استان ها

فعالیت ۴۰ راهنمای موزه های لرستان در ایام نوروز ۱۴۰۲

فعالیت ۴۰ راهنمای موزه های لرستان  در ایام نوروز ۱۴۰۲

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از فعالیت ۴۰ راهنمای موزه مردم‌شناسی و باستان‌شناسی، نوروز پیش‌رو در استان خبر داد.

به‌ گزارش  خبرگزاری مجله سلامتی ایران از لرستان ؛ عطا حسن پور در جمع خبرنگاران ، اظهار کرد: به منظور خدمات رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی در موزه‌های لرستان امسال ۴۰ راهنما در موزه‌های باستان‌شناسی و مردم‌شناسی استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان با بیان اینکه این راهنمایان در زمینه باستان‌شناسی، موزه‌داری و تاریخ تحصیلات و فعالیت دارند افزود: در مجموع ۱۳ موزه در سطح استان لرستان وجود دارد که از این تعداد ۸ موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی زیر نظر اداره‌کل میراث‌فرهنگی فعالیت دارند و مابقی شامل موزه‌های محیط زیست، آموزش وپرورش و غیره هستند.

وی  عمده فعالیت راهنمایان موزه لرستان را در قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد دانست و تصریح  کرد: قلعه فلک‌الافلاک در ایام نوروز یکی از پربازدیدترین آثار تاریخی کشور است به طوریکه در برخی روزها حدود ۲۵ هزار از طریق بلیط فروشی از آن بازدید می کنند.

حسن‌پور بیان  کرد: به منظور استقبال شایسته از مهمانان نوروزی امسال از تاریخ ۲۷ اسفندتا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ ساعت کار موزه‌ها از ۱۰ صبح تا ۲۱ شب تعیین شده است.

انتهای پیام 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.