استان ها

طرح ملی سلامت خانواده در شیروان اجرایی می‌شود

 طرح ملی سلامت خانواده در شیروان اجرایی می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه اجرای طرح ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع از اقدامات مهم وزارت بهداشت در دولت مردمی است، گفت: اکنون برنامه ملی سلامت خانواده در شهرهای بالای 20 هزار نفر در استان شروع شده است و پس از عملیاتی شدن اجرا در آشخانه در مرحله دوم، این طرح در شهرستان شیروان نیز اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مجله سلامتی ایران، دکتر محمدرضا اکبری با بیان اینکه با تشکیل پرونده سلامت در گام اول بسته‌های خدمتی بهداشتی و پیشگیرانه از جمله سنجش عوامل خطر و بیماری‌های مختلف، ارائه می شود، افزود: در صورت بیماری، فرد به پزشک طرف قرارداد مراجعه کرده و در صورت نیاز برای درمان  به مراحل بعدی ارجاع می شود و با حداقل هزینه ها خدمات را دریافت می کند.

وی با بیان اینکه در شهرستان آشخانه اکنون مرحله سرشماری به اتمام رسیده است، عنوان کرد: 8 پایگاه اینک تجهیز شده اند و به زودی با تأمین نیرو، ثبت نام از متقاضیان را آغاز می‌کنند.

دکتر اکبری ادامه داد: در مرحله دوم اجرای این طرح 33 شهر جدید کشور در برنامه قرار دارند، که شهرستان شیروان از خراسان شمالی نیز در لیست قرار دارد و اکنون مقدمات اجرای طرح در حال بررسی و آماده سازی است.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف