استان ها

ظرفیت تصفیه‌خانه‌های صنعتی یزد ۲ برابر می‌شود

استان یزد, شهرک صنعتی, فاضلاب

مجله سلامتی ایران/یزد معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از آغاز عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی یزد با ظرفیت ۴۵۰۰ مترمکعب بر شبانه روز، گفت: با اجرای این طرح، ظرفیت تصفیه‌خانه‌های صنعتی استان دو برابر خواهد شد.

«طیبه سلیمی» با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی یزد، اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی یزد با اعتبار یک هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال و با ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ مترمکعب بر شبانه روز از محل اعتبارات داخلی شرکت از تیر ماه سال جاری آغاز شده است.

وی با اشاره به عقد قرارداد پیمانکار برای اجرای این طرح، افزود: عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه خانه یزد طی دو سال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و امیدواریم بر اساس زمان‌بندی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۴ در مدار بهره برداری قرار گیرد.

سلیمی با بیان این که با اجرای این طرح ظرفیت تصفیه‌خانه‌های صنعتی استان دو برابر خواهد شد، گفت: این تصفیه خانه شامل آشغالگیر، ایستگاه پمپاژ اولیه فاضلاب خام ، واحد دانه‌گیری، چربی‌گیر با هوادهی و ایستگاه پمپاژ پساب است که می‌تواند نقش مهمی را در مسائل زیست محیطی واحدهای صنعتی و همچنین استحصال آب و بهرمندی از آن برای فضای سبز شهرکها و نواحی صنعتی استان ایفا کند.

انتهای پیام