عکس | پیشرفت خیره‌کننده چین در ساخت ناوهای هواپیمابر

در مرحله اول، چین یک ناو هواپیمابر قدیمی ساخت شوروی را پس از خرید آن در سال 1999 بازسازی کرد. در سال های بعد، این کشور به طور مستقل ناو خود به نام شاندونگ را ساخت که از رمپ های پرتاب برای پرتاب جت های جنگنده استفاده می کرد. این ناو هواپیمابر در سال 2019 به طور کامل راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید:

با راه اندازی ناو هواپیمابر جدید فوجیان در ژوئن سال جاری، نیروی دریایی چین اکنون سه ناو هواپیمابر دارد. این کشتی اولین ناو هواپیمابری بود که به وسیله ای به نام منجنیق الکترومغناطیسی مجهز شد که به سرعت هواپیما را از کشتی به هوا پرتاب می کرد. این روزها، مجموعه ای از فرآیندهای نصب و عیب یابی تجهیزات در فوجیان در حال انجام است، در حالی که کشتی وظایف تست مربوطه را انجام می دهد.

عکس پیشرفت شگفت انگیز چین در ساخت ناو هواپیمابر

ما چائو، رئیس بخش پشتیبانی هوایی ناو هواپیمابر فوجیان گفت: پیشرفت امروز ما در زمینه ساخت ناو هواپیمابر در چین بدون تلاش کل کشور امکان پذیر نبود. تنها در 10 سال، ما موفق به ارتقای توان رزمی ناو هواپیمابر لیائونینگ شده ایم. پیشرفت در تکنیک های جنگ در شب و تسلط بر فرود در شب به این معنی است که عملیات ما می تواند در تمام شرایط آب و هوایی به ویژه در شب و در شرایط آب و هوایی پیچیده انجام شود. با امکان نبرد در هر شرایط آب و هوایی، ابتکار عمل بیشتری در جنگ های آینده خواهیم داشت.

5858

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.