پوست‌های سفید کمرنگ تا روشن با موهای بلوند و خرمایی و چشم‌های خاکستری، سبز و آبی است. این دستگاه نسبت به لیزرهای دیگر ارزان تر است و درد کمتری دارد.

مزایا و معایب لیزر آی پی ال

از مزیت‌های لیزر آی پی ال نسبت به دستگاه‌های دیگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

این دستگاه معایبی هم دارد که می‌توان موارد زیر را برشمرد.

جمع بندی

مدت‌های زیادی است که در سراسر دنیا از لیزر برای رفع موهای زائد بدن استفاده می‌کنند. بنابراین بسیاری از افراد به دنبال انتخاب بهترین دستگاه از بین انواع لیزر موهای زائد بدن هستند. انتخاب لیزر مناسب برای پوست از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

خروج از نسخه موبایل