حوادث

عکس| پسر جوان، ۹ نفر را در تهران به آتش کشید

آفتاب‌‌نیوز :

جوان کینه‌جو در اقدامی هولناک ساکنان خانه‌ای در بازارچه قوام‌الدوله را آتش زد و ۹ نفر را راهی بیمارستان کرد که حال بعضی از مصدومان وخیم گزارش شده است.

ساعت ۷ صبح شنبه یکم مهرماه فریاد‌های چند نفر که کمک می‌خواستند و صدای داد و فریادهایشان در هم گره خورده بود سکوت صبحگاهی ساکنان خیابان طرحانی در حوالی بازارچه قوام‌الدوله در جنوب تهران را در هم شکست. ساکنان محله که برای شروع هفته بیدار شده بودند و کسبه‌ای که تازه می‌خواستند مغازه‌های خود را باز کنند با شنیدن صدای داد و کمک به سمت صدا رفتند و دیدند فریاد‌ها از خانه‌ای می‌آید که در آتش می‌سوزد.

پس از آن بود که ساکنان و کسبه خیلی زود آتش‌سوزی را به مرکز فوریت‌های امداد ۱۲۵ آتش‌نشانی شهرداری تهران گزارش دادند و با اقدامات اولیه سعی کردند افراد گرفتار در آتش را نجات بدهند. با اعلام این خبر به نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی، ماموران برای خاموش کردن آتش و نجات محبوسان راهی محل حادثه شدند و حریق را در یک عملیات منسجم مهار کردند. این در حالی بود که با توجه به نوع حادثه و گرفتار شدن چند نفر در شعله‌های آتش امدادگران اورژانس هم در محل حادثه حاضر شده بودند و پس از خاموش شدن زبانه‌های آتش مجروحان را به نزدیکترین بیمارستان منتقل کردند.

پس از خاموش شدن آتش تحقیق در مورد دلیل و نحوه آتش سوزی آغاز و مشخص شد افراد مصدوم مدتی بود که به این خانه قدیمی آمده بودند و با اجاره کردن آنجا در هردو طبقه اسکان داشتند. آتش‌سوزی عمدی بود و بررسی‌ها نشان می‌داد فرد آتش‌افروز هم دچار سوختگی شده و در دام آتشی که خود افروخته گرفتار شده است.

با بدست آمدن این نتایج و شناسایی فرد آتش افروز ماجرای عمدی بودن این آتش‌سوزی در بی‌سیم‌های ماموران کلانتری ۱۱۳ بازار مخابره شد و دقایقی بعد بازپرس ویژه قتل، محمد مهدی براعه در جریان ماجرا قرار گرفت. به این ترتیب بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی، به همراه کارآگاهان اداره دهم و تیم تشخیص هویت پای در خانه ۲ طبقه گذاشتند که تا ساعتی قبل در شعله‌های آتش می‌سوخت.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، دقایقی قبل از آنکه شعله‌های آتش زبانه بکشد و از کنترل خارج شود متهم به صورت مخفیانه وارد طبقه دوم شده و در آنجا ابتدا بنزین را روی ۹ مرد جوان پاشیده و سپس شعله‌های آتش را به جان آن‌ها انداخته است، اما خودش هم هنگام فرار دچار سوختگی و توسط افراد دیگر زمین‌گیر شده است.

پسر جوان، ۹ نفر را در تهران به آتش کشید

این در حالی بود که فردی به پلیس مراجعه کرد و گفت دلیل این اتفاق را می‌داند، فرد مطلع مدعی شد: عامل آتش افروزی از سوی یکی از افرادی که جزو مصدومان حادثه است مورد تجاوز قرار گرفته و بقیه هم به این اقدام واکنشی نشان نداده‌اند که همین باعث شده انگیزه انتقام در دل این فرد شعله‌ور شود و آتش افروزی کند.

به این ترتیب تحقیقات از متهم ۱۸ ساله به عنوان گام بعدی در دستور کار قرار گرفت، اما خودش ماجرای تجاوز را انکار کرد و به تیم جنایی گفت: مدتی قبل از کشورم افغانستان به ایران آمدم و مشغول کار شدم، مدتی در خانه‌ای که ساکنانش را آتش زدم سکونت داشتم، اما با یکی از افراد آنجا اختلاف حساب مالی پیدا کردم و همین باعث شد آن‌ها به صاحبخانه بگویند من را بیرون کند. این در حالی بود که برادرم هم با برخی از مصدومان در مغازه‌های باب همایون کار می‌کرد و بخاطر اختلافات با آن‌ها اخراج شده بود. همین باعث شده وقتی آن‌ها خواب بودند آنجا بروم و آن‌ها را آتش بزنم. همین ماجرا‌ها کافی بود تا از آن ۹ مرد کینه بگیرم، چون آن‌ها بودند که باعث شدند صاحبخانه مرا بیرون کند و برادرم بیکار شود؛ به همین خاطر صبح زود مخفیانه از روی دیوار وارد خانه شدم؛ اول بنزین را روی هر ۹ نفر آن‌ها ریختم که خواب بودند و بعد با فندکی که داشتم آتش‌شان زدم، اما حواسم نبود و روی پای خودم هم بنزین پاشیده بود و بعد که آتش را روشن کردم پای خودم هم گُر گرفت و خودم هم آتش گرفتم، اول پایم سوخت و وقتی آتش بالا گرفت دست و صورت هم دچار سوختگی شد به همین خاطر نتوانستم فرار کنم.

در پی اعتراف صریح متهم آتش افروز، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا با بازبینی دوربین‌های مداربسته بازارچه قوام‌الدوله بررسی‌های لازم برای جمع‌آوری مدارک و شواهد عیله این متهم را ادامه دهند.

در حال حاضر وضع جسمانی برخی از مصدومان که اهل کشور افغانستان هستند وخیم گزارش شده است و به دستور بازپرس محمد مهدی براعه متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفته است.

تیم تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تولید محتوای چندرسانه‌ای هستم. توانایی استفاده از تصاویر، ویدئوها و صداها برای جذب و تاثیرگذاری بیشتر را دارم.