فرهنگ و هنر

مرور کتاب‌های «زندگینامه شهدای روحانی ارتش» و «پروانه‌های زیر باران»

کتاب «زندگینامه شهدای روحانی ارتش» از جمله کتاب‌هایی است که در ۵۰۰ صفحه، به صورت مختصر،شهدای روحانی ارتش را در ۵۰۰ صفحه معرفی کرده است. در این کتاب تمام سوابق از تولد تا شهادت شهدای روحانی موجود است.

مرور کتاب‌های «زندگینامه شهدای روحانی ارتش» و «پروانه‌های زیر باران»

به گزارش مجله سلامتی ایران، در کتاب «زندگینامه شهدای روحانی ارتش»، زندگینامه ۲۸ شهید روحانی ارتش بررسی شده که از این تعداد ۲۲ نفر روحانیون رسمی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و ۶ نفر نیز روحانیون مبلغ بودند که توسط ارتش به جبهه اعزام و شهید شده‌اند.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: هرجا لشکر، تیپ و یا یگانی از ارتش مستقر بود روحانیون و کارکنان عقیدتی سیاسی نیز چون یاورانی بی‌ادعا پابه پای رزمندگان ارتش در صحنه‌های خون و خطر حاضر بودند و خالصانه به رسالت فرهنگی و تبلیغی خویش همت می‌گماردند. در مواقعی نیز، سلاح به دست می‌گرفتند و جانانه به قلب دشمن می‌زدند تا ارزش‌های جهاد در راه خدا را نه فقط در کلام و موعظه؛ بلکه در عمل نیز تجلی بخشند. گواه این سخن شهادت نخستین شهید روحانی این ،سازمان حجت‌الاسلام عباس رضائیان رامشه است که در دومین روز از آغاز جنگ تحمیلی یعنی در تاریخ ۱۳۵۹/۷/۱ باوجود اینکه دو مسئولیت خطیر در عقیدتی سیاسی یکی از یگانهای ارتش و دادگاه ویژه مبارزه با مواد مخدر داشت، داوطلبانه به جبهه شتافت و به فاصله کمی از شروع جنگ تحمیلی (در تاریخ ۱۳۵۹/۷/۱۹) به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

کتاب «زندگینامه شهدای روحانی ارتش» توسط علی محمد گودرزی و اصغری سهندی نوشته شده و به چاپ دوم رسیده است.

رمان «پروانه‌های زیر باران» نیز از جمله کتاب‌هایی است که از زاویه دید دانای کل نوشته شده و از تولد قهرمان داستان تا سقوط هواپیما در آنلاین سال 1360 و شهادت او  را در بر می گیرد. این کتاب به زندگی و مبارزات سرلشکر شهید سیدموسی نامجومی‌پردازد. ابوالقاسم وردیانی آن را به رشته تحریر درآورده است.

رمان «پروانه‌های زیر باران» نیز به چاپ دوم رسیده است.

این کتاب‌ها را انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به چاپ رسانده است.

انتهای پیام