بین الملل

طالبان خواستار بازگشایی سفارت‌خانه‌ها در افغانستان شد

طالبان, قطر, کانادا

به نقل از خبرگزاری آناتولی، امیرخان متقی وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان که درحال انجام دیدارهای دیپلماتیک در دوحه پایتخت قطر است، خواهان بازگشایی سفارت‌ ها در این کشور شد.

حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت خارجه دولت طالبان با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود درباره سفر متقی به قطر این مطالب را رسانه ای کرد.

حافظ ضیا احمد گفت که هیئت طالبان در دیدار با نمایندگان و سفرای آمریکا، انگلیس، اسپانیا، کره جنوبی، هلند، ایتالیا، استرالیا و کانادا در مورد تحولات افغانستان به ویژه مسائل امنیتی و اقتصادی اطلاعاتی را ارائه کرده است.

وی اظهار داشت که متقی در این دیدار از نمایندگان کشورهای حاضر خواهان بازگشایی سفارت‌ های خود در افغانستان شده است.

نزدیک به 2 سال از خروج کامل نیروهای تروریست آمریکایی از افغانستان و به دست گرفتن قدرت توسط طالبان سپری می‌ شود و این کشور با تبعات دو دهه اشغالگری محور غربی از جمله بحران جدی اقتصادی و انسانی مواجه است.

اشغالگران غربی در سال ۲۰۰۱ به بهانه پناه دادن طالبان به اسامه بن لادن سرکرده گروهک تروریستی القاعده، به افغانستان حمله و این کشور را اشغال کردند.

310310

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.