علمی و پزشکی

ظرفیت بالای ایران در تامین و نظارت بر دارو و تجهیزات پزشکی

تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست

رییس سازمان غذا و دارو گفت: ایران با عضویت در پیکس و دریافت تأییدیه های سازمان بهداشت جهانی ظرفیت های گسترده ای در تولید و بازرسی دارویی ایجاد کرده و قادر به تأمین نیازهای داخلی و بین المللی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی است.

به گزارش مجله سلامتی ایران دکتر حیدر محمدی با اشاره به جلسه اخیر خود با معاون وزیر ارمنستان اظهار داشت: با توجه به فوریت تأمین برخی داروها و تجهیزات پزشکی که نمی توانند مراحل پیچیده ثبت و رگولاتوری را طی کنند پیشنهاد ایجاد یک کانال ویژه بین دو کشور ارائه شده است. این کانال می تواند نیازهای اضطراری بیماران را به سرعت و بدون تأخیر تأمین کند.

وی همچنین بر اهمیت همکاری های حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با ارمنستان تأکید کرد و افزود: این همکاری ها می تواند نقش مهمی در مسیر پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا ایفا کند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: ایران با داشتن تأییدیه های بین المللی در زمینه تولید و بازرسی دارویی از جمله عضویت در پیکس و اخذ تأییدیه های سازمان بهداشت جهانی ظرفیت بالایی در تأمین و نظارت بر دارو و تجهیزات پزشکی دارد. ایجاد این کانال ویژه می تواند به تسریع در تأمین نیازهای فوری پزشکی بین دو کشور کمک کند.

انتهای پیام